וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה קוראת להרחבת המוצרים בפיקוח: "נוציא צו ושהרשתות יחפשו אותנו"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 13:55

בדיון ועדת הכלכלה טענו חברי הכנסת כי מחירי מוצרים זינקו בעשרות אחוזים: "מוכרים מים מינרלים ב-65 שקלים"; השרים תומכים בהגדלת היבוא

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם מתפרץ על סמוטריץ' בוועדת הכנסת/ערוץ הכנסת

ועדת הכלכלה דנה היום (שני) בעליות המחירים החדות ברשתות השיווק ובביטול המבצעים הגורף. בוועדה היו תמימי דעים שהפתרון הנכון הוא מתן צו להרחבה מיידית וזמנית של המוצרים בפיקוח, והכנסת שורה ארוכה של מוצרי בסיס נוספים כמו אורז, פסטה, טונה וחיתולים.

אמנון מרחב, מנכ"ל משרד הכלכלה, אמר כי "לא ייתכן שיגבו 45 שקלים לשישיית מים. יש לנו מעט מאוד מוצרים מפוקחים פי חוק, מים לא מפוקחים. אין לנו זכות להתערב במחירי מוצרים שלא ברשימה. אנחנו שוקלים להטיל פיקוח על יותר מוצרי יסוד לתקופה מוגבלת".

יו"ר הוועדה דוד ביטן אמר "הפתרון הוא צו פיקוח על המחירים. אין סמכויות לאף שר והם עושים מה שהם רוצים, צרים לשים לזה סוף".

נציג איגוד רשתות השיווק נמרוד הגלילי הצטרף לדיון בזום ואמר כי לא היתה עליית מחירים והדבר היחיד שהשתנה הוא סיום מבצעי החגים. " מתחילת המלחמה הרשתות פועלות למתן מענה לצורך הביקוש הגדול למוצרי יסוד. יש חוסר גדול בעובדים שגויסו או נשארו בבית ועובדים מהמגזר הערבי שחוששים להגיע לעבודה. ברשתות הגדולות לא היתה עליית מחירים, רק מבצעי חגים שבוטלו".

מדפי סופר ריקים, רמי לוי פתח תקווה, 10 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
מדפים ריקים בסופר. השרים תומכים בהגדלת היבוא/ראובן קסטרו

חברי הוועדה קראו להרחבת הפיקוח. ח"כ רון כץ מיש עתיד קרא לפעולה מיידית: "כל יום המחירים משתנים לרעת הצרכנים. צריך שמחר בבוקר יהיה צו כזה, לא תהיה שום התנגדות בשם האופוזיציה, במקרה הזה אין אופוזיציה. צריך לפרסם את מי שמעלה מחירים".

יו"ר הוועדה ביטן אמר קבע דיון נוסף בנושא למחר וכי עד אז תתקבל עמדתם של שר הכלכלה ושר החקלאות. לדבריו, "אם השרים יאשרו נוכל כבר להביא מחר את נוסח הצו ולאשר אותו סופית ברביעי. נוציא צו ושהרשתות יחפשו אותנו".

נושא נוסף שעלה בוועדה הוא האפשרות לייבוא של מוצרים טריים. לדברי סמנכ"ל משרד החקלאות צביקה כהן, "דנו באפשרות לייבא מוצרים כמו חלב, עופות וכו'. זה מורכב כי יש פה חקלאים שהם מלח הארץ שחטפו מכה אנושה. נשחטו. צריך לתמוך בהם. השרים סיכמו כיוון נכון - ברור לנו שכיום במצב המלחמה צריך להכניס יבוא למדינת ישראל, ולצד זה גם לתת חמצן לחקלאים. אבל אנחנו באירוע של מלחמה אף אחד לא יבכה על חלב שנשפך - כלומר אם נביא יותר מדי, ולכן אנחנו בעד הגדלת היבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully