וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין נגד סמוטריץ': "תילחם בחמאס, לא בעסקים"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 11:46

התאגדות העסקים בישראל העלתה קמפיין אישי התוקף ישירות את שר האוצר. בנשיאות העסקים יצאו נגד: "השיח צריך להשאר ענייני ולא להוביל לפילוג"

קמפיין נגד סמוטריץ' התאגדות העסקים בישראל. יח"צ,
מודעת הקמפיין. תתפטר או תתעורר/יח"צ

קמפיין חוצות נגד שר האוצר סמוטריץ' עלה לשלטים בנתיבי איילון ולרשתות החברתיות בימים אלה, באמצעות התאגדות העסקים בישראל שמייצגת עשרות אלפי עסקים בישראל, ובעלות של מאות אלפי שקלים.

לפי התאגדות העסקים, "הקמפיין נולד מתוך מחאה גוברת על מתווה הפיצויים שהציג שר האוצר בימים האחרונים. המתווה אינו מספק מענה ראוי לעסקים הקטנים והבינוניים שספגו נזקים משמעותיים במהלך מבצע חרבות ברזל".

יו"ר ומייסדת התאגדות העסקים בישראל, דקלה אבוטבול, אמרה כי: "אנו קוראים לשר האוצר או להתעורר או להתפטר. אתה מחריב את הכלכלה, אתה מחריב את המדינה. שר האוצר לא משתף פעולה עם שר הכלכלה. בעלי העסקים יקבלו בממוצע פיצוי של 5,000 שקל.

"זה מתחיל להראות כאילו שר האוצר קיבל הנחיה למוטט את הכלכלה ולגרור רגליים. אין שום סיכוי ששלושה שבועות אל תוך המלחמה אנחנו ללא מתווה. אין הסבר מדוע עסקים בעוטף עזה לא קיבלו פיצויים עד כה.

"מתווה הפיצויים שהציג השר סמוטריץ', מפצה עסקים עד 18% מההוצאות הקבועות שלהם, בעוד כי יש עשרות עסקים שניזוקו בעקבות המלחמה, נשרפו, הושחתו, נפגעו מרקטות ועוד. המתווה אינו ריאלי בזמן שהעסקים הקטנים והבינוניים קורסים והבנקים סגרו להם את החשבונות. אם לא יהיה מתווה פיצויים יציב לעסקים, כל בעלי העסקים ישלחו את העובדים לחל"ת ופיטורים. הכלכלה צפויה ליפול אם שר האוצר לא יתעורר".

קמפיין נגד סמוטריץ' התאגדות העסקים בישראל. יח"צ,
שלט חוצות בכביש ראשי. "העסקים ישלחו את העובדים לחל"ת ופיטורים"/יח"צ

בתגובה לקמפיין הודיעו נשיאות המעסיקים והעסקים כי הם מתנגדים לו. נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, הכוללת את ארגוני המעסיקים הגדולים במשק - התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות הקבלנים, הודיעו כי הם מתנגדים לקמפיין האישי.

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מסר כי "יש לנו ביקורת מקצועית על תוכנית האוצר ואנו בטוחים שייערכו בה שינויים משמעותיים לפני שתובא לאישור. עם זאת, אנו נגד השקת קמפיינים אישיים בתקופת המלחמה. השיח צריך להשאר מקצועי וענייני ולא להוביל לפילוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully