וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סודה סטרים לשעבר ירצה 60 ימי מאסר

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 19:33

דניאל בירנבאום הורשע בשימוש במידע פנים, זאת במסגרת הסדר טיעון

בית המשפט המחוזי הרשיע היום את דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת סודה סטרים לשעבר, במסגרת הסדר טיעון בעבירה של שימוש במידע פנים על ידי איש פנים.

בירנבאום הורשע על סמך הודאתו שכאשר היה בידיו מידע על תוצאות חיוביות של דו"ח כספי ומידע על תחילת מו"מ עם חברת פפסי לרכישת סודה סטרים, הנחה מקורבת לו לרכוש מניות סודה סטרים. מקבלת המידע עשתה שימוש במידע הפנים ורכשה מניות סודה סטרים במאות אלפי שקלים.

בית המשפט גזר על בירנבאום בהתאם להסכמה בין הצדדים עונש של 60 יום מאסר בפועל, חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 50,000 ₪. בקביעת גובה הקנס, התחשב בית המשפט בהתחייבותו של בירנבאום לתרום סכום זהה ואף גבוה יותר למאמץ המלחמתי.

דניאל בירנבאום מנכ"ל סודה סטרים בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019. ראובן קסטרו
דניאל בירנבאום מנכ"ל סודה סטרים בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019/ראובן קסטרו

במסגרת ההסדר, עמדה המדינה על החשיבות שבהטלת עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח על עבירות מידע פנים, גם במקום שבו מדובר באירוע חד פעמי של מסירת המידע ללא כוונת רווח וממילא ללא רווח אישי. לצד זאת, שקלה המדינה את הודאתו במעשה, לקיחת האחריות והחיסכון בזמן שיפוטי. כמו גם את תרומתו המשמעותית של בירנבאום לחברה.

בית המשפט קבע כי בשים לב לענישה הנוהגת, לנתונים המורכבים והייחודיים שאפיינו את נסיבות מסירת המידע, להודאתו של הנאשם ולתרומתו המשמעותית למדינה, הרי שהסדר הטיעון נותן ביטוי הולם לאינטרס הציבורי.

התיק טופל על ידי עורכי הדין עידן שוורץ והדר קולה ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully