וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 כלכלנים בכירים נגד נתניהו וסמוטריץ': "לא מבינים את גודל המשבר הכלכלי"

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 9:56

בין 300 הכלכלנים שחתמו על הפנייה: חתני פרס נובל, נגיד בנק ישראל ובכירי עבר נוספים. כותבים: "המשך ההתנהלות הנוכחית פוגע בכלכלת ישראל, מערער את אמון האזרחים ומחבל ביכולתה של מדינת ישראל להתאושש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 14 במאי 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו וסמוטריץ'. "המהלומה הקשה שניחתה על מדינת ישראל מחייבת שינוי יסודי של סדר העדיפות"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

כ300 כלכלנים בכירים פונים לנתניהו וסמוטריץ במכתב: אתם לא מבינים את גודל המשבר הכלכלי שבפניו ניצבת כלכלת ישראל, עליכם לפעול בדרך אחרת

בין החתומים: רוני חזקיהו, לשעבר המפקח על הבנקים והחשב הכללי, יאיר אבידן לשעבר המפקח על הבנקים, פרופסור יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופסור אלחנן הלפמן, אוניברסיטת הרווארד, חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, פרופ' ג'וש אנגריסט חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2021, פרופסור יוג'ין קנדל לשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור מנואל טרכטנברג, לשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' צבי אקשטיין לשעבר משנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' איתן ששינסקי, האוניברסיטה העברית, פרופ' ליאו ליידרמן, אונ' תל אביב.

את רשימת החותמים המלאה ניתן לראות כאן.

לפי הכלכלנים: "המהלומה הקשה שניחתה על מדינת ישראל מחייבת שינוי יסודי של סדר העדיפות הלאומי והסטת תקציבים מסיבית לטובת התמודדות עם נזקי המלחמה, סיוע לנפגעים, ושיקום המשק. להערכתנו, ההוצאה הצפויה בעקבות המלחמה תהיה בסדרי גודל של עשרות מיליארדי שקלים, ואף למעלה מכך".

כוחות מילואים של צה"ל מחוץ לקיבוץ אילון. יואב איתיאל
כוחות מילואים. "עצירה מיידית של מימון כל הפעילויות שאינן חיוניות למאמץ המלחמתי ושיקום המשק, ובראש וראשונה הכספים הקואליציוניים"/יואב איתיאל

"קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר להתעשת!"

הכלכלנים מוסיפים עוד כי "שינויים קוסמטיים במסגרת התקציב הקיים אינם מתקרבים להיקף ההוצאה הנדרש. הממשלה חייבת להתמודד בהקדם עם האתגרים ולנסות לשקם את אמון האזרחים ביכולתה לעשות כן. צעד בסיסי ונדרש לשם כך הוא עצירה מיידית של מימון כל הפעילויות שאינן חיוניות למאמץ המלחמתי ושיקום המשק, ובראש וראשונה הכספים הקואליציוניים.

"אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לעבור בהקדם על כלל סעיפי ההוצאות בתקציב 2023, ולבטל לאלתר את כל ההוצאות התקציביות שאינן חיוניות בשעה קשה זו. במקביל, יש לפתוח את התקציב של שנת 2024, ולעדכנו על בסיס סדר עדיפויות המשקף את צרכי כלל המשק לאור המלחמה.

"אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר להתעשת! המשך ההתנהלות הנוכחית פוגע בכלכלת ישראל, מערער את אמון האזרחים במערכת הציבורית, ומחבל ביכולתה של מדינת ישראל להתאושש מהמצב אליו היא נקלעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully