וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחשב הכללי: צופים תגובות מחברות הדירוג

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 14:13

גורמים בחשב הכללי צופים כי תגיע תגובה מחברות הדירוג, אך מחזיקים בעמדה כי מצב המדינה טוב וכי גם אפשרות של הורדת דירוג לא תפגע בישראל באופן משמעותי; צפויה עלייה בהוצאות הממשלה וירידה בגביית המסים

רו״ח יהלי רוטנברג מונה לחשב הכללי במשרד האוצר. גלעד ארצי, אתר רשמי
החשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג. גורם במשרדו אמר: "מדינת ישראל לא יזמה ולא רצתה את המערכה הזאת והחברות מתחשבות בכך"./אתר רשמי, גלעד ארצי

במשרד החשב הכללי באוצר צופים כי תגיע תגובה מחברות הדירוג, אך מחזיקים בעמדה כי מצב המדינה טוב וכי גם אפשרות של הורדת דירוג לא תפגע בישראל באופן משמעותי.

בכיר במשרד החשב הכללי אמר היום כי "אנחנו במלחמה אחרי אירוע טרור חסר תקדים, אנחנו מבינים שזה אירוע מורכב שעלול להימשך פרק זמן משמעותי, תהיה עלייה בהוצאות הממשלה, תהיה ירידה זמנית בגביית המיסים, בין היתר בגלל הצעדים שננקוט - הגירעון יעלה. כל זה היה צפוי כחלק ממחיר המלחמה. אנחנו מאפשרים למשרד הביטחון להזרים את כל צרכי המלחמה במשק".

על נושא דירוג האשראי ומה עתיד להתרחש אמר הבכיר כי "דירוג האשראי מבטא את אומדן יכולת ההחזר של המדינה כלפי החוב החיצוני בלבד, כרגע 15% מסך החוב. יש שלוש חברות דירוג שמדרגות, שתי ועדות בשנה בתאריכים ידועים מראש. הם יכולים להוציא כל שינוי לפי מה שהם רואים. מבחינת סוכנויות הדירוג - המלחמה היא גורם לשינוי הדירוג, הם מתחשבים בכל מיני נתונים, משכללים כדי לקבוע את דירוג האשראי.

"חברות הדירוג מתייחסות לסוגיה הביטחונית בכובד ראש, בדגש על אירועים ביטחוניים עלולים להשפיע על הדירוג. צריכים להבין מבחינת תיאום ציפיות בתוך תהליך כזה של מלחמה שצפויה להימשך עוד מספר שבועות קדימה.

תרחיש הבסיס במשרד החשב הכללי הוא כי "חברת הדירוג תפעל בצורה כזו או אחרת. חברת הדירוג עלולה לקחת את הדירוג ולהכניס אותו ל-credit watch negative. אין פה ירידת דירוג אלא מעקב שהחברה מבצעת על סמך ההתפתחויות, היא יכולה לשנות את התחזית".

במשרד החשב מאמינים כי מצב המדינה טוב: "אנחנו נכנסים למלחמה מנקודת פתיחה טובה - יחס חוב תוצר של 60%, שוק תעסוקה הדוק, יכולת התמודדות טובה. זה לא אומר שאין עוד סיכונים קדימה.

"גם האפשרות הקיצונית של הורדת הדירוג תשאיר אותנו באותה קבוצה - למרות הסיכונים לפעולות שליליות - אנחנו לא חושבים שזה יפגע באופן משמעותי. נראה כתוצאה מהמלחמה עלייה בסיכון של מדינת ישראל ותגובה מחברות האשראי - עלול לקרות אבל לא חייב. אבל אנחנו חושבים שמצבנו טוב ומאפשר לנו לעמוד באופן מלא בהתחייבויות הממשלה. מדינת ישראל לא יזמה ולא רצתה את המערכה הזאת והחברות מתחשבות בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully