וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך משפיעה המלחמה על היחסים הבינלאומיים של ישראל

בשיתוף העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 12:09

בסדרת כתבות חדשה, מנסה העיתונאי הבינלאומי, ניק קוליוחין, להבין מהן ההשלכות של הלחימה בארץ על יחסיה של ישראל עם מדינות אחרות. והפעם: יחסי ישראל - אוקראינה

בווידאו: ניק קוליוחין מראיין את פרופסור זאב חנין/יח"צ

איך משפיעה המלחמה על היחסים הבינלאומיים של ישראל? העיתונאי הבינלאומי, ניק קוליוחין, מנסה להשיב על שאלה זו במסגרת "העולם בוער" - סדרת כתבות חדשה, שתעלה כאן בוואלה!

בפרק השני בסדרה, שוחח ניק קוליוחין עם פרופ' זאב חנין, המדען הראשי של משרד העלייה והקליטה לשעבר, על יחסי ישראל, רוסיה ואוקראינה. האם ישראל צריכה לתמרן בין המעצמות, האם רוסיה יכולה להיות בצד של ישראל ואיך אם בכלל, אפשר לסיים את הסכסוך בין רוסיה למערב?

בנוסף דיברו השניים על הסכסוך הצבאי המתמשך באוקראינה, וההשפעה שלו על העולם וישראל. חנין נתן ניתוח מפורט של הסכסוך האוקראיני, מה הוביל לפרוץ הסכסוך, וגם שיתף בהערכות שלו לגבי ההשלכות העתידיות של הלחימה על כל הצדדים המעורבים. מר חנין ציין כי המערב הוא זה שדירדר את יחסיו עם רוסיה, בזמן שהאחרונה דווקא רצתה להגביר את שיתוף הפעולה עם המערב.

העיתונאי ניק קוליוחין. באדיבות המצולם,
העיתונאי ניק קוליוחין/באדיבות המצולם

בכל פרק ישוחח קוליוחין עם מומחים לביטחון ויחסים בינלאומיים על העידן החדש של המלחמות, אליו הידרדר העולם לאחר מגיפת הקורונה - בהתחלה באירופה ובהמשך גם במזרח התיכון. במציאות החדשה הזו כל מדינה רוצה קודם כל לשמור על ביטחון אזרחיה. ישראל, בנוסף למאבק שלה בטרוריסטים ובמדינות שרוצות להשמידה, צריכה לדעת לתמרן בין המעצמות ובראשן ארה"ב, סין ורוסיה, שמעצבות מחדש את הגיאופוליטיקה העולמית.

בסדרת הכתבות ננסה להבין איך כדאי לישראל לפעול בזירה הבינלאומית על מנת לשמר את ביטחונה הלאומי ולקדם סדר עולמי חדש.

לעמוד הפייסבוק של ניק קוליוחין>>

בשיתוף העיתונאי הבינלאומי ניק קוליוחין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully