וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת תוקף את סמוטריץ: "תתעורר, אנחנו במלחמה"

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 14:12

חילופי דברים קשים בקבינט הכלכלי: "התוכנית הנוכחית מנותקת מהמציאות, קמצנות הזויה בעת הזו. נראה פה גל פיטורים ענק וקריסת עסקים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי - כלכלי, 16.10.2023/דוברות משרד האוצר

שרים בממשלה תקפו בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי שמתקיימת בשעה זו את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמרו לו כי התוכנית שהוצגה על ידו לא תסייע לעסקים שנפגעו.

שר הכלכלה ניר ברקת אמר כי "יש תחושה שחלק מהחברים לא הפנימו שאנחנו במלחמה. במקום לספור את השקלים יש לנו חובה להציל את העסקים. הקמצנות הזו בתקופת מלחמה היא הזויה. אני דורש מנגנון פיצוי לכל עסק בכל רחבי המדינה שהמחזור שלו ירד ב-15 אחוז ומעלה. כל מי שנפגע לו מחזור ההכנסות המדינה תפצה אותו. אחרת נראה פה גל פיטורים ענק וקריסה של עסקים.

בנוסף יש לנו 360 אלף מילואימניקים בחזית, רבים מהם בעלי עסקים ועצמאים. למה הם צריכים להיות מוטרדים בהישרדות הכלכלית שלהם במקום להתרכז במלחמה? יש לנו חובה מוסרית לפצות אותם מיידית. לא מחר ולא בעוד חודש ולא אחרי המלחמה. עוד היום".

סמוטריץ השיב לו כי "אתה צודק, אנחנו נציג בתוך יום או יומיים את התוכנית". ברקת ענה: "התוכנית הנוכחית מנותקת מהמציאות ולא פותרת שום בעיה".

השר מיקי זוהר ציין כי "עסקים יקרסו, יהיה פה כאוס כלכלי. יש את המודלים מהקורונה, זה לא מסובך במיוחד. חובתנו לפצות את העסקים".

ברקת הוסיף כי "תשלומי המילואים חייבים להתבצע בזמן אמת בלי לחכות". לדברי סמוטריץ': "אנחנו נשלם למילואימניקים באופן מיידי ולא בחודש הבא כפי שהיה נהוג. אנחנו במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully