וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלות בעורף: נשות מקצוע עונות לשאלות בנושאים פיננסיים

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 15:16

"אני לא מאמינה שאני שואלת את זה: בעלי מגויס בצו 8, האם הוא יכול להגדיל את ביטוח החיים?" מיזם "עוברות ושוות" המורכב מכ-50 נשות מקצוע, משיב לשאלות של נשים במגוון נושאים כלכליים הקשורים למלחמה

אישה מדברת בטלפון נייד. ShutterStock
הביטחון הכלכלי הוא פקטור חשוב, ביצירת תחושת ביטחון וחוסן, עונות לשאלות של נשים בנושאים פיננסיים/ShutterStock

הנזקים הכלכליים של המלחמה מורגשים היטב גם בכיס. הפגיעה קיימת אצל נפגעים מהעוטף, שצריכים לבנות מחדש את חייהם וזקוקים גם לסיוע בהיבט הכלכלי, מהבנת הזכויות והתמיכה שניתנת על ידי המדינה ועד ניהול כספים והביטוחים הקיימים. אבל יש גם נפגעים במעגל השני, מילואימניקים ומשפחותיהם, בעלות עסקים ועובדיהן או פרילנסריות ושכירות שעבודתן נפסקה או שהוצאו לחל"ת ויש להן שאלות כלכליות ומעט קשב להבין ולצלול בנבכי הבירוקרטיה.

"חוסר הוודאות הכלכלית, הוא לכאורה זניח לעומת אובדן החיים והטראומה הלאומית, שאנחנו חווים ועל כן נשים מתקשות לשאול שאלות בנושאים פיננסיים באופן גלוי. זה נראה לכאורה זניח, אבל ביטחון כלכלי הוא פקטור חשוב, ביצירת תחושת ביטחון וחוסן", אומרת יעל וינר, מהמייסדות והמנהלות של המיזם "עוברות ושוות" שפועל כבר שבוע, בעזרת התגייסותן של כחמישים נשות מקצוע בתחומים כלכליים שונים כמו: ביטוח, כלכלת המשפחה, השקעות, פנסיה, דיני עבודה ועוד.

במסגרת המיזם "עוברות ושוות", מופעל מרכז ייעודי שנותן מענה לאותן נשים שמחזיקות בשאלות מתחומים כלכליים עונות לשאלות העוסקות במגוון נושאים כמו: זכויות של שכירים במקום העבודה, מתי אפשר לא להגיע לעבודה, האם אפשר לכפות על עובד.ת חל"ת, התנהלות של עסק עצמאי מול ספקים, התנהלות מול הבנקים, מול חברות הביטוח, מול חברות האשראי ועוד.

עשרות הפניות שהגיעו עד כה לידיהן של הפעילות קיבלו מענה מהיר ומפורט. אפרת טל, מייסדת שותפה במיזם מוסיפה: "אנחנו נותנות לנשים מענה ראשוני, לשאלות הלא פשוטות האלה. מענה שלעיתים נמצא בכל מיני מדריכים, שמפרסמות רשויות ממשלתיות, אבל לאנשים קשה להתרכז והתשובה האישית, היא פשוטה יותר וקלה יותר להבנה".

צעירה עובדת כמוקדנית בשירות לקוחות. ShutterStock
עוברות ושוות: נשות מקצוע עונות לשאלות של נשים בנושאים פיננסיים/ShutterStock

מענה לפניות של נשים מבולבלות

"כשפרצה המלחמה, חווינו בקהילת הפייסבוק של עוברות ושוות המונה כ-116 אלף נשים, כמה ימים של הלם ואלם. אולם אחרי כשבוע התחילו לעלות שאלות, שקשורות למצב. החלטנו שעלינו להתגייס ולייצר פלטפורמה, גם מחוץ לרשתות החברתיות, כדי שנשים יוכלו להרגיש נוח ולכתוב בחופשיות על כל דבר שמטריד אותן בתחום הכלכלי", מספרת וינר. השאלות מגיעות למרכז ומופנות בהתאמה לנשות המקצוע, שמשיבות ישירות במייל לפונה.

עד היום פנו אלינו כמאה נשים עם שאלות בתחומים שונים: נשים, שמתקשות להגיע לעבודה אם בגלל הילדים שנשארו בבית ואם בגלל מצב נפשי, נשים שהוצאו לחל"ת ולא יודעות מה הזכויות שלהן ועוד שאלות קשות כמו למשל איך מגדילות ביטוח חיים, האם אפשר לכתוב צוואה בכתב יד, איך מפעילות ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח לאומי? ועוד.

נשות המקצוע עונות לשאלות הנשלחות אליהן במייל - ovrotveshavot@gmail.com על ידי נשים מקהילת "עוברות ושוות" וגם א.נשים שאינם חברים בקהילה. "אנחנו נקבל גם שאלות של גברים כמובן, במצב הנוכחי, ההבחנה המגדרית לא רלוונטית. גם שאלות כלליות יותר, העוסקות בחרדה מפני המצב הכלכלי וניסיון להתכונן אל העתיד הלא נודע מגיעות אל המרכז, וגם הן מקבלות מענה בימים אלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אפרת טל ימין יעל וינר שמאל. תמר מצפי,
אפרת טל ויעל וינר, מייסדות המיזם "עוברות ושוות"/תמר מצפי

האם אני זכאית לדמי אבטלה?

אני עובדת במקום העבודה מספר חודשים, הוציאו אותי עכשיו לחל"ת, אני עדיין לא זכאית לדמי אבטלה?

"אני לא מאמינה שזו השאלה שאני שואלת: בעלי מגוייס בצו 8, האם הוא יכול להגדיל את ביטוח החיים?"

"אני עובדת בתל אביב, בעלי התגייס ועברתי לגור עם הוריי בחיפה. אני מבקשת לעבוד מרחוק והבוס לא מאשר לי..."

"עוברות ושוות", הוא מיזם המקדם עצמאות פיננסית של נשים. המיזם נוסד בשנת 2017 והוא פעיל ברשתות החברתיות, עם 130 אלף עוקבות, בפייסבוק (116 אלף) ובאינסטגרם (14 אלף).

לצד הפעילות ברשתות המיזם מעביר ידע פיננסי בכנסים ובהרצאות, המיזם מפעיל מרכז של נשות מקצוע פיננסיות - SPESHELIST - המאגד כמאה חמישים נשות מקצוע בתחומים פיננסים שונים.

על המייסדות:

יעל וינר, מייסדת ומנהלת, עורכת דין ואשת תקשורת עם ניסיון של 20 שנה. היא כיהנה בעבר בתפקידים בכירים בתקשורת הכלכלית ובהם עורכת 'ליידי גלובס' וכמו כן היתה חברה בצוות ההקמה של כלכלית וערכה שם את התרבות והפנאי. יעל מרצה לתקשורת במספר מוסדות אקדמיים ובעלת תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב.

אפרת טל, בעלת 25+ שנות ניסיון כפעילה חברתית וכמנהיגה ללא מטרות רווח. אפרת עבדה בתפקידי ניהול במגזר השלישי והיא מכהנת היום במועצות ארגונים ובוועדות כספים בעמותות שונות בישראל. ובעלת תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully