וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, נוכלים! כך תמנעו מהונאות כספיות בתקופה שכולנו רוצים לתת

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 12:02

בימים מתוחים אלה, כשכולנו נחשפים לכמויות עצומות של אינפורמציה מערוצי התקשורת השונים ומחוברים לטלפון הנייד רוב היום, הסיכוי ליפול קורבן להונאה דיגיטלית - גבוה מתמיד. ריכזנו המלצות כיצד להימנע מאירועי הונאה בימים בהם אתם רק רוצים לתת ונוכלים רק רוצים לקחת

זוג עם כרטיס אשראי מתוסכל. ShutterStock
זהירות, נוכלים! כך תמנעו מהונאות כספיות בתקופה שכולנו רוצים לתת/ShutterStock

דווקא בזמנים בהם המתיחות גבוהה ותחושת הביטחון ירודה, בימים בהם אנחנו רואים את הזוועות, מתקשים להאמין ורק רוצים לתת כדי לעזור לאלו שנפגעו, מתעוררים נוכלים שזהו כל עיסוקים ומגבירים את הניסיונות לגזול מכם כל מה שתהיו מוכנים לתת.

להלן מספר המלצות, באדיבות ישראכרט, שיעזרו לכל אחד ואחת מאיתנו להגן על עצמנו ועל הקרובים שלנו מפני הונאות כספיות:

קיבלתם הודעה/מייל ממקור לא צפוי או לא מזוהה? תתעלמו ואל תגיבו - אל תלחצו על קישורים או צרופות בתוך ההודעה ולא חייבים אפילו לפתוח את ההודעה עצמה. גם אם מדובר בהודעה ממישהו שאתם מכירים אך שמזמן לא התכתבתם איתו, קודם כל תוודאו שמדובר בתוכן בטוח.

מנהלים קבוצות וואטסאפ או הצטרפתם לקבוצת וואטסאפ חדשה לאחרונה? קחו שליטה ואחריות - בקבוצות בניהולכם הקפידו לנעול אפשרות להוספת משתמשים אוטומטית. מומלץ פעם בכמה זמן לעבור על רשימת חברות וחברי הקבוצה ולוודא שנמצאים בה רק אנשים רלוונטיים. אם מדובר בקבוצה שהצטרפתם אליה וזיהיתם בה משהו חשוד / מישהו מחברי הקבוצה פונה אליכם בפרטי בלי שביקשתם - חשוב לעדכן את מנהלי הקבוצה ולחסום את החשוד.

פנו אליכם לבקשת תרומה? חכו! - לפני שאתם פותחים את הלב ואת הכיס, בדקו שמדובר בגוף או התארגנות מוכרת ומוסמכת, במיוחד כשמדובר בפניה טלפונית. אז מה אפשר לעשות בכל זאת? יוזמים את התרומה. מצאו גוף או התארגנות שאתם רוצים לתרום להם ופנו אליהם בעצמכם.

אם יש ספק, אז אין ספק - אל תמסרו מידע לאדם שמההתחלה לא אמור לקבל גישה אליו. הכוונה היא לפרטים מזהים, פרטי חשבון בנק או פרטי כרטיס אשראי.

אל תתנו לאחרים להלחיץ אתכם! כן, גם עכשיו - פנו אליכם עם בקשה דחופה או מלחיצה. גם אם הפנייה הגיעה מבן אדם שאתם מכירים, וודאו שלא מדובר במתחזה. זכרו: משטרה, צבא או גורם ביטחוני כלשהו לעולם לא יבקשו מכם למסור להם פרטים מזהים טלפונית או באמצעות הודעה.

בצעו מעקב שוטף אחר עסקאות - עשו זאת דרך המייל או באפליקציה. במקרה וזיהיתם משהו חשוד, תפנו לחברת האשראי כמה שיותר מהר.

זכרו, בימים בהם אנחנו מוחלשים ורוצים לתת, יהיו כאלו שינצלו זאת לטובתם וירצו לקחת - הנוכלים. שמרו על עצמכם, היו זהירים, תתנו מכל הלב אבל הקפידו על ההמלצות והימנעו מהונאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully