וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירוג תחת מעקב שלילי: "חשש מעימות בקנה מידה נרחב"

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 19:51

חברת הדירוג הבינלאומית מציבה את המדינה תחת מעקב שלילי: "הסיכון בהתרחבות העימות עלה באופן משמעותי לאור חילופי האש התכופים בגבול לבנון וההתבטאויות של גורמים בכירים באיראן ובחיזבאללה"

נושאת המטוסים האמריקנית USS Nimitz. 28 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
נושאת מטוסים אמריקאית. "מחיר הרחבת העימות יהיה גבוה מאוד"/AP, אי-פי

בהודעה שנמסרה היום (שלישי) מחברת דירוג האשראי הבינלאומית Fitch Rating על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל העומד על רמה של +A תחת "מעקב שלילי" (Rating Watch Negative), זאת בשל שינוי בתפיסת הסיכון הגיאופוליטי לאור מלחמת "חרבות ברזל".

משמעות ההודעה היא שהחברה תעקוב באופן תדיר אחר ההתפתחויות הביטחוניות באזור, ובחצי השנה הקרובה, במקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני, היא עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. לחילופין, היה והרעה כאמור לא תתממש, יוסר "המעקב השלילי".

ההודעה הנוכחית אינה מהווה הורדת דירוג או הורדת תחזית הדירוג אלא משקפת את החשש שלה מכך שהתרחבות העימות הנוכחי, ככל שיכלול גם עימות צבאי בקנה מידה נרחב עם מספר שחקנים נוספים ולאורך תקופה, עלול לגרום להתדרדרות בנתונים הפיסקליים.

החברה מדגישה כי לא מדובר בתרחיש מרכזי, אולם היה ויתממש הוא עלול להביא לגידול מתמשך בהוצאה הממשלתית, ירידה בהכנסות המדינה, להוביל לפגיעה בסנטימנט הצרכנים והמשקיעים והרעה במדדי האשראי של ישראל.

חברת הדירוג סבורה כי הסיכון בהתרחבות העימות עלה באופן משמעותי לאור חילופי האש התכופים בגבול לבנון וכן לאור ההתבטאויות של גורמים בכירים באיראן ובחיזבאללה. החברה מבהירה כי מחיר הרחבת העימות כאמור, עבור איראן וחיזבאללה, יהיה גבוה מאוד, וזאת בהמשך לאזהרותיהן של ישראל וארה"ב.


החברה מדגישה בהודעתה כי נוכח הכלכלה הדינמית בעלת ערך מוסף גבוה, מוכנות המדינה לעימות צבאי והיסטוריה של עמידות בפני עימותים מסוג זה, בשילוב עם מדדים פיסקאליים טובים, חשבונות חיצוניים חזקים וכריות נזילות גבוהות, לא סביר שעימות קצר באופן יחסי, המוגבל בעיקר לרצועת עזה, ישפיע על דירוגה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully