וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר אישר להעביר מפונים לדירות AIRBNB

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 15:19

לפי הערכות יש בישראל עד 20 אלף דירות נופש להשכרה לטווח קצר

פינוי התושבים מגבולות הצפון והדרום נמשך ועוד ועוד תושבים עוברים לגור במלונות ובתי הארחה. חלק מהעיריות, ביניהן של אשקלון וקריית שמונה, מתלוננות שאין מספיק חדרים כדי לשכן בהם את המפונים ואתמול אף עצרו את הפינוי בשל כך.

כדי להגדיל את היצע החדרים לקליטת המפונים, אישר החשב הכללי באוצר להכליל דירות איי.בי.אנד בי, שמספרם נאמד בכמה עשרות אלפים, ב"בנק החדרים" שימומן על חשבון המדינה. המהלך הזה אמור לתת מענה לכלל האזרחים שהתבקשו לפנות את בתיהם בגלל המלחמה.

פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203. רויטרס
פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203/רויטרס

מכיוון שנושא דירות האירוח עדיין לא הוסדר בחוק, אין מידע מדוייק על כמות הדירות להשכרה לטווח קצר ועל הפריסה הגיאוגרפית שלהן. שנת 2023 אמורה היתה להיות שנת מפנה בתחום, בעקבות סעיף בטיוטת חוק ההסדרים לשנת 2023, שאמור היה להסדיר את התחום וליישר קו עם הנעשה במדינות אחרות ברחבי העולם. במצב הדברים כיום דירות שיושכרו לכמה שוכרים במשך למעלה מ-90 ימים, יסווגו כבתי מלון, מה שיביא לעליית תעריף הארנונה. אלא שהסעיף הוצא מחוק ההסדרים בסופו של דבר ולכן עדיין לא נעשה מיפוי שלהם על ידי הרשויות.

נתונים חלקיים בלבד מדברים על כ-10,000 דירות אייר.בי.אנד.בי. בתל אביב, כ-4,000 בחיפה, 1,000-2,000 בירושלים ועוד כמה אלפים באילת ובבאר שבע. ההכרה של המדינה בהן כחדרי אירוח למפונים, תסייע כלכלית לבעלי הדירות שעומדות ריקות עכשיו ולמפונים שמשוועים לקורת גג לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully