וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים מטוס פרטי - פעם שלישית גלידה: החברים מאמריקה למען חיילים

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 15:58

רפי ג'יבלי ממיאמי ורני גרינברג מישראל, מנהלים כבר שבועיים חמ"ל סיוע לחיזוק חוסנה של מדינת ישראל באמצעות קבוצת ווטסאפ חוצת יבשות, שהפכה לחמ"ל מבצעי עם כ-300 פעילים שמחברים בין קהילות רחוקות בעלות אמצעים, קשרים וכוונות טובות, לבין חיילי צה"ל ותושבי הדרום

רפי גיבלי בטורניר הפאדל שגייס 150,000$ לטובת ישראל. פרטי,
רפי ג'יבלי, מי שיזם והקים את הקבוצה, בטורניר הפאדל שגייס 150,000$ לטובת ישראל/פרטי

חמ"ל הסיוע העצמאי שראוי לשבח, החל מהתכתבות בקבוצת הווטסאפ של החברים והפך מהודעות של שיתוף בתחושות קשות מהבוקר בו פרצה המלחמה, ליוזמה גדולה של אנשים אצילים, בעלי אמצעים, קשרים וכוונות טובות.

את קבוצת הווטסאפ, שקיבלה את השם Supply for Israel, הקים רפי ג'יבלי, איש עסקים ידוע ודומיננטי, שחי במיאמי ומחובר לאנשים משפיעים וחזקים בסביבתו ובכלל. בתחילה, הוא כינס בקבוצה את החברים, עם זיקה חזקה לישראל. חילופי ההתכתבות בקבוצה הביעו עד כמה העולם מזועזע מאירועי הטרור הרצחניים שהפתיעו אותנו, אך עד מהרה, הודעות ההלם, הצער, הכעס, האבל וחוסר האונים, התחלפו, כמו שאנשים פרקטיים יודעים לעשות, ברצון עז לעזור ולקחת חלק מעשי בכל צורך של מדינת ישראל, אזרחיה וחייליה.

לקבוצה הייעודית, החלו החברים, בניצוחו של ג'יבלי, לצרף עוד חברים שרצו להירתם ולסייע ככל שאפשר, חלקם מתגוררים ב-L.A, חלקם בניו יורק, חלקם לידו במיאמי ורני גרינברג אחד מישראל. כך הפכה קבוצת חברים קטנה לחמ"ל מבצעי-אזרחי עם למעלה מ-300 מתנדבים פעילים למען חיילי צה"ל ותושבי הדרום, אנשים טובים שחברו יחד למען מטרה נעלה. חמ"ל סיוע שפועל במסגרת שיתוף פעולה בין קהילות בארה"ב לבין קהילה אחרת שהיא משפחה אחת גדולה - מדינת ישראל.

באמצעות הקבוצה והקשרים הענפים שכל אחד מחבריה מביא איתו, הם החלו לגייס כספים, לקנות ציודים, להטיסם ארצה ולשנע אותם ברחבי הארץ למי ולאן שצריך.

ציודים שהגיעו הבוקר (ד) - 1000 מטענים ניידים, 3000 פליזים, 1800 שעונים.. פרטי,
ציודים שהגיעו הבוקר (ד) - 1,000 מטענים ניידים, 3,000 פליזים ו-1,800 שעונים/פרטי

גרינברג (50) הישראלי שבחבורה, הוא יזם, לוחם ומפקד לשעבר בהנדסה קרבית בצה"ל, עזב את עיסוקיו (וגם אישה בהריון מתקדם ו-4 ילדים), לטובת הקמה וניהול של חמ"ל הסיוע העצמאי שגדל בתוך ימים, להיקפים שלא חלם. מאז, הוא משמש הגורם המתווך בין הגורמים הנדיבים מארה"ב לבין הגורמים המקבלים בישראל. מצויד בלב בגודל השמש, הוא מניע מאחורי הקלעים, עשרות פעילים שמסייעים בשינוע ציודים, ברכישות מצרכים ופריטים חסרים ובניהול מערך התרומות. בשבועיים האחרונים, הימים והלילות שלו מוקדשים לעשייה אזרחית - אזרחים למען אזרחים, תושבים למען חיילים!

מאות הפעילים בקבוצה מפוזרים כאמור, רובם מארה"ב ויחד, הם הצליחו לגייס מיליוני דולרים שכבר הועברו לחיילים ולתושבי הדרום, אם באמצעות כספים ואם באמצעות ציודים חיוניים שהגיעו על גבי מטוסים פרטיים של עסקנים אמריקאיים שנידבו את הכלים לטובת השינוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רני גרינברג  היזם שמפעיל ומתווך בין קהילות נדבניות בארה"ב לבין המקבלים בישראל. פרטי,
רני גרינברג, היזם מישראל שמתווך בין קהילות נדבניות בארה"ב לבין המקבלים בישראל/פרטי

התרומות הגיעו לא רק מיהודים, הנתינה התגלתה במלוא הדרה ובסדר גודל ענק, עם התגייסות של הרבה אנשים טובים מארה"ב וישראל.

גרינברג מספר על יוזמה אחת קטנה אבל גדולה: "החבר'ה שלי במיאמי משחקים פאדל באופן קבוע וברמה גבוהה. משחקים איתם אנשים כמו דיוויד בקהאם, פאלוו מלדיני, ז'אן לוקה ואקי וידוענים רבים נוספים. בהתאם למצב, הם החליטו לקיים טורניר צדקה לטובת ישראל באופן ספונטני ובתוך ימים בודדים, גוייסו תרומות של מעל $150,000 רק מהטורניר עצמו".

בנוסף לעשרות שרצו להגיע להילחם בהתנדבות וביקשו חיבורים לגורמים הרלוונטים כדי לבדוק היתכנות, זה, עוד סיפור נתינה שהצליח להפתיע את כולם, כולל את כוחות הביטחון בישראל: "יצרו איתי קשר יוצאי יחידת K9 מצבא ארה"ב, אשר נחשבים ליחידה עילית עם כלבים מיומנים ללוחמה בטרור. העברתי את הבקשה לסגן מפקד יחידת עוקץ שהיה מאוד מופתע מסוג התרומה שהוצעה ותיאר אותה כמחווה מיוחדת שלא נראתה כמותה בעבר, אבל במצב הקיים, סוג הכלבים שהם זקוקים לו והעובדה שקליטתם מצריכה שנה שלמה של אימונים להיכרות עם השטח המקומי ואישורים של וטרינר, זה לא יתאפשר", מוסיף גרינברג.

טורניר הפאדל של החברים במיאמי למען ישראל. פרטי,
טורניר הפאדל של החברים במיאמי למען ישראל, גייסו תרומות, מטוסים וציודים למען ישראל/פרטי

בנוסף ל-2 מטוסים פרטיים מלאים בציוד, נחתו בישראל במסגרת היוזמה גם 2 מטוסים שילוח של חברת קרגו, גם הם מלאים עד תום ארגזי ציוד כמו: נעליים, תחתונים, גרביים, סוללות, מטענים ניידים, אפודים, לדרמנים ועוד. גם את החיילות הם לא שכחו והלבשה תחתונה ללוחמות קרק"ל נשלחה אליהן כתרומה המותג femina.

לצד הציודים החיוניים, היו גם כאלו שסיפקו רגעים מתוקים ושלווים של פינוק - לחיילים בדרום הגיעה, בתיווך של הקבוצה, גם משאית עם מאות מארזי שוקולד וחצי טון גלידה של 'גולדה'.

חצי טון גלידה של 'גולדה' לחיילים בשטח. פרטי,
חצי טון גלידה של 'גולדה' לחיילים בשטח/פרטי

הקבוצה של החברים פועלת בגזרות שונות. מלבד הציודים והכספים שנשלחו ארצה, הם גם הצליחו למנוע אירועים פרו פלסטיניים (כנסי תמיכה בארגון החמאס) שנועדו להתקיים בבתי מלון ברחבי ארה"ב.

הם סייעו בהטסה של אנשים שנתקעו בחו"ל ללא יכולת לחזור לישראל, כשמצאו טיסות חזרה לאמא שבנה נהרג ובן שאביו נרצח טיסות חזרה. הם תיווכו בין משפחות של מפונים מהדרום למשפחות מארחות מהמרכז, הם טיפלו מיידית בתלונה של אישה מוכרת שקיבלה איומים מפעילה פרו פלסטינאית כשהפעילו את משטרת האכיפה והיא נעצרה. לישראלי ששהה באתונה והתלונן על לינץ' שעושים בו, נשלח סיוע מיידי, שלאחריו התגלה שהוא סובל נפוסט טראומה והאירוע לא באמת קרה כפי שתיאר - מה שמעיד על סבלם של הפוסט טראומטיים.

מטרות הקבוצה כרגע הן למקד כוחות בהסברה ולהראות לעולם את האמת, את המעשים הלא אנושיים שהחמאס עשה ועושה ולשנות את השיח בעולם לטובתנו.

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully