וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעונות הגיל הרך בסכנת סגירה? "ללא מענה מיידי לא יתאפשר לשלם שכר"

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 13:56

ויצו, נעמת ומפעילי המעונות הנוספים מתריעים: "משרדי החינוך והאוצר נמצאים בהלם קרב ולא מספקים תשובות בנושא שכר העובדים האמור להיות משולם בעוד פחות משבוע"

גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22. ללא, עיבוד תמונה
גן ילדים. "התנהלות רשלנית"/עיבוד תמונה, ללא

מעונות היום המפוקחים, ביניהם ויצו, נעמת, אמונה ונשי חירות, שלחו מכתב דחוף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבו התריעו על כך שלא יוכלו לשלם משכורות לעשרות אלפי העובדות שלהם, המטפלות בכ-120 אלף תינוקות ופעוטות, אם המדינה לא תעביר להם סיוע באופן מיידי.

בפורום מבקרים את ההתנהלות הרשלנית של משרד החינוך, הרווחה והאוצר, שלדבריהם מעבירים אותם מיד ליד ומותירים אותם להתנהל מול חוסר המענה וההוראות הסותרות שהם מקבלים מפיקוד העורף, הרשויות המקומיות ומשרד החינוך, במהלך המלחמה, כשאין גורם אחד שמתכלל את תחום הגיל הרך במדינת ישראל:

לדברי הארגונים, "קברניטי משרד החינוך טוענים שאינם אחראים על מעונות היום אלא רק על תחום הפיקוח. לעת עתה הן משרד החינוך והן משרד האוצר נמצאים בהלם קרב אשר מביא לחוסר תשובות בנושא שכר העובדים האמור להיות משולם בעוד פחות משבוע ימים."

הארגונים מתריעים כי "ללא מענה מיידי לא יתאפשר לשלם שכר לעשרות אלפי עובדות אשר חלקן הגדול נמצא בקו האש בדרום, בצפון ובמקומות אחרים. זאת בנוסף למצוקה האמיתית והצודקת של מאות אלפי הורים הנוגעת לשכר לימוד והחזר תשלום מיידי".

בסיום המכתב מציינים מפעילי המעונות כי "מיותר לציין שהארגונים החברתיים המפעילים את מסגרות החינוך שותפים מלאים למצב החירום ולמלחמה שנכפתה עלינו על ידי בני עוולה, אולם אין סיבה להמשך התנהלות מזניחה ופושעת גם בעיתות אלו".

מירה מינס, מנכ"לית ויצו העולמית. ניר סלקמן,
מנכ"לית ויצו העולמית מירה מינס. "נסמכים על גבייה מההורים, ובתקופה הזאת היא חלקית"/ניר סלקמן

"אף אחד לא משפה אותנו", אומרת מירה מינס, מנכ"לית ויצו העולמית לוואלה. "חלק מהמעונות סגורים, חלקם פתוחים ותמונת המצב של פתיחה וסגירה יכולה להשתנות שלוש - ארבע פעמים ביום. צריך להבין: אם אין מעונות פועלים, המשק לא יכול לחזור לתעסוקה.

"אנחנו ארגונים ללא כוונת רווח, שבאים לעשות טוב, אבל אנחנו נתמוטט. צריך לשלם שכר למטפלות, כשלמשל, יש מעונות שפתוחים חלקית ומכיוון שאי אפשר לנייד 80 תינוקות בבת אחת למרחב מוגן, מחלקים אותם לשתי קבוצות מתחלפות, ההורים לא משלמים על הימים שהילדים לא נמצאים במעון. יש הורים שפוחדים לשלוח את התינוקות.

"אנחנו נסמכים על גבייה מההורים, שהיא חלקית בתקופה הזאת. נכון שלחלק מההורים יש סבסוד מהמדינה, אבל הם אמורים להשלים את שכר הלימוד והחלק הזה מוטל בספק. עוד כמה ימים אנחנו צריכים לשלם משכורות ואין לנו איך לשלם לעובדות, לכן, בתחילת נובמבר הן לא יקבלו כסף.

"כל מי שתפני אליו ותדברי אתו על תינוקות, יאמר שזה הם יקרי ערך, הדבר הכי חשוב בעולם, שנגן עליו בכל כוחנו. אבל כזה מגיע לרמה העולמית, התינוקות נמצאים בתחתית סדר העדיפויות. למה מטפלות בגני עירייה ומורים בבית הספר יודעים שהם יקבלו את המשכורת שלהם בוודאות, והמטפלות בגיל הרך לא? מה שמתסכל שבאוצר משקיעים הרבה זמן להסביר לנו מה לא יקרה, במקום להבין שאם המעונות יסגרו, תיווצר פה בעיה גדולה מאוד למשק".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בימים הקרובים יוציאו משרדי האוצר, העבודה והחינוך מדיניות בנוגע למעונות היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully