וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואות ללא ריבית או בריבית מסובסדת: תוכנית סיוע החירום של עוגן

23.10.2023 / 10:27

המדינה לא מתגייסת? עוגן משיקה תוכנית סיוע חירום שתציע הלוואות ללא ריבית, הלוואות בריבית מסובסדת ויעוץ פיננסי ניהולי חינם לעסקים קטנים, משקי בית ועמותות שנפגעו מהמשבר. לצורך כך, גייסה עוגן עד כה סכום של 40 מיליון שקל ופועלת לגייס קרן של למעלה מ- 130 מיליון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי - כלכלי, 16.10.2023/דוברות משרד האוצר

נוכח הפגיעה הרחבה בעסקים קטנים, משקי בית ועמותות שפועלות בימים אלו לסיוע, עוגן הקימה מערך סיוע לנפגעים ומציעה מגוון מסלולים ללא ריבית ועם ריבית מסובסדת שמיועד להשלמת הכנסה לתקופת המלחמה / גישור לתשלומי פיצוי עבור כל מי שנפגע כתוצאה מהמלחמה, במישרין או בעקיפין. למשקי בית ופרטיים מציעה עוגן הלוואות של עד 60 אלף שקל ללא ריבית עם גרייס של עד 6 חודשים, בהתאם למסלולים המוצעים. לעסקים קטנים ומלכ"רים מציעה עוגן הלוואה של עד 100 אלף שקל ללא ריבית או הלוואה של עד 300 אלף שקל בפריים מינוס 3% בשנה הראשונה וריבית פריים בשנה השנייה והלאה. ההלוואה תוענק עם גרייס של 3 חודשים.

עוד יופעל מסלול הלוואות משותף עם הסוכנות היהודית שהתגייסה בשם העם היהודי כדי לסייע לעסקים קטנים ולעמותות שנפגעו במלחמה. במסגרת זאת, ספארק.איי.אל SparkIL - פלטפורמת ההלוואות החברתיות של עוגן והסוכנות היהודית תפעיל קרן חירום אשר תעניק הלוואות מיידיות ללא ריבית לעסקים קטנים ולעמותות שנפגעו במלחמה. ההלוואות יוענקו בסכום של עד 100,000 שקל, ללא ריבית לתקופה של עד חמש שנים, ללא צורך בפיקדון וללא ערבים. את ההלוואה יוכלו לקבל עסקים קטנים או מלכ"רים עם מחזור פעילות של עד שני מיליון שקלים בשנה. אישורי ההלוואות והעברת הכספים יתבצעו במהירות כדי להגיש את הסיוע באופן מיידי. ספארק איי.אלSparkIL תגייס לקרן החירום מלווים חברתיים מישראל ומהעולם ואף תציע לציבור הרחב להצטרף למאמץ ולהעניק הלוואות חברתיות באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שלה.

בנוסף, הקימה עוגן מרכז מידע בו יינתן מענה מקצועי בנושא ניהול והתנהלות פיננסית בשעת חירום. עבור משקי בית, משפחות ויחידים יינתן מענה על ידי יועצים לכלכלת המשפחה, לעסקים קטנים ולמלכ"רים יינתן מענה על ידי יועצים עסקיים ועל ידי מערך המנטורים המונה מעל אלף מנהלות ומנהלים בכירים במשק המלווים עסקים קטנים בהתנדבות, ביניהם גם מנטורים מומחים בתחום פיננסי, מכירות, שיווק ועוד.

לפניות חפשו בגוגל 'עוגן לכל ישראלי' או באמצעות וואטסאפ שמספרו 054-4445395 או באתר עוגן ogen.org

אדם סופר שטרות של 200 שקל. ShutterStock
המדינה לא מספקת מה שצריך? טוב שיש לפחות מי שדואג לאזרחים/ShutterStock

מסלולי ההלוואות

למשקי בית ופרטיים: הלוואה של עד 60 אלף שקל ללא ריבית ולתקופה של 5 שנים. ההלוואה מיועדת למשפחות שנפגעו מהמלחמה ותוענק עם גרייס של עד 6 חודשים (ללא ערבים). להגשת בקשת הלוואה לחצו כאן.

לעסקים קטנים ולמלכ"רים: הלוואה של עד 100 אלף שקל ללא ריבית ולתקופה של 4 שנים. ההלוואה מיועדת לעסקים קטנים עם מחזור של עד 2 מיליון שקל או מלכ"רים שנפגעו בכל הארץ עם וותק של שנה ומעלה (ללא ערבים וללא פיקדון). להגשת בקשה לעסקים לחצו כאן להגשת בקשה למלכ"רים לחצו כאן.

הלוואה של עד 300 אלף שקל, בריבית פריים מינוס 3% בשנה הראשונה וריבית פריים החל מהשנה השנייה ולתקופה של 5 שנים. ההלוואה מיועדת לעסקים קטנים בעלי מחזור עד 20 מיליון שקל או מלכ"רים שנפגעו בכל הארץ עם וותק של שנה ומעלה (ללא ערבים, נדרש פיקדון של 10%). ניתן לקבל גרייס של 3 חודשים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שגיא בלשה. יחצ,
שגיא בלשה/יחצ

שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "מטרתנו לתת לנפגעים מהמלחמה והמשבר הכלכלי במשק עזרה ראשונה להתמודדות מיידית, תוך תהליך מהיר ובירוקרטיה מינימלית. אני קורא בהקשר זה לממשלה להירתם לסיוע, לרבות הענקת ערבות מדינה מיוחדת לעסקים קטנים ומלכ"רים כפי שנתן משרד האוצר בזמן משבר הקורונה".

אמירה אהרונוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית: "ההלוואות שיוענקו באמצעות פלטפורמת SparkIL יסייעו לעסקים קטנים ולעמותות לצלוח את התקופה הקשה הזו. המטרה שלנו היא לפרוס רשת של הגנה כלכלית בחברה הישראלית ולאפשר את המשך פעילותם של העסקים הקטנים ושל העמותות, שמעניקות שירותים חיוניים בעיקר בתקופות משבר".

  • עוד באותו נושא:
  • הלוואות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully