וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שפיגלר - האדם הנכון במקום הנכון

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 16:17

פקידי האוצר לא מתים עליו אחרי שעשה להם את המוות כמנכ"ל הביטוח הלאומי. עכשיו כשהתמנה לראש המנהלת האזרחית, הוא צריך להמשיך בדרך הזו

תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר, כמאמר השיר, אז אולי סוף סוף אנחנו רואים אלומת אור ראשונה וחיוורת הבוקעת מתוך קריסת המערכות הטוטאלית של השירות הציבורי. ולקרן האור הזאת יש שם, מאיר שפיגלר.

החלטתם רוה"מ, בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', למנות את שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, לפרויקטור ומתאם הפעולות האזרחי בין משרדי הממשלה, ולעמוד בראש מרכז השליטה שיוקם, היא ההחלטה החשובה והטובה ביותר שעשו השניים עד כה בכל הנוגע לטיפול בציבור עד כה.

מאיר שפיגלר, מנכל ביטוח לאומי 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
שפיגלר. תנו לו תקציב/ראובן קסטרו

הבוקר פנה שפיגלר אל עובדי חברת חשמל וכתב להם: "בכפוף לאישור הדירקטוריון, בכוונתי להיעתר לפנייה, ולהמשיך לנהל את החברה ביחד עם חברי ההנהלה ובעיקר איתכם העובדות והעובדים, כמי שרואה את החובה וצו השעה, להתייצב לדגל ולסייע לתושבי המדינה. אני מבקש את תמיכתכם והבנתכם שאכן מדובר במטלה לאומית, הנוגעת לכל אחד מאיתנו".

שפיגלר הוא האדם הנכון במקום הנכון. הוא הקים את הביטוח הלאומי על הרגליים, אחרי שנים שנחשב למוסד משוקץ ושנוא, והפך אותו ליעיל ושירותי, שימש פרויקטור לעלייה מרוסיה ואוקראינה, שנראתה כמו פוטנציאל גדול והתבררה כטפטוף דק, ובשנה האחרונה הוא מנהל את חברת החשמל, אבל מת לחזור לביטוח הלאומי.

אמנם מינוי של שפיגלר צריך לעבור עוד כמה משוכות, עד לאישור הסופי על ידי הממשלה ודירקטוריון חברת החשמל, ונקווה שזה יקרה בימים המאוד קרובים, אבל אין לי ספק שאם מישהו יכול לעמוד בראש מרכז השליטה האזרחי, בדומה לזה שפעל בקורונה ולנהל תקציב של 15 מיליארד שקלים - זה הוא.

כמובן שאיוש התפקיד הקריטי של תכלול משרדי הממשלה, שכבר היה צריך להתבצע לפני שבועיים, התעכב והיה כרוך בפארסה פוליטית מיותרת, כשסמוטריץ' רצה למנות את אודי אדירי, לשעבר מנכ"ל משרד האנרגיה, לתפקיד ומנכ"ל משרד רוה"מ, יוסי שלי התנגד בתוקף, אלוהים יודע למה. בסופו של דבר מונה אדירי לעמוד בראש מנהלת תקומה, לפיתוח ושיקום חבל "התחומה", "עוטף עזה" לשעבר, לחמש השנים הקרובות, בתקציב ראשוני של מיליארד שקלים.

כמובן שכמו בכל מינוי, גם זה של שפיגלר לא עובר חלק בגרון לכמה אנשים, וכבר היו כאלה שטענו שמדובר במינוי בעייתי על רקע היחסים המעורערים בינו לבין פקידי האוצר, ובעיקר אלה של אגף תקציבים, כשעשה להם את המוות בעת ששימש מנכ"ל הביטוח הלאומי.

העובדה הזאת מעלה את ערך המינוי של שפיגלר, מכיוון שהעורף האזרחי זקוק למישהו שיוכל לדרוש מהאוצר את הכסף שיכול לשקם את הריסותיו, לא רק בעוטף עזה, אלא לאורך שדרת הניהול הציבורי כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully