וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרוץ המלחמה, עסקאות יצוא קיבלו ביטוחי אשראי בסך 4.3 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 18:03

על רקע המלחמה וההאטה במשק, אשרא, החברה הישראלית לביטוח סחר חוץ, מגבירה את היקפי הביטוח ליצואנים ישראלים. על פי נתונים שפרסמה היום החברה הממשלתית, מפרוץ הקרבות העניקה החברה אישורי ביטוח אשראי בערבות מדינה לעסקאות ייצוא בהיקף של למעלה מ-4.3 מיליארד שקל

מכולות ומלגזה בנמל. ShutterStock
לאור המציאות כיום בישראל, ישנה חשיבות עליונה לביטוח סיכוני סחר חוץ/ShutterStock

חשיבות עליונה לביטוח סיכוני סחר חוץ

אשרא, החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, מגבירה את התמיכה ביצואנים: מפרוץ המלחמה הוענקו ביטוחי אשראי בערבות מדינה לעסקאות יצוא בהיקף של כ-4.3 מיליארד שקלים. דודי קליין, מנכ"ל אשרא: "במיוחד בתקופה זו ישנה חשיבות מיוחדת להרחבת הייצוא הישראלי כמנוף לתמיכה בכלכלה. כל מיליארד ש"ח של ייצוא תורם ליצירת 2,500 מקומות עבודה במשק".

לשם השוואה, מתחילת השנה ועד סוף בספטמבר העניקה החברה אישורים לעסקאות ייצוא בהיקף כולל של כ-8.4 מיליארד שקל. באשרא אומרים כי דווקא בתקופה זו של האטה במשק ובצריכה המקומית, ישנה חשיבות עליונה בסיוע ותמיכה של החברה הממשלתית לביטוחי סיכוני סחר חוץ בעידוד הפעילות העסקית במשק, בפתיחת שווקים חדשים ליצואנים הישראלים וביצירת מקומות עבודה.

אשרא פועלת לקידום היקפי הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והעמדת אשראי למימון עסקאות יצוא גדולות של חברות ישראליות, בעיקר מול מדינות זרות, ולטווחי זמן ארוכים יחסית של עד 15 שנים. ביטוח האשראי, בשיתוף החשב הכללי במשרד האוצר, מגן על היצואן או על הבנק נותן האשראי מפני אי קבלת תשלום מהלקוח כתוצאה מקשיים כלכליים או מאירוע פוליטי.

בנוסף, ביטוח האשראי של אשרא מאפשר לבנקים להעמיד קו אשראי לעסקאות כאשר פוליסת הביטוח, המגובה בערבות המדינה שמעמיד החשב הכללי במשרד האוצר, מהווה בטוחה למימון ומאפשרת ליצואן לקבל את התשלום מראש. בהתאם למדיניות שר הכלכלה ניר ברקת ולפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", אשרא פועלת כחברה ממשלתית יעודית לביטוח סיכוני סחר חוץ במתכונת דומה לכ-30 חברות מקבילות באירופה, חלקן פועלות כחברות ממשלתיות וחלקן מופעלות על ידי חברות פרטיות בתמיכת הממשלה, לאחר שהפעילות עברה תהליך הפרטה.

מהנתונים עולה כי מרבית העסקאות אותם ביטחה אשרא בחודש האחרון היו בתחומי החקלאות, התקשורת, התשתיות ועסקאות ביטחוניות. בין מדינות היעד של היצואנים המבוטחים בחודש האחרון היו מדינות אפריקה כגון סנגל, אנגולה ולראשונה גם עסקת ייצוא בתחום החקלאות במדגסקר. מדינות באסיה ובכללן סין, אזרבייג'אן, ומדינות אירופאיות ובכללן הונגריה, קפריסין ועוד.

דודי קליין. תמר מצפי,
דודי קליין, מנכ"ל אשרא: "נרשם גידול משמעותי במספר הבקשות למכסות ביטוח אשראי"/תמר מצפי

נדרש חוסן חברתי וסיוע לתעשייה המקומית

לדברי דודי קליין, מנכ"ל אשרא, מאז מתחילת המלחמה, וביתר שאת בשבועיים האחרונים, נרשם גידול משמעותי במספר הבקשות למכסות ביטוח אשראי שהחברה מקבלת. "אנו עושים ככל הניתן על מנת לסייע לתעשיה המקומית ולקדם את הבקשות.

אנו רואים חשיבות עליונה בתמיכה בכלכלה המקומית וביצירת מקומות עבודה כחלק מהמאמץ הלאומי ומהחוסן חברתי הנדרש כעת". לדבריו, כל מיליארד שקלים של ייצוא תורם ליצירת כ-2,500 מקומות עבודה במשק, דבר בעל חשיבות עליונה כעת, במיוחד על רקע הוצאת עובדים רבים לחל"ת.

יצויין כי על פי מדיניות החברה, על מנת לקבל את ביטוח האשראי והמימון, היקף המרכיב הישראלי בעסקת הייצוא חייב להיות לפחות 30% מהיקף הפרויקט. מניסיון עבר עולה כי חברות ישראליות שפנו לקבל ביטוח אשראי ומימון מחברות ביטוח אשראי זרות, התאגדו כחברות זרות ולא חזרו לפעול יותר כחברות ישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully