וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה היום העברות בהיקף מיליארדי שקלים

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 16:08

חברי הכנסת דרשו נתונים על ההעברות הקואליציוניות אבל לא קיבלו; בחלק מהמקרים מדובר בעודפי תקציב מ-2022

ועדת הכספים אישרה היום העברות בהיקף של מיליארדי שקלים למשרדים השונים. אישור ההעברות בוצע בוועדת הכספים בתוך כשעה, בהשתתפות חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ונציגי אגף תקציבים.

ההעברות שאושרו היום:

- כ-1.1 מיליארד שקל למשרד הבריאות - התקצוב עבור עבודה שוטפת וכן תוספת תקציב לגופים שונים כגון מד"א.

- כמיליארד שקל למשרד לביטחון פנים - ברובו המכריע מיועד לשב"ס והמשטרה.

- 120 מיליון שקל למשרד האנרגיה - עבור פיתוח משק הגז הטבעי, ותחנות תדלוק לגז טבעי דחוס.

- כ-101 מיליון שקל למשרד המשפטים - לפרויקטים שונים, תפעול הסניגוריה הציבורית והסיוע המשפטי, פיתוח מערכות מחשוב ברשות להלבנת הון, תשלומי מקדמות לנפגעי עבירה.

- כ-100 מיליון שקל למשרד החקלאות - בגין עודפי תקציבים והתחייבויות.

תמר לוי בונה, רכזת מאקרו באגף תקציבים, משרד האוצר. מתוך שידור הוועדה,
תמר בונה לוי מאגף תקציבים. "מה שלא עונה על ההגדרות יוקפא"/מתוך שידור הוועדה

חברי הכנסת מהאופוזיציה טענו כי לא הועברה להם רשימת הכספים הקואליציוניים שאושרו אך טרם נעשה בהם שימוש. לדברי ח"כ נעמה לזימי, "אתמול מרכז הקואליציה אופיר כץ הגיע ואמר שהכספים הקואליציוניים יועברו רק למה שמחויבים. אבל לא קיבלנו נתונים ואם זה לא מגובה במספרים אז עולה חשש שמטשטשים פה את העברת הכספים מתחת לרדאר ומנסים להניח את הדעת עם הצהרה עלומה".

יו"ר הוועדה משה גפני הפנה אותה לאוצר. במהלך הדיון אמרו גפני ונציגי האוצר כי כספים שיאושרו יגעו אך ורק לשימושים הכרחיים לפעילות התקינה של משרדי הממשלה או לפעילות הנוגעת למלחמה. באוצר הבהירו כי גם סעיפי עודפי תקציב שיאושרו מכורח החובה בחוק, יבחנו לגופם ויוקצו רק בהתאם לקריטריונים אלה.

לצד העברות אלה, אושרו העברות עודפי תקציב משנת 2022 לשימוש בשנת 2023 בגין התקשרויות והתחייבויות חוצות שנות תקציב, במשרדים: משרד המשפטים, משרד הפנים, משרד המשפטים, המשרד לביטחון לאומי, נשיא המדינה, משרד החוץ, הוצאות שירות אזרחי, תאום הפעולות בשטחים, הרשות לזכויות ניצולי שואה, משרד השיכון, משרד הקליטה, משרד הרווחה, משרד התיירות והמשרד לביטחון לאומי.

תמר לוי בונה, רכזת מאקרו באגף תקציבים, אמרה כי "אנחנו מחויבים להעביר את העודפים לאותו סעיף שנוצרו, אך מה שלא עונה על ההגדרות של תמיכה בלחימה ובעורף, מה שלא קשור בפעילות השוטפת ביותר של המשרד, ולצמיחת המשק, כרגע מוקפא. כל כסף לסעיף ייבחן לפי הקריטריון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully