וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גויסתם למילואים? זה הזמן לבדוק את הפנסיה והביטוחים

יונית גרוסמן

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 7:34

שלא נדע מצרות, אבל כל חייל צריך לדעת מי המוטבים בחסכונות השונים

מאות אלפי חיילי צה"ל גויסו למילואים בשבועות האחרונים, ורבים מהם נמצאים כיום בגבולות הדרום והצפון, דרוכים לכל פקודה שתגיע.

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על עצמכם ועל המדינה, אבל רגע לפני כניסה קרקעית, זה הזמן לבדוק את הפנסיה והקרנות ולוודא שהכל עדכני ומדויק.

האחריות של כל אחד מאיתנו, בעודו בחיים, היא להבטיח שלא יתעוררו סוגיות משפטיות כלשהן, במקרה חירום. הרי לא נרצה להשאיר את מי שאמורים לרשת את כספי הפנסיה או לקבל את תגמולי הביטוח, בפני שוקת שבורה, וייתכן כי התמיכה שהמדינה נותנת במקרה של חלילה פציעה או מוות או אובדן הכנסות - פשוט לא תספיק.

כוחות מילואים של צה"ל בגבול הצפון 25 באוקטובר 2023. רויטרס
כוחות מילואים של צה"ל בגבול הצפון 25 באוקטובר 2023/רויטרס

האוכלוסיה שצריכה לבדוק היטב בימים אלה הם מי שהיו בעת ההצטרפות לפנסיה רווקים ורווקות ובחרו לוותר על כיסוי שאירים. מי שהיו רווקים בעת ההצטרפות לקרן הפנסיה, במקרים רבים לא עדכנו את הסטטוס החדש שלהם, לאחר הנישואין, או לאחר שנולדו ילדים.

במקרה, חלילה של מוות החייל או האזרח שהצטרף לקרן הפנסיה לפני מספר שנים ולא עדכן שינוי סטטוס, המשפחה לא תוכל לתבוע קצבת שאירים מקרן הפנסיה, ותוכל לקבל רק את היתרה הצבורה בקרן הפנסיה שתגיע למוטבים - הבדל דרמטי לרעה.

לרוב, היתרה לא מספיקה לקיום של אלמנה או אלמן שנשארו עם ילדים צעירים. ככל שמדובר בהורים צעירים, הם צוברים במקרה הטוב סכומים נמוכים של עד מאות אלפי שקלים, בעוד שקצבת שאירים מבטיחה לבן או בת הזוג קצבה לכל חייהם.

מה אפשר לעשות עכשיו? חיילי מילואים צריכים לפנות לחברה שבה מוחזקת הפנסיה שלהם ולבקש לעדכן את הסטטוס שלהם לנשואים ואת שמות הילדים לפי תעודת הזהות. מהרגע שמתבצע העדכון בקרן הפנסיה הם מתחילים לשלם כיסוי שאירים ומכוסים במקרים של מוות.

נושא נוסף שחשוב לבדוק הוא המוטבים שבחרנו בקופות גמל, קרנות השתלמות וכד'. רבים ציינו את הברירה המובנית מצד חברות הביטוח של יורשים חוקיים. הבעיה היא שאלה לא בהכרח המוטבים שלהם בפועל. כלומר, הם רצו להבטיח את המוטבים שלהם ובפועל הם עלולים לקבל מצב שבו המוטבים שאליהם התכוונו, לא יהיו אלה שיקבלו את הכספים.

מה חשוב לעשות? יש לבחור באנשים ספציפיים שהם המוטבים ולעדכן אותם במערכת עם מספרי תעודות זהות, כדי לחסוך עוגמת נפש ובירוקרטיה מיותרת.

יונית גרוסמן מתכננת פיננסית וסוכנת ביטוח. יח"צ,
יונית גרוסמן/יח"צ

למה לי מסלקה פנסיונית עכשיו?

אנחנו לא רוצים להיות במצב שבו חשבנו שרכשנו את הביטוחים המלאים, כשבפועל הכספים שלנו היו לא יעילים. בתקופה זו חשוב להיערך ולהוציא סטטוס עדכני של המוצרים הפנסיונים והביטוחיים שלנו כדי לקצר את הבירוקרטיה שעימה תתמודד המשפחה הכואבת שלנו, במקרה של אסון.

כאן, חשוב להדגיש את החשיבות רכישת ביטוח חיים דווקא עכשיו בזמן מלחמה. הרי אין כל מניעה תקנונית או מעשית מהצד של חברות הביטוח. ביטוח חיים מקנה פיצוי כספי במקרה של פטירה ללא תקופת אכשרה ואין החרגה לאירועי טרור. כלומר, מי שעובר את הצהרת הבריאות של חברות הביטוח, יכול לקבל כמעט מיד פוליסת ביטוח חיים שתקפה מאותו רגע ואילך.

כל מי שנמצא בקו האש, כדי להגן על מדינת ישראל, צריך גם להגן על המשפחה שלו מנזק כלכלי במידה וחלילה ייפגע בשירות. הכיסויים הללו חשובים במיוחד לעצמאים, שחלקם לא חוסכים מספיק לפנסיה.

הכותבת היא מתכננת פיננסית וסוכנת ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully