וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצילום המחאה לתצפית על הגבול: 350 מפעילי רחפנים נרתמו לסייע

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 0:17

אחד מאנשי העסקים שהקימו את סיירת הרחפנים: "הרחפנים משני מציאות באתגרי ההגנה על הגדר"

אמיר גולדשטיין והרחפן ברחובות תל אביב. רני גרף,
אמיר גולדשטיין והרחפן. פיילוט עם עיריית תל אביב/רני גרף

העולם מכיר את התאזרחות הפיתוחים הצבאיים שהופכים ליוניקורנים טכנולוגיים וכעת מגלה את התחיילות היכולות האזרחיות שהופכות לידיים מסייעות צבאיות - גם מהאוויר. חובבי הטסת הרחפנים הישראליים הסבו את ציודם, ניסיונם והיכולות שפיתחו לסיירת הגנתית בשחקים.

הסיירת מונה כיום כ-350 מטיסי רחפנים ישראלים מתנדבים, הפועלת לספק לקציני הביטחון והרבש"צים של יישובי ישראל יכולת תצפית נוספת על הנעשה ביישובם. הסיירת החלה לפעול בהתנדבות וצפויה לכלול כ-40 יישובים.

המתנדבים עוברים קורס הכשרה קצר להבנת הדרישות והדרכת יכולות נדרשות, וחלקם, ללא קשר לסיירת, אף עתידים לעבור בימים הקרובים קורס רחפנים מקיף יותר בן כחודש ימים, שלאחריו יוסמכו ברישיון שיאפשר להם להתנדב ולסייע כמטיסי רחפנים גם לצה"ל.

אמיר גולדשטיין, שהינו ממקימי חברת אמדוקס ובעברו כיהן כסגן נשיא סלקום לצד תפקידים שונים בתחומי ההון סיכון, הוא אחד מיוזמי ומקימי סיירת הרחפנים הארצית, ומיוזמי ומקימי הסיירת המקומית תל אביב.

גולדשטיין מספר לוואלה! כסף, כי "המדינה עברה בבוקר שבת לפאזה של תמיכה במלחמה, כל אחד ויכולותיו, וכחבר בקבוצה של צלמי רחפן שאלנו את עצמנו כיצד אנו יכולים להירתם לסיוע במלחמה.

בהתחלה חשבנו על סיוע באיתור נעדרים והטסת רחפנים על קו העימות, כדי לתת לכוחות יכולות שונות, אך זה לא יצא לפועל. אז החלטנו לעבור למגזר האזרחי ולסייע לרשויות מקומיות וקציני הביטחון והקב"טים שלהם לתמיכה בפעילות הביטחונית של היישובים עם הרחפנים".

צילום מרחפן של זירתפגיעה בתל אביב במסגרת פיילוט רחפנים. אורן אלון,
צילום רחפן שבוצע במסגרת הפיילוט בזירת נפילה בתל אביב/אורן אלון

לדברי גולדשטיין, "בנינו תורת לחימה שלמה בנושא תוך 24 שעות, ופנינו לעיריית תל אביב כדי לערוך בה ניסוי לבחון את היכולות ואת התורה, כאשר בזמן הניסוי ראינו כיצד יכולות השליטה והניהול של האירועים משתדרגים בסדרי גודל.

יש צמא גדול של המדינה לרחפנים מחד, והקבוצה שאני חבר בה פיתחה יכולת מקצועית גבוהה עם כמה ממטיסי הרחפנים הטובים בארץ, חלקם טייסים.

השבוע כבר יהיו כמה יחידות פעילות ברשויות מקומיות שייתנו מענה אזרחי לרשויות מקומיות להתמודדות עם אתגרים שונים, כדוגמת הגנה על גדר, או אירועים נקודתיים שונים. יכולות הרחפן משנות מציאות, ואני קורא לכל הרשויות המקומיות להתחיל ללמוד שימוש בטכנולוגיה הזאת. אנחנו נשמח להעמיד להם המענה."

ברק דור, מקבוצת 'אחים לנשק', סיפר גם הוא לוואלה! כסף, כי "ההירתמות היא גם במובן הצבאי, וכמה ממטיסי הרחפנים המתנדבים יעברו, על חשבונם, קורס הטסת רחפנים שיעניק להם אסמכה ורישיון כדי לסייע גם לצה"ל בנושא.

רק מי שיעבור הסמכה יוכל להתנדב לצד הצבא, וההיענות גדולה יותר ממה שניתן להכיל, ללא התחשבות בעלות הקורס, שעומדת על כ-1,400 שקל, שהמתנדבים מממנים מכיסם. יש לציין כי מדובר במחיר עלות שניתן על ידי בעל בית הספר להטסת הרחפנים".

יכולות וניסיון הטסת הרחפנים הצטבר בעיקר במהלך מחאות הרפורמה המשפטית. גולדשטיין: "התחלתי להטיס רחפן שקניתי בניו יורק כתחביב, שאותו רתמתי, בין היתר, לצילום ותיעוד המחאה נגד המהפכה המשפטית-משטרית. עם הזמן הצטרפו עוד צלמי רחפן והתגבשה קבוצה של עשרות צלמי רחפן שצילמו את כל מוקדי המחאה ברחבי ישראל. הקבוצה פעלה ופועלת עם הציוד הפרטי שלה ובהתנדבות, שכוללת את הרחפנים האישיים של כל חבר בה, ואט אט התחלנו לצבור ניסיון תוך פיתוח יכולות שונות, הן כפרטים והן כקבוצה".

עלות רחפן המסוגל למשמש לצילום הנדרש ובפרקי הזמן הנדרשים עומדת על עד כ-2,000 דולר בממוצע, וסיירת הרחפנים צברה, על פי המתואר על ידם, שעות הטסת רחפנים רבות. הקבוצה גם הקימה מערך הפצה רחב הכולל מאות עיתונאים בארץ ובעולם ומספרים כי צילומי הרחפן שלהם, בעיקר ממחאות קפלן בתל אביב, הגיעו לשולחנות קברניטי העולם".

  • עוד באותו נושא:
  • רחפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully