וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אשקלון בוועדת הכספים: "תעבירו כבר כסף! כל דבר זה ועדה מזורגגת"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 12:00

בדיון שנערך היום בוועדת הכספים זעק ראש עיריית אשקלון: "יצאה הודעה שעברו 100 מיליון לפינוי, לא הגיע שקל. אנחנו לא נחשבים לעוטף עזה, קיבינימט תכניסו אותנו כבר לעוטף"; סמוטריץ' - תוכנית תמיכה מסודרת לכל הארץ תוך 24 עד 48 שעות

תומר גלאם ראש עיריית אשקלון בוועדת הכספים 16 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תומר גלאם ראש עיריית אשקלון בוועדת הכספים 16 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם התפרץ היום בדיון מיוחד שנערך בוועדת הכספים ועסק בהיערכות הממשלה למתן פיצוי בעקבות המלחמה.

גלאם זעק על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ועל ראש הוועדה משה גפני: "תפנו את מי שבלי מיגון, אני כל יום עובר בין המשפחות, 300 טילים נפלו לי בתוך העיר ו-138 דירות נפגעו. למה אני אחכה? העבירו לי 5 מיליון שקל אבל אני כבר הוצאתי מעל 17. איזה תשובות יש לכם לתת לאותם אנשים מסכנים? בכל שיגור יש פגיעות ויש הרוגים. איזה תשובות יש לך לאותם אנשים שחוץ מלהתפלל שלא ייפגעו אין להם כלום?

"יצאה הודעה שקיבלנו 100 מיליון עבור הפינוי - לא קיבלנו שקל. שבע שנים אני צועק וכל פעם מקוששים עוד הצעת ממשלה. קיבינימט תכניסו את אשקלון לעוטף! היא חלק מהעוטף - לצערי ולא לשמחתי! אני צריך להמתין לוועדה שיקח 6 ימים שיעבור כמה מיליוני שקלים? כל דבר זה ועדה מזורגגת עד שיעבור הכסף".

גלאם הסביר כי אשקלון נמצאת במרחק 7.2 קילומטר מגדר המערכת, כאשר יישובי העוטף מוגדרים כמי שבמרחק של עד שבעה קילומטר מהגדר. "העיר שלי במלחמה והיא מקבלת את אותן הטבות שמקבלים בתל אביב. זה בסמכות שלכם, תשנו את זה, תגדירו הוראת שעה. אני מקצה כסף לקנות אפודים כי המדינה לא עשתה את זה. אנחנו במלחמה ובשביל כל דבר צריך ועדה".

על העסקים בעירו אמר גלאם כי "העסקים סגורים, הרס נוראי בהיקף של מאות מיליוני שקלים. מה אנייכול לעשות עם 60 מיליון כשעלות הפינוי היא 300 מיליון שקל? אם משרד הביטחון נתן אישור ואומרים לי שהאוצר לא מאשר? אני אעשה משפט שלמה? זה מה שקורה בבית החולים - הם מקבלים את ההחלטות לפי מי שיחיה ומי שלא יחיה".

הוא סיכם כי "אני עושה את השיח מדם לבי ושום דמגוגיה לא תעבוד על אף אחד. רוצים לסייע - תסייעו, לא באתי להתנגח באתי לקבל תשובות, אני סופר את המתים שלי והפוליטיקה לא מעניינת אותי".

נזקי פגיעה ישירה של רקטה בבית, אשקלון, 11 באוקטובר 2023. אבי רוקח
פגיעה ישירה באשקלון. "הרס נוראי בהיקף של מיליוני שקלים"/אבי רוקח

שר האוצר סמוטריץ' אמר לגלאם כי "הדברים שלך נוגעים ללב. בסוף יושב הקבינט וויושב ראש ממשלה ומנהלים משק של מלחמה. יעד הגירעון ייפרץ משמעותית וזה בסדר. יהיה מתווה תמיכה מסודר כלל ארצי תוך 24-48 שעות".

ראש ועדת הכספים משה גפני אמר כי "אני קורא לנגיד להוריד את הריבית. כל העלאת הריבית היתה בגלל האינפלציה. היא לא הולכת לעלות. האינפלציה עומדת לרדת ואני פונה לנגיד בנק ישראל להוריד את הריבית. לאנשים יהיו רק הוצאות ולא הכנסות והמדינה לא יכולה לעמוד מהצד".

גפני הוסיף כי הוא לא מרוצה מתוכנית הנגיד לדחיית תשלום משכנתאות: "בסופו של דבר דחייה של המשכנתאות תעלה בסוף יותר לאותה משפחה הם יצטרכו לשלם את הריבית. אני מבקש מהבנקים לוותר על התשלום של הריבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully