וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת נגד סמוטריץ': דורש שהקבינט יצביע על המתווה החלופי שגיבש

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 17:27

שר הכלכלה דורש את כינוס הקבינט החברתי כלכלי על מנת לדון בתוכנית החלופית: "המתווה של האוצר מנותק"

שר הכלכלה ניר ברקת דורש את כינוס הקבינט החברתי-כלכלי על מנת שיידון במתווה החלופי לתוכנית הכלכלית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

לוואלה נודע, כי עוד בטרם פרסום התכנית הכלכלית של סמוטריץ', פנה אליו ברקת, אמר לו שהתכנית לא אפויה וביקש לקיים עליה דיון בקבינט החברתי כלכלי לפני שתוצג לציבור.

שר האוצר התעלם מהפניה וערך מסיבת עיתונאים בה הוצגה התכנית, בעלות של 4,5 מיליארד שקלים, שאינה נותנת מענה לציבור העצמאים ופרסומה הביא לגל הוצאות עובדים לחל"ת, שלפי נתוני הביטוח הלאומי, מספרם עולה על 100,000.

ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ' בוועדה להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בשוק מוצרי המזון. 3 בספטמבר 2023. נגה סלמה, לשכת העיתונות הממשלתית
ברקת וסמוטריץ'. התוכני של ברקת מקובלת על ההסתדרות/לשכת העיתונות הממשלתית, נגה סלמה

לפי גורמים באוצר, פנה סמוטריץ' בסוף השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, התלונן על ברקת ודרש ממנו לעצור את מעורבותו של שר הכלכלה בגיבוש תכנית החירום הכלכלית. זאת על רקע הפגישות שקיים ברקת עם ראשי הארגונים, במהלכם עלו טענות ששר האוצר לא נפגש איתם כדי לדון בעיקריה ו"עלול להמיט אסון על כלכלת ישראל".

במהלך הדיון שנערך היום בוועדת הכספים, יצא ברקת נגד המתווה שהוצג בה ואמר, "האוצר ייצור פוסט טראומה כלכלית, המילואימניקים לא צריכים להיות מוטרדים מהפרנסה בזמן מלחמה".

לדברי ברקת, "המתווה של האוצר מנותק, אני מתכוון להציג בקבינט הכלכלי מתווה חדש שמוסכם על העסקים הקטנים והעצמאים. חובתנו בשעת מלחמה לדאוג שהכלכלה לא תקרוס".

תכניתו של ברקת, אותה כאמור גיבש עם ראשי הארגונים ומקובלת גם על יו"ר הסתדרות העובדים, אמורה להביא למצב שבו עסקים יוכלו לשרוד כלכלית את המלחמה בפגיעה מינימלית של עד 25% ויונהג חל"ת גמיש שיסייע בשימור עובדים.

כעת דורש שר הכלכלה לכנס בדחיפות את הקבינט החברתי כלכלי, על מנת לדון בתכנית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully