וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמכויות נרחבות לסמוטריץ' בניהול המערך האזרחי של המלחמה

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 17:19

הממשלה אישרה סמכויות נוספות לקבינט חברתי-כלכלי במטרה לנהל את כל המערך האזרחי של המלחמה. נתניהו הודיע כי שר האוצר ינהל בפועל את הקבינט ויקבל את כל הסמכויות הנתונות ליו"ר הוועדה

בווידאו: השרים עמדו דקת דומייה בפתח ישיבת הממשלה/לע"מ

הממשלה החליטה לערוך שינויים בהחלטתה בעניין ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (הקבינט החברתי-כלכלי) בנוגע להרכב הוועדה וסמכויות הוועדה, על מנת לטפל בכל ההיבטים האזרחיים הנוגעים לניהול מערך המלחמה.

הממשלה החליטה לשנות את הרכב ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך שממלא מקומו, שהוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ ינהלה בפועל. שר האוצר נענה לבקשתו של ראש הממשלה.

בנוסף צורפו לוועדה השרים הבאים: גדעון סער, חילי טרופר, יואב קיש, אריאל בוסו ויעקב מרגי ואת השרה יפעת שאשא ביטון כמשקיפה בוועדה.

כמו כן, הסמיכה הממשלה את הוועדה לדון, על דעתה, במגוון נושאים שיתנו מענה לכלל הנושאים האזרחיים הנוגעים למלחמה
, בין היתר, הבטחת רציפות תפקודית אזרחית, מענה כלכלי לבעלי עסקים ובמגזר הציבורי, שיקום היישובים והקהילות בעוטף עזה, הקמת קבינט חברתי-כלכלי מצומצם, הסברה ועוד.

את עבודת הוועדה ירכז מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי בתיאום עם מנכ"ל משרד האוצר שלומי היזלר. שינויי ההחלטה תקפים עד לסיום המלחמה.

בתוך כך נודע שוועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן, תתכנס מחר לראשונה מאז פרוץ הקרבות. בין השאר תדון הוועדה במחסור במזון בסופרמרקטים וכן תבחן טענות לפיהן הרשתות ביטלו מבצעים והעלו מחירים.

יצויין כי עוד לפני המלחמה, קיימנו כאן ריאיון עם רמי לוי, שהעריך כי מחירים לא יעלו, אך ציין כי אפשר שתחול התייקרות בשל הפסקת מבצעי החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully