וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה חוקר את המצב בצפון; ראשי רשויות: כיתות הכוננות לא התחמשו

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 10:25

השנה קוצץ 80% מתקציב המיגון של יישובי הצפון, למרות ש-70% מהתושבים שגרים בסמוך לגבול אינם ממוגנים. ראשי הרשויות דורשים מיגון ונשק. אנגלמן ביצע לאחרונה ביקורת פתע בגבול הצפוני: "קיימים ליקויים משמעותיים"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר בשדרות. 10 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מבקר המדינה בשדרות, בשבוע שעבר. "נבדוק את כל מה שקרה - צבאית, מדינית ואזרחית"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יגיע היום ליישובי צפון הארץ, ייפגש עם ראשי רשויות ויבקר בחמ"ל האזרחי שמופעל על ידי פורום קו העימות בעת חירום. למבקר תוצג עבודת החמ"ל והוא ייפגש עם יו"ר פורום קו העימות וראש מועצת מטה אשר משה דווידוביץ' וכן ראשי רשויות נוספים, שימנו בפניו את הכשלים בהיערכות יישובי הצפון עליה מתריעים ראשי המועצות במשך שנים.

דווידוביץ' אמר כי "המבקר מגיע למטה אר ולקו העימות הצפוני. בכוונתי להציג בפניו את היערכות המועצה אל מול האיומים וכמובן לדבר על נושאים חשובים כל כך כמו הממ"דים שאותם ממשלת ישראל היתה אמורה להקצות לתושבים והם חסרים היום יותר מתמיד, כיתות הכוננות שלנו שלא התחמשו בזמן, חוסר ברובים, חוסר באפודים, חוסר בקפל"סטים. חוסר בציוד מגן מציל חיים שיכול לתת מענה בזמן מלחמה"..

מאז פרוץ המערכה אוסף המבקר עדויות ונתונים על מצב העורף וההיערכות ביישובי הצפון והדרום למקרה של מלחמה, וביקר מספר פעמים בעוטף עזה ובמלונות שאליהם פונו המפונים. גם מחר הוא צפוי להגיע לדרום הארץ.

השנה קוצצו תקציבי המיגון של יישובי צפון הארץ ב-80%, מסכום של חצי מיליארד שקל למאה מיליון שקל בלבד. בתוכנית מגן הצפון שאושרה בממשלתו של נתניהו ותחת שר הביטחון אביגדור ליברמן בשנת 2018, הוקצבו 5 מיליארד שקל למיגון הצפון למשך תקופה של עשר שנים. בתקציב המדינה לשנה זו קוצץ הסכום כאמור באופן חד.

ראשי הרשויות בצפון פנו לשרי הממשלה בתחינה להעביר את הכסף. בביקורו של שר האוצר בצפון לפני מספר חודשים הוא הבטיח לטפל בעניין באמצעות ועדה בראשות מנכ"ל משרדו שלומי הייזלר ומאז לא נעשה דבר. המצב כיום הוא כי 70% מתושבי הצפון שגרים סמוך לגדר הגבול אינם ממוגנים.

אנגלמן כבר הבהיר כי יפרסם דו"ח על ההיערכות למלחמה. לפני מספר ימים אמר כי "נבדוק את כל מה שקרה, הן בפן הצבאי והמדיני והן בפן האזרחי. החובה הבסיסית ביותר של מדינה כלפי אזרחיה - ביטחון אישי - הופרה בשבת, שבעה באוקטובר, בבוקרו של החג. כשלים אלו ייבדקו באופן מקיף לאחר המלחמה".

אנגלמן התייחס לגבול הצפוני ואמר כי "לאחרונה ביצענו ביקורת פתע על המצב בגבול הצפון. לא מדובר בדו"ח תיאורטי. לפני מספר שבועות הדוח הועבר לתגובת ראש הממשלה ושר הביטחון. כבר כעת אני יכול לומר שקיימים ליקויים משמעותיים ועל הדרג המדיני וצה"ל לתקנם באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully