וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול לחץ כלכלי בזמן מלחמה: טיפים מעשיים לחוסן יומי

טל פריבנר

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 14:59

צמצום הוצאות, בניית מקורות הכנסה חדשים, בארטרים ועוד: המדריך שיעזור לכם לשמור על יציבות כלכלית בתקופה לא פשוטה

זוג בודק את חשבון הבנק. ShutterStock
בזמן מלחמה, תנו עדיפות להוצאות חיוניות כמו מגורים, מזון ובריאות/ShutterStock

מלחמה, או תקופות של סכסוך מוגבר ואי ודאות, משפיעות משמעותית לא רק על הרווחה הרגשית והפיזית אלא גם על היציבות הכלכלית שלנו.

כבר עתה אנו רואים עצמאים ובעלי עסקים שמתמודדים עם עצירת הפעילות העסקית שלהם ובמקביל לא מעט שכירים שמוצאים לחל"ת.

במאמר זה, נציע מספר עצות מעשיות שיעזרו לכם לנווט במורכבויות של ניהול לחץ כלכלי בזמן משבר.

אישה מודרגת עם חשבונות. ShutterStock
קיצוץ בהוצאות שאינן הכרחיות יכול להקל משמעותית על הלחץ הכלכלי/ShutterStock

1. צרו תקציב והיצמדו אליו

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לנהל לחץ כלכלי היא על ידי יצירת תקציב המייצר בהירות. התחילו עם רישום מקורות ההכנסה שלכם וכל ההוצאות שלא ניתן לוותר עליהן. היו יסודיים וכללו קטגוריות כמו מגורים, מזון, תחבורה, בריאות, פנאי וכדומה. לאחר שיש לכם תמונה ברורה של המצב הכלכלי, הגדירו מגבלות ריאליות על הוצאות שאינן הכרחיות, לדוגמא, מזמינים מוולט רק פעם בשבוע. היצמדות ומעקב אחר התקציב שלכם יכולה לעזור להשיב את תחושת השליטה על הכספים.

2. תנו עדיפות להוצאות חיוניות

בזמן מלחמה, תנו עדיפות להוצאות חיוניות כמו מגורים, מזון ובריאות. ודאו שיש לכם קורת גג מעל לראשכם, גישה לארוחות מזינות, וטיפול רפואי. אם אתם מתקשים לעמוד בצרכים היסודיים האלה, אל תהססו לבקש עזרה משירותי תמיכה מקומיים וצדקה. הרווחה שלכם ושל משפחתכם צריכה תמיד להיות בעדיפותכם העליונה.

3. צמצמו הוצאות שאינן הכרחיות

קיצוץ בהוצאות שאינן הכרחיות יכול להקל משמעותית על הלחץ הכלכלי. בידקו את הרגלי ההוצאה שלכם וזהו תחומים שבהם אפשר לקצץ. למשל, ביטול מנויים שאינכם משתמשים בהם, או צמצום הוצאות על בידור וביגוד יכולים לשחרר כסף לצרכים הכרחיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זוג צעיר מודאג עם מסמכים. ShutterStock
שקיפות יכולה לעזור להפחית חרדה ולקדם תחושת אחדות במשפחה/ShutterStock
לחץ כלכלי עלול לפגוע בדינמיקה המשפחתית. עודדו תקשורת פתוחה וכנה עם המשפחה שלכם על המצב הכלכלי. דברו על השינויים שאתם עושים כדי לנהל הוצאות וקבלומהחלטות יחד

4. בנו מקורות הכנסה חדשים

בזמנים מאתגרים, גיוון מקורות ההכנסה שלכם יכול להיות פתרון מעשי. חפשו הזדמנויות להרוויח הכנסה נוספת, כמו עבודות מזדמנות, הוראה מקוונת, או מכירת פריטים שאינכם זקוקים להם יותר. מקורות הכנסה נוספים אלה יכולים לספק כרית ביטחון במקרה שמקורות ההכנסה העיקריים שלכם ייפגעו.

5. תקשרו בכנות עם המשפחה

לחץ כלכלי עלול לפגוע בדינמיקה המשפחתית. עודדו תקשורת פתוחה וכנה עם המשפחה שלכם על המצב הכלכלי. דברו על השינויים שאתם עושים כדי לנהל הוצאות וקבלומהחלטות יחד. שקיפות זו יכולה לעזור להפחית חרדה ולקדם תחושת אחדות במשפחה.

6. נהגו בצניעות

בתקופות של לחץ כלכלי, אימוץ אורח חיים צנוע יכול להקל עליכם.

למדו למקסם את השימוש במה שיש לכם, למצוא שימוש חוזר לפריטים. חקרו חלופות חסכוניות כגון בישול בבית, קנייה בהנחות וצמצומו צריכת אנרגיה.

השקעות. ShutterStock
חקרו חלופות חסכוניות כגון בישול בבית, קנייה בהנחות וצמצומו צריכת אנרגיה/ShutterStock

7. הישארו מעודכנים בתכניות הסיוע של המדינה

תכניות סיוע ממשלתיות וקהילתיות עשויות לספק תמיכה בזמן מלחמה. הישארו מעודכנים במשאבים הזמינים, כולל סיוע במזון, סיוע בדיור ודמי אבטלה.

הבינו את הפרמטרים לסיוע וכלכלו צעדיכם בהתאם.

8. שקלו להשתמש ב"בארטרים"

סחר חליפין של שירותים ומוצרים עם אחרים בקהילה שלך יכול להיות דרך יצירתית לענות על הצרכים שלך ללא הוצאת כסף. למשל, תוכל להחליף שירותי טיפול בילדים בארוחות ביתיות או להציע את המיומנויות שלך בתמורה לפריטים או שירותים הכרחיים.

הורים מסתכלים על חשבונות. ShutterStock
זכרו: קניות אימפולסיביות יכולות להחמיר את המצב הכלכלי שלכם/ShutterStock
ניהול לחץ כלכלי בזמן מלחמה הוא אתגר, אבל אפשרי עם תכנון פרואקטיבי ויישום יומיומי

9. הימנעו מקניות או מכירות אימפולסיביות

לחץ רגשי יכול לפעמים להוביל לקניות אימפולסיביות כדרך להתמודד. היה מודע לנטיות האלה ונסה להתנגד לדחף לקנות דברים שאינך זקוק להם באמת. קניות אימפולסיביות יכולות להחמיר את המצב הכלכלי שלך.

10. בנו רשת תמיכה

חברים ומשפחה יכולים לספק תמיכה רגשית, לשתף משאבים, ולהציע עזרה כשצריך. זכרו שאתה לא לבד בהתמודדות עם לחץ כלכלי בזמן מלחמה.

לסיכום, ניהול לחץ כלכלי בזמן מלחמה הוא אתגר, אבל אפשרי עם תכנון פרואקטיבי ויישום יומיומי. על ידי יישום הטיפים המעשיים הללו, תוכל לפתח חוסן כלכלי, להפחית לחץ, ולנווט תקופות קשות אלה בצורה יעילה יותר. זכרו שלחץ כלכלי בזמן מלחמה הוא זמני, שמרו על פרספקטיבה ארוכת טווח ואופטימיות.


הכותבת היא יועצת, מרצה ומנחת סדנאות למצויינות בעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully