וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' דורש לעצור כספים לרשות: "ארגון תומך טרור"

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 11:53

שר האוצר דורש עצירת העברת כספי מסים שנגבו עבור הרשות כי לא התנערה ממעשי חמאס: "כספים המשמשים לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מודיע על התוכנית הכלכלית, ירושלים 19/10/23. מירי שמעונוביץ לע"מ,
בצלאל סמוטריץ'. "/מירי שמעונוביץ לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש כי תופסק העברת כספים לרשות הפלסטינית.

שר האוצר כותב כי "בהתאם להסכמי אוסלו מדינת ישראל גובה את כספי המיסים עבור הרש"פ, ומעבירה אותם לרשות מידי חודש בקיזוז תשלומים ושירותים שונים כמו חשמל, מים וכדו'. חלק מהכספים הנגבים הינם בגין טובין המועברים לעזה.

"לאחר הטבח הנורא שביצע החמאס ביישובי עוטף עזה בשבת השחורה, הרש"פ לא מצאה לנכון להתנער מהמעשים הברברים האלו, ואף בכירים ברשות הביעו גילויי תמיכה בטבח האיום. בנוסף, הרש"פ מבצעת פעילות כנגד ישראל אל מול ICC ו- ICJ . בין היתר, שר החוץ של הרש"פ פנה לתובע הראשי של בית הדין בדרישה שבית הדין יביא "להפסקת התוקפנות הישראלית" ובדרישה 'להעמיד לדין את פושעי המלחמה הישראלים'.

"בהתנהגות זו הרש"פ הוכיחה שוב את העובדה, עליה אנו זועקים כבר שנים, שמדובר בארגון תומך טרור. משכך, ומעבר לזיקה של כספים אלו לרצועת עזה ותושביה, כספים אלו משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לא יעלה על הדעת שבמציאות זו, נמשיך להעביר את הכספים האמורים כאילו דבר לא קרה. בהתאם לכך אבקש להודיעך כי הנחיתי את משרד האוצר לעצור החודש את העברת התשלומים. במקביל, אבקשך להביא את הנושא לדיון דחוף בקבינט המדיני-ביטחוני".

למכתב צורף נספח עם רשימת ההתבטאויות של בכירי הרשות הפלסטינית שמביעים אהדה לטבח של החמאס. את המכתב המלא ניתן לקרוא כאן.

מכתב הכלכלנים לא מגיע בחלל ריק. במסיבת העיתונאים של נגיד בנק ישראל בשבוע שעבר הוא הצהיר כי יש לשנות סדרי העדיפויות התקציביים: "ההתנהלות התקציבית היא חשובה. בשלב הראשון יש לעשות מאמץ ולייצר את המקורות התקציביים הנדרשים באמצעות שינוי סדרי עדיפויות תחת המסגרת התקציבית הקיימת. זאת, לרבות סדרי העדיפויות המשתקפים בהסכמים הקואליציוניים.

"הגדלת המסגרת התקציבית צריכה להתבצע רק לאחר מיצוי האפשרויות לפעול תחת המסגרת הקיימת ובאורח מדוד ושקול. ברצוני להדגיש כי מאמץ של הממשלה להמשיך ולשמור על אחריות פיסקלית גם בעת הנוכחית, מהווה מסר חשוב לשווקים הפיננסיים, שיתמוך בשמירה על עלויות גיוס נמוכות של המימון הנדרש בתקופה רגישה זו. חשוב לזכור כי בעת הזאת שוררת כמובן אי ודאות רבה לגבי התפתחות המלחמה ואורכה. זו גם אחת הסיבות שבגינה אנו צריכים לשמור על דרגות חופש להתאמת המדיניות הכלכלית שלנו"/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully