וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלון התלאביבי הפך לבית ספר לילדי הדרום

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 13:38

אין סוף יוזמות אזרחיות ומסחריות, קטנות וגדולות נולדו מאז פרוץ המלחמה. ציוד חיוני ואוכל חם נשלח לחיילים ותושבי הדרום זוכים לאהבה ודאגה בנושאי אירוח, מזון, בגדים ואפילו כביסות, אך מהפעילות הזו באמת קשה להתעלם, היוזמה הזו שמה את ילדי העוטף בראש סדר העדיפויות

כיתות לימוד מותאמות גיל לילדי המשפחות המפונות במלון קראון פלזה תל אביב. קראון פלזה טיילת תל אביב,
מטפחים את דור העתיד: כיתות לימוד קבועות לילדי המשפחות המפונות/קראון פלזה טיילת תל אביב

כשחיפשנו אחר יוזמות מרגשות שמתקיימות בקרב אזרחים שמתנדבים לעשות טוב בימים של אפלה עבור המשפחות המפונות מהדרום, שמענו על אחת כזו שמתקיימת במלון קראון פלזה שממקומם על הטיילת של תל אביב.

במסגרת אירוח המשפחות המפונות מהעוטף, מתקיימות במלון, כמו בכל מלון שמרכז אליו קהילות מהדרום, לא מעט פעילות לילדים ולמבוגרים, יוזמות חברתיות, סדנאות תמיכה, פעילויות פנאי ואפילו בידור עד כמה שהם יכולים ורוצים לשאת, אך יוזמה כזו ששמה את הילדים בראש סדר העדיפויות - עוד לא פגשנו.

כ-500 מפונים מהערים שדרות ואשקלון מתרכזים במלון של הרשת בתל אביב, כש-130 מתוכם הם ילדים. בשבועיים הראשונים, ליוו את המשפחות רגעים ארוכים של הלם, אבל ותחושות של אי וודאות וחוסר אונים אך ניכר כי לאחרונה, כולנו מבינים, שלאור המצב הבטחוני והתחזיות של כל הנוגעים בדבר, המציאות הזו תימשך לאורך זמן ארוך ממה שהכרנו אי פעם - יש הסוברים שאפילו שנים - ולכן, אין מנוס מלהתחיל לדאוג לילדים, לתמיכה, העשרה וחינוך.

כיתות לימוד מותאמות גיל לילדי המשפחות המפונות במלון קראון פלזה תל אביב. קראון פלזה טיילת תל אביב,
כיתות לימוד לילדי המשפחות המפונות/קראון פלזה טיילת תל אביב

רצף חינוכי עם מתנדבים קבועים

מערך האירוח של רשת קראון פלזה, מקבל מאות פניות ביום של מתנדבים שרוצים לעזור. רובם מתנדבים זמניים או כאלו שאינם יכולים להתחייב לאורך זמן. את פני הדברים, הצליחה לשנות 'תנועת דרור ישראל', תנועה חינוכית ושיתופית הפועלת בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ברחבי הארץ, שלקחה על עצמה אחריות לדור הצעיר ויחד עם הנהלת המלון, הרשות המקומי, משרד הרווחה ומשרד החינוך, הם מנהלים את מערך החינוך ביד רמה עם מתנדבים קבועים שמאפשרים להם מסגרת תומכת ורציפה.

מהיוזמה הזו התרגשנו במיוחד: מערך החינוך שמפעילה העמותה בעזרת המתנדבים, מציע מסגרת קבועה שמתקיימת מידי יום, בין השעות 10:00-13:00 ב-4 כיתות לימוד לילדים עם תכנים מותאמים חתכי הגיל השונים: כיתת גן לגילאי 3-6, כיתה לתלמידי א-ג, כיתה לתלמידי ד-ו וכיתה לבני נוער בכיתות ז-ט.

הורי המשפחות המפונות, מברכים ומודים על הפעילות ומעודדים את הילדים להשתתף ועל כן ההיענות גבוהה. סדר היום נקבע מבעוד מועד והתוכן מפורסם להורים מראש, בין התכנים הלימודיים שמועברים לילדים במסגרת זו, הם מקפידים לשלב פעילויות ספורט מתוך תפיסה כי חשיבותה של התנועה הפיזית בתהליכי שיקום ותמיכה, היא גבוהה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כיתות לימוד מותאמות גיל לילדי המשפחות המפונות במלון קראון פלזה תל אביב. קראון פלזה טיילת תל אביב,
רצף חינוכי לילדי המשפחות המפונות עם מתנדבים קבועים ותכנים מותאמים לפי קבוצות גיל/קראון פלזה טיילת תל אביב

פעילות פנאי ובידור אחר כך

מאז תחילת הפעילות הקבועה, אותה מתפעלת 'תנועהת דרור', נדחו לשעות אחה"צ פעילויות הפנאי והבידור שמקיימת הנהלת המלון למען רווחתם של המפונים בכל הגילאים. פעילויות שמצליחות למשוך אליהן מפונים מבתי מלון אחרים בתל אביב ולנו נותר לאחל, המשך עשייה מבורכת ושגרה מתונה.

מהנהלת המלון נמסר: "המפונים עסוקים מאוד בכל המסגרות והפעילויות שהמלון והמתנדבים יוצרים להם - מה שמקל על המציאות אליה נקלעו. הנהלת המלון הבינה מהר מאוד את השינוי שהמלחמה יצרה והסבה אולמות לכיתות לימוד ולמועדונים עבור הילדים והנוער.

כבר שלושה שבועות שהמלון מקבל פניות רבות ממפונים אשר מתאחסנים במלונות ליד - לצרף את הילדים והנוער למערך החינוך והפנאי שהמלון ותנועת דרור ועיריית ת"א והמתנדבים הקימו יחד.

פעילות פנאי ובידור אחר כך. קראון פלזה טיילת תל אביב,
פעילות פנאי ובידור לילדי המשפחות המפונות נדחו לשעות אחה"צ/קראון פלזה טיילת תל אביב

מלון קראון פלזה (חלק מרשת ממלונות אפריקה ישראל) ידע לעשות בחוכמה את השינוי המהיר של הקונספט ויצר מגורים לאורך זמן המשלבים קהילה ושירותים סוציאליים. העובדים במלון נותנים את הלב והנשמה עבור המפונים, בשיתוף פעולה עם המתנדבים החיצוניים וכל שירותי הרווחה, וביחד יוצרים למפונים בית".

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully