וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים לצד השוכרים: מתחמי הקניות מקלים בדמי שכירות לחנויות

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 14:16

ביג הודיעה לשוכרים כי היא מבטלת את תשלום השכירות לאוקטובר ונובמבר, ותגבה סכום המבוסס על גובה הפדיון, כך גם מתחמי G City ועוד. למתווה ההקלות על שוכרים מסחריים, מצטרפת גם קבוצת MEEX נדל"ן של חצי חינם שמודיעה על פטור מתשלום דמי השכירות עבור חודש אוקטובר

מרכזי קניות סגורים ברחבי הארץ בעקבות המחאות 24 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
ביג מרכזי קניות מודיעה על מתווה סיוע לשוכרים/אתר רשמי, ללא

מכתב שיצא הבוקר לשוכרים הרבים המפעילים חנויות במתחמי ביג ברחבי הארץ, מחזק את ידם להמשך פעילות על רקע המלחמה ומצהיר כי ישנה כוונה להקל עליהם בהוצאות ככל שאפשר.

ביג מרכזי פניות ביג, מפרטת בפניהם את מתווה הסיוע שהוחלט לגביו, לפחות לחודשים הקרובים, בזו הלשון:

חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות: "כפי שעמדנו לצד השוכרים בעבר, בתקופות לחימה, לאורך כל תקופת הקורונה ובשוטף כשאנו נדרשים לכך, אנו נרתמים גם הפעם לסייע על מנת שנצלח את המשבר הנוכחי ונצא מחוזקים. מטרתנו העיקרית לעזור ולתמוך, ולהתניע את חזרת המשק לפעילות".

"שוכרים יקרים, אנו נמצאים בתקופת לחימה שנכפתה עלינו לאחר הזוועות שחווינו בשבת הארורה ה-7.10. כפי שעמדנו לצדכם בעבר, בתקופות לחימה, לאורך כל תקופת הקורונה ובשוטף כשאנו נדרשים לכך, אנו נרתמים גם הפעם לסייע על מנת שנצלח את המשבר הנוכחי ונצא מחוזקים.

מטרתנו העיקרית לעזור ולתמוך, כך שכשוכר שלנו תוכל לעבור את התקופה הקרובה בצורה רגועה יותר. אנו חווים שונות בהשפעת המצב על המרכזים ברחבי הארץ, בין מרכזים שפתוחים כמעט באופן רגיל ועד מרכזים שהפעילות נפגעה משמעותית. קיים כמובן פער בין מרכזי BIG למרכזי BIG FASHION, אולם מרכזי ביג בכל הארץ נפתחו ואנו נותנים שירות מלא על מנת שתוכלו לפתוח את חנותכם בביטחון מלא.

מתחם ביג בבאר שבע סגור. ללא, מערכת וואלה!
מתחמי החנויות ביג, יחזרו לפתיחה מתונה עם הקלות לשוכרים/מערכת וואלה!, ללא

מתווה הסיוע יכלול הקלות לחודשים הקרובים

כמו תמיד, נתוני המכירות והעומסים הם אלה שמובילים אותנו. הנתון המשמעותי והחשוב ביותר הוא המכירות בפועל והעומסים הנגזרים במבט מצטבר, כמו כן אנו מבינים שלחלקכם נוצרה בעיה תזרימית עם הירידה במכירות ואנו מתכוונים לסייע גם בכך. בהתאם לאמור לעיל החלטנו על מתווה הקלות כדלקמן:

הסדרי תשלום לחודשים אוקטובר נובמבר 2023:

הקלה תזרימית - בתחילת חודש נובמבר ישולם אך ורק דמי ניהול. לא ישולם שכ"ד מראש.

שכ"ד הבסיסי בחודשים אוקטובר ונובמבר 23 יבוטל והשוכרים ישלמו שכ"ד על פי האחוז מהפדיון החוזי של החנות.

שכ"ד בסיסי של אוקטובר 23 אשר שולם יזוכה ויקוזז מהחיובים העתידיים בהתאם למכתב זה.

ככול שלחנות מסוימת אין הפרש פדיון חוזי, התשלום יבוצע לפי האחוז המקובל בענף, בקטגוריה בה הוא פועל. עם סיום המלחמה, כשמצב הדברים יהיה בוודאות גבוהה יותר להמשך, אנו נגבש מנגנון בדיקת עומסים מצטברת, כך שנבצע בחינת עומסים בתקופה האמורה, ביחס לתקופת עבר. אנו שומרים לעצמנו את האפשרות לגבות השלמת שכ"ד במידה והעומסים בתקופה של המלחמה והחודשים שלאחריה יהיו נמוכים ביחס לעומסים בתקופה של שגרה טרום המלחמה. הודעה מסודרת בענייו תועבר עם סיום הלחימה ולכשהדברים יתבהרו.

רשתות המרכולים, פארמים, וכן משרדים, בנקים וקופות חולים ישלמו כרגיל.

תשלומי חשמל ומים יימשכו כסדרם.

כפי שמסתמן המדינה תפצה בעלי עסקים שהינם עסק קטן או בינוני, בעיקר על מנת לממן הוצאות קבועות. אי לכך ובהתאם לתוכנית הסופית כפי שתועבר בחקיקה בהמשך, אנו נדרוש מכל בעל עסק בביג לשתף עמנו דו"ח חתום על ידי רו"ח עם פירוט המענק שקיבל העסק. במידה ואכן המענק יהיה משמעותי עבור החזר הוצאות קבועות שבעיקרן כאמור שכ"ד ודמ"נ, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לדרוש את הפער כהשלמה לשכ"ד הבסיסי החוזי. אי שיתוף דו"ח המענק יגרור ביטול ההקלה שניתנה על ידנו.

ההקלות כאמור לעיל יחולו על רוב רובם של שוכרי מרכזי ביג, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לטפל נקודתית בשוכרים שנפגעו יותר או נפגעו פחות, במתווה שונה מהאמור לעיל.

יחד עם נכונותנו לקחת חלק בנזקים אנו רואים בהתנהלות המשותפת שלנו גורם משמעותי בהחזרת המשק לחיים ככל הניתן, שוכר אשר נמצא במרכז שאין מניעה בהתאם להוראות פיקוד העורף לפתוח את החנויות בו, והשוכר בוחר שלא לפתוח, מכתב זה לא יחול עליו והוא יידרש לשלם שכ"ד ודמ"נ כרגיל. מבחינתנו אי פתיחת העסק הינה פגיעה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל וחוסר רצון להקטין את הנזקים ההדדיים.

כל צוותי הניהול של קבוצת ביג במטה ובמרכזים עומדים לשירותך לכל שאלה או בירור בכל עניין.
ברגעים קשים אלו אנו מקווים שכל החטופים היקרים לליבנו יחזרו לביתם בהקדם האפשרי וכלל כוחות הביטחון וחיילי צה"ל בחזית ובעורף ישובו הביתה בבטחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתחם meex שרונים. קסם הדמיות,
מתחם meex שרונים/קסם הדמיות

MEEX: פטור מתשלום עבור חודש אוקטובר

אל מתווה ההתחשבות בשוכרים, מצטרפת גם קבוצת MEEX נדל"ן, הזרוע הנדל"נית של חצי חינם שמכריזה כי יש בכוונתה להקל על שוכריה אשר נאלצו לסגור את החנויות בשל המצב ולא תחייב אותם בשכ"ד ודמי ניהול בחודש אוקטובר.

בבעלותה של קבוצת MEEX נדל"ן, מאות אלפי מ"ר של נכסי נדל"ן בהם גם מתחמי קניות ברחבי הארץ בין היתר בהוד השרון, פתח תקווה, רחובות (שפתוח בחלקו ועתיד להיפתח כולו באוגוסט 24), אשדוד, חולון, ראשון לציון המאכלסים מאות שוכרים.

מהמכתב שהוציאה החברה: "שותפים יקרים שלנו לדרך, בתוך כאוס מלא כאב, שכול ואי ודאות שאנחנו נמצאים בו כרגע, אנחנו מבינים כי חוסן המדינה מחייב גם חזרה לפעילות של המשק ככל הניתן בהתאם להנחיות פיקוד העורף וגורמי הבטחון. מתוך כאב עצום חשבנו על התהליך והשינוי שאנחנו עוברים כעם וכחברה, כמה היינו רוצים, מאוחדת יותר ושנהיה יותר ככל הניתן שנהיה חברה חזקה יותר, טובה יותר אחד כלפי השני בחמלה כלפי האחר.

ההתגייסות של הציבור ככלל ושלכם בפרט לתת ולהעניק למי שזקוק לכך כרגע היא מרגשת ובלתי מובנת מאליה ואנחנו גאים להיות חלק מכם, עם ישראל. מהמקום הזה ומתוך אמונה ורצון לאפשר, לחזק ולתרום את חלקנו ועל מנת להקל במצב הנוכחי, חברת meex נדל"ן מקבוצת חצי חינם החליטה כי בחודש אוקטובר 2023 לא נחייב השוכרים המסחריים שלנו אשר נאלצו לסגור את החנויות בשל המצב בשכ"ד ודמי ניהול וזאת באמונה מלאה כי השוכרים שלנו הם השותפים שלנו לדרך. אנחנו מאחלים לכולנו בריאות שלמה, בשורות טובות וימים שקטים יותר. ביחד ננצח, עם ישראל חי!"

ליהי סונק מנכ"לית meex. לירון ויסמן,
ליהי סונק מנכ"לית meex/לירון ויסמן

ליהי סונק, מנכ"לית MEEX נדל"ן מקבוצת חצי חינם: "בתוך המציאות הקשה שאנחנו נמצאים בה והשכול הנורא שאותו לא צפינו, את המעט שנוכל לעשות כדי להקל, לתרום ולסייע הן לעם ישראל והן לשותפי הדרך שלנו שנים רבות אחורה ושנים רבות קדימה - נעשה. ההתגייסות הציבורית ראויה להערצה בעיני ואני גאה להיות חלק ממנה."

דניאל אלפי, סמנכ"לית שיווק MEEX נדל"ן מקבוצת חצי חינם: "השוכרים שלנו הם השותפים שלנו להצלחה בכל אחד ואחד מהמתחמים, לעמוד לצידם בימים קשים אלו זה חלק מחובתנו וחלק מהעשייה שלנו. אני גאה להיות חלק מחברה שחלק מערכי היסוד שלה הם נתינה והתגייסות למען האחר."

שכר דירה לאוקטובר על בסיס פדיון

גם G City, המפעילה את מתחמי G ברחבי ישראל, באה לקראת השוכרים על רקע מלחמת חרבות ברזל, ומעניקה הטבות בתשלומים השוטפים. החברה הודיעה לשוכריה כי שכר הדירה בגין חודש אוקטובר ייגבה על-בסיס הפדיון של העסקים, וכי, בשלב זה, לא יבוצע חיוב בגין חודש נובמבר.

דמי הניהול בגין החודשים אוקטובר-נובמבר ישולמו כרגיל, והחלטה באשר לאופן חיוב שכר הדירה בגין חודש נובמבר תתקבל על בסיס המדיניות שתתגבש בהמשך, בין היתר לפי מדיניות הסיוע הממשלתי. ההטבה לא חלה על רשתות שיווק מזון, חנויות פארם, משרדים, בנקים, קופ"ח, מרפאות ואנטנות.

החברה מציינת, כי לאחר שמרבית העסקים במרכזים המסחריים היו סגורים בימים הראשונים של המלחמה, מדי יום רואים גידול בתנועת הצרכנים ופתיחה כמעט מלאה של החנויות במרכזים.

קרן כליפה, מנכ"לית חטיבת G City ישראל: "מדינת ישראל מצויה במלחמה שנכפתה עליה. אנו ערים למצב המורכב ועוקבים בדריכות אחר המתרחש ברמה המדינית וברמה העסקית, ונמצאים בקשר יומיומי עם שוכרינו. אנו מחזקים את בחירת מרבית השוכרים במתחמי G City לפתוח את החנויות, זוהי שעתו של העורף להילחם על החזרה לשגרה.

G City, כחברות אחרות במשק, מושיטה יד ומסייעת לתושבי הדרום ולמשפחות רבות שאיבדו את יקיריהן ואת בתיהן. אנחנו נמצאים בחודש של סולידריות ומדהים לראות את רוחב הלב והערבות ההדדית בחברה הישראלית בתקופה קשה זו. החוזק והחוסן שלנו תלויים בעשייה המשותפת. אנו מחזקים ומחבקים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ומתפללים לשלום החטופים והנעדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully