וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שילמה עמלות של עשרות מיליונים לסוכנים בשל הפינוי למלונות

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 14:41

המדינה שילמה עד כה 20 מיליון שקל עמלות עבור פינוי תושבים למלונות; שר התיירות חיים כץ הציע שמשרדו יטפל בנושא באופן ישיר מול התאחדות המלונות, אבל משרד הפנים לא מאפשר

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

המדינה שילמה עד כה עמלות בהיקף של 20 מיליון שקל מתוך סכום של 300 מיליון שקל שהועבר לטובת פינוי תושבים למלונות. העמלות שולמו לסוכנים אשר טיפלו בתיאום וסגירת חדרי המלון, וגבו 5% עד 8% מסכום ההזמנה וכן 50 שקל לכל אדם.

הפינוי למלונות מתבצע גם באמצעות רח"ל וגם באמצעות משרד הפנים כאשר האחרון מבצע את הפינוי גם בדרום (0-4 קמ) וגם הפינוי בצפון באמצעות חברת השמה אחת שזכתה במכרז - חברת גייד 1.

במשרד התיירות חשבו כי ניתן לחסוך סכומים אלה, ושר התיירות חיים כץ פנה למשרד הפנים והציע כי משרדו יטפל בנושא באופן ישיר מול התאחדות המלונות, ועל ידי כך יוכל לחסוך את העמלות וכן להשיג תעריף טוב יותר למדינה. ואולם מנהלת רח"ל לא קיבלה את הצעתו ובשלב זה נמשך תשלום העמלות לסוכנים.

לאור העובדה כי משבר כלכלי לפנינו וכי המדינה עתידה להזדקק לסכומי ענק על מנת לתמוך בכוחות הביטחון, בעורף שנפגע, בשוק העבודה שקורס ובשקל שמתרסק, כל סכום שניתן לחסוך בימים אלה ולהשאירו בקופת המדינה משמעותי.

ממשרד הפנים נמסר כי "לאור דחיפות הפינוי והצורך למנוע סיכון לחיי אדם, בהתאם להנחיות גורמי הביטחון בוצע פינוי התושבים באופן מיידי כאשר ההתקשרויות הנדרשות יבוצעו בהתאם לתקנות חובת המכרזים ולאחר קבלת האישורים הנדרשים והנוגעים לביצוע האמור על רקע נסיבות העניין והיותה של מדינת ישראל מצויה במצב מלחמה".

מרח"ל נמסר בתגובה כי "רח"ל הינה הגוף המתאם את פעילות משרדי הממשלה בחירום. לרח"ל אין שום הסכם, מכרז או התקשרות עם סוכני נסיעות, מלונות ונותני שירותים. ההסכמים והתעריפים בתווך הזה אינם נוגעים לרח"ל. הסכמים עם סוכני נסיעות ו/או מלונות מבוצעים באמצעות שני גופים: משרד הפנים - אגף פס"ח והרשויות המקומיות".

פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203. רויטרס
פינוי תושבי שדרות. המדינה תזדקק לכסף הזה/רויטרס

סוגייה נוספת היא חדרי המלון והאם יהיה מקום למפונים נוספים. על אף שראשי רשויות מתלוננים כי אין יותר חדרים פנויים, גורמים בענף המלונאות אומרים כי יש עדיין כ-3,000 מיטות במלונות אורבניים קטנים, למשל בירושלים, טבריה, חיפה ותל אביב.

בין המלונות שעוד יש בהם פניות של חדרים ניתן למצוא את המלונות הטברייניים דונה גרציה, אסטוריה גליליי, טיבריא, רויאל פלאזה, את מלונות רשת אברהם בירושלים, תל אביב ואילת, ואחרים נוספים. בסך הכל מדובר בכ-1,000 חדרים שיוכלו לאכלס כ-3,000 מפונים.

מדובר במלונות שאינם שייכים להתאחדות המלונות, המאגדת את הרשות הגדולות, אלא לאיגוד המלונות שמאגד את בתי המלון הפרטיים הקטנים יותר. דואגים לגדולים וההתאחדות יותר קרובים לצלחת אז הם קיבלו", אמר מלונאי תל אביב שיש לו כיום 150 חדרים ריקים ומעוניין לקחת חלק במבצע הפינוי.

טענות נוספות שעולו נוגעות להתאמת החדרים לקהל - כך לדוגמה על גדר גבול הצפון מצוי ישוב ערב אל ערמשה לצד קיבוצים שונים. לוואלה נודע כי תושבי היישובים הללו מתכוונים להיות מפונים לבתי מלון עם כשרות בד"צ בטבריה. אחד מתושבי האזור הערבים שעתידים להתפנות אמר לנו כי "יש מלון בנוף הגליל שמותאם לצרכים שלנו ובמקום זה מחייבים אותנו ללכת למלון בטבריה שהוא בכשרות מהודרת בד"צ בית יוסף. אנחנו לא צריכים כשרויות, זה סתם יותר יקר וזה לא מתאים לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully