וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים כ"ץ הגיע לקרית שמונה - הודיע על הקמת חמ"ל פינוי צפוני

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 13:12

לדברי כץ "אין מחסור בחדרים. נותרו בעיר 5,000 איש, כ-2,000 מתוכם לא רוצים להתפנות"

על רקע תלונות התושבים על האופן הבעייתי שבו מתנהל פינוי התושבים בקריית שמונה, והמחסור בחדרים, הגיע לעיר שר התיירות, חיים כץ, לעיר על מנת לפקח על הליך הפינוי מקרוב והודיע על הקמת חמ"ל פינוי צפוני.

"אין מחסור בחדרים", אומר כץ לוואלה, "יש מספיק חדרים במלונות טובים. אני מגיע לקריית שמונה עם מצבור של 300 חדרים ריקים בירושלים במלונות מצוינים, הבעיה היא שיש תושבים שאינם מעוניינים להגיע לשם ובאים בטענות מדוע בשדרות קיבלו מיקום טוב יותר, ואנחנו מסבירים שהם פונו מוקדם יותר".

חיים כץ שר התיירות מקים חמ"ל צפוני בקרית שמונה. יח"צ,
כץ בקרית שמונה, היום/יח"צ

באשקלון נעצר אתמול פינוי התושבים על ידי ראש העיר, תומר גלאם, בגלל מחסור בחדרים.

"ראש העיר אמר שיש צורך ב-13,000 חדרים. אנחנו הבאנו לעיר 400 חדרים במקומות הטובים ביותר, מלון קדמא, רויאל ביץ באילת, ובסיוע מחלקת הרווחה פינינו לשם בעלי מוגבלויות, אזרחים ותיקים וניצולי שואה. אני עובר מלון מלון ומדבר איתם.

"פנינו לבעלי מלונות בירושלים, אחד מהם, איש אמיד מאוד, אמר לי שהוא הפסיד מספיק כסף ואין לו עניין לפתוח את מלונות היוקרה שלו. עוד מעט הוא יבקש שנפצה אותו בגלל שהם סגורים. ומצד שני, כשפניתי באופן אישי למלון ענבל, פנה המנכ"ל לבעלים וזה פתח ברצון את המלון לקליטת מפונים. בראון פתחו בשבילנו את הרשת שלהם וגם ישרוטל נרתמו מייד למשימה.

"בקריית שמונה נשארו סדר גודל של 5,000 איש, ולפי העירייה, כ-2,000 מתוכם לא רוצים להתפנות. אנחנו מקווים שהדמי המחיה שהשגנו למשפחות שאינן מתארחות בבתי המלון, ועומדים על 200 שקלים למבוגר ו-100 לילד, יפחיתו את העומס על בתי המלון ויפנו חדרים נוספים. משפחה עם שני ילדים תקבל 18,000 שקלים בחודש וזה סכום שאפשר להתקיים ממנו מחוץ לבית מלון. היום דיברתי עם הביטוח הלאומי והם יעבירו את הכסף ישירות לחשבונות הבנק שלהם.

"חברת 'אמסלם טורס' סיימה אתמול את תפקידה בקריית שמונה ואחד מעובדי המשרד שלי מנהל כרגע את השמת האזרחים במלונות. נקים בעיר חמ"ל מאוייש באנשי צבא, שינהל את הדברים בצורה מסודרת. מה גם, שלפי החלטת הממשלה, החל מה-25 בחודש, הפינוי יעבור למשרד התיירות באופן מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully