וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגייסים למען ישראל

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 15:33

על רקע המציאות הכואבת, בקהילה העסקית לא נותרו אדישים ומתגייסים בכל הכח למען החזית והעורף, על מנת לתמוך באזרחים ובכוחות הביטחון בעת המלחמה. הלאונג' עולה על מדי כחול לבן, וייתן במה לתורמים ולנרתמים, המראים את פניה היפות של החברה הישראלית בשעותיה הקשות ביותר

רוני דואק. באדיבות שיתופים,
רוני דואק/באדיבות שיתופים

איש העסקים והיזם החברתי רוני דואק, יזם ומוביל את מבצע "חוסן ילדינו" שנועד להעניק מענה מיידי ואיכותי לצרכים הרב מערכתיים של כ-9,600 ילדי ובני הנוער של שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול (מדובר בכל ילדי ובני הנוער באזור בגילאי 6-18). הפרויקט צפוי לעלות כחמישים מיליון שקלים מתוכם גויסו כבר למעלה מעשרים מיליון, כאשר דואק עצמו תרם למיזם כחמישה מיליון שקלים. מדובר במיזם נוסף של דואק אשר ייסד בעבר שורה של מיזמים חברתיים ביניהם "ציונות 2000", "שיתופים" ו"עורו" ואף שימש בשעתו כיו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול.

לצורך השגת מטרות המיזם גויסו היכולות הארגוניות והמקצועיות של שניים מהגדולים בארגוני החברה האזרחית בישראל - "שיתופים" ו"ציונות 2000", ובין המובילים את המיזם נמצאים: שלמה דושי (מנכ"ל שיתופים), שרי נוריאל (מנכ"לית ציונות 2000), אשר וקנין (מנהל המבצע - לשעבר נציב שב"ס), רונן גלשטיין (סגן מנהל המבצע - לשעבר רמ"ט שרת הכלכלה ברביבאי) ועוד רבים וטובים.

המודל ליישום מטרת המיזם הוא קולקטיב אימפקט (collective impact) המבטא גישה לפיה, לצורך פתרון בעיה חברתית מורכבת, נדרשת פעולה משותפת של כלל בעלי העניין מהמגזר הציבורי, העסקי והחברתי. מטרת המבצע היא כי בכל יישוב ומועצה שבו הוא יופעל יינתן מענה ל-100% מהילדים ובני הנוער ללא יוצא מן הכלל. בין הארגונים שכבר חברו למיזם: הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן משפחת בלווטניק, קרן תמי, צ'ק פוינט, DELL, צים אורבן ועוד.

טונה. לימור נחום,
טונה/לימור נחום

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב - FIDF - גייס מעל 130 מיליון שקלים עבור סיוע דחוף לצה"ל. הארגון הוא היחיד בארה"ב שעובד באופן רשמי ישירות עם צה"ל, במטרה להיענות לבקשותיו הדחופות של אכ"א לתמיכה בחיילים. בתוך 15 ימים גייס הארגון כ-130 מיליון ש"ח עבור סיוע חירום, שיועברו לצה"ל באמצעות האגודה למען החייל.

הכספים נתרמו על ידי קהילות יהודיות, חברות וארגונים אמריקאים, קהילות נוצריות, ועל ידי מאות אלפי אמריקאים שנרתמים בצורה יוצאת דופן לסייע לצה"ל ולישראל. בסכומים שנתרמו, נרכש ציוד חירום מציל חיים הכולל, 17 אוהלים מצילי חיים של בתי חולים שדה הכוללים חדרי ניתוח, 52 אמבולנסים צבאיים שתפקידם לפנות חיילים ואזרחים בשעת חירום, 6 אמבולנסים לטיפול נמרץ, 6 אמבולנסים רגילים, אספקת ערכות היגיינה, תחתונים ומגבות לחיילים וחיילות שנקראו לשרת ללא התראה, מתן חבילות טיפול לחיילים פצועים ומשפחות שכולות, חבילות אספקה רפואית מצילות חיים ועוד.

בנוסף, מלווה ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) את משפחות הנופלים ופצועי צה"ל. המתנדבים של הארגון, מבקרים מאות חיילים המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, מגיעים לניחום אבלים ואף מבקרים בשטחי הכינוס של הגדודים השונים. אלוף (מיל') נדב פדן, מפקד פיקוד מרכז לשעבר, ומנהל FIDF בארה"ב, FIDF מסר כי הוא מתרגש ונפעם מההתגייסות העצומה של אזרחי ארצות הברית ובפרט של הקהילות היהודיות אשר מפגינים בעת הזו הזדהות מלאה עם ישראל ועם צה"ל, ותורמים ברוחב לב ונדיבות שאין לתאר במילים. לדבריו, ארגון FIDF ממשיך לקדם את מטרתו ולפעול בנחישות רבה לגיוס עוד כספים ומשאבים עבור צה"ל ומשפחות החיילים.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נצפה ביריד החקלאי, שיזם שרון תמם חקלאי והבעלים של "משק תמם". היריד התקיים במתחם "אקספו" שבגני התערוכה בתל אביב, ולפיד כמו מאות קונים אחרים, הצטייד בארגזי פירות וירקות מתוצרת חקלאית של יישובי עוטף עזה.

- הזמר האהוב "טונה" שימח את תושבי גבול הצפון והעוטף, המתארחים בכפר הנופש עין גב, והגיע בהתנדבות להופעה מרגשת על שפת הכינרת.

כפר הנופש עין גב קלט מתחילת המלחמה מאות מתושבי גבול הצפון והעוטף, ודואג לצרכיהם ברוחב לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully