וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תהיו בטוחים שהתרומה שלכם מגיעה לידיים הנכונות?

שלומי הר-לב

30.10.2023 / 17:58

מאז פרצה המלחמה קמו מספר עצום של יוזמות - לוקליות, פרטיות, קבוצתיות ועוד. כל הדרכים לוודא שהכסף שלנו מגיע למקום הנכון

חמ"ל אחים לנשק בגני התערוכה/צילום: פרטי

בעת הזו של מלחמה ומאבק של ישראל על בטחונה ועתידה, עם ישראל והעם היהודי פותחים את הלב עם יוזמות אזרחיות רבות ורבים פותחים את הכיס בתרומות רבות. עמותות, ארגונים חברתיים ויוזמות רבות מפרסמות על עשייתן למען הלוחמים, המפונים ובכלל למען חוסנה של מדינת ישראל. תורמים רבים רוצים לקבל בטחון כי תרומתם תגיע לארגון אמיתי שיסייע באופן מיטבי.

מאז פרצה המלחמה קמו מספר עצום של יוזמות - לוקליות, פרטיות, קבוצתיות ועוד. הואיל ומדובר ביוזמות פרטיות קטנות לא ניתן להחיל עליהן את אותן דרכים שבהן אנו בודקים ארגונים רשומים מסודרים, ונצטרך להשתמש בכלים אחרים על מנת לבדוק אותן.

הנה כמה עצות כיצד תורמים יכולים לוודא כי כספם הולך למקום הנכון ולהימנע מהונאות או נוכלות (שלצערנו יש גם בעת הזו).

  • ודאו כי יש הכרות אישית - ככל שקיימת הכרות אישית עם היוזמים או המובילים של היוזמה/עמותה, כך יהיה לכם ביטחון גבוה יותר באמינות ואיכות העשייה החברתית.
  • בדקו אמינות של SMS - אתר בשם ScanMySMS יעשה עבורכם את הבדיקה. כל שתצטרכו לעשות הוא להדביק בו את הלינק שקיבלתם או אפילו את כל ההודעה - והלינק ייבדק. תוך שניות תקבלו הודעה האם זה לינק לגיטימי או לינק פישינג.
  • אמתו את הקישורים ב-SafeDonate - פלטפורמה חדשה שמאמתת את הקישורים שאתם מקבלים לתרומות. האתר מאפשר לכם להדביק קישורים שקיבלתם לתרומה, ואחרי הצלבה עם המאגר ההולך וגדל שלו, תקבלו הודעה האם מדובר בתרומה מאומתת ובטוחה, או שאולי כדאי לבדוק אותה. מי שאחראי על הבדיקות והאימות הם צוות גדול של הייטקיסטים מתנדבים, שרובם מחברת Forter הישראלית, שעוסקת במניעת הונאות בתשלום במסחר מקוון.
  • כנסו לאתר הגיידסטר של משרד המשפטים שמרכז מידע על כל העמותות והארגונים החברתיים בארץ. באתר תוכלו לבדוק האם לעמותה יש אישור ניהול תקין, אישור זיכוי ממס לתרומות, ללמוד על פעילות העמותה ועוד.
  • בדקו אם לעמותה יש 'תו מידות' - כנסו לאינדקס העמותות של ארגון מידות - שיקוף ודירוג מלכ"רים מקבוצת SFI, אשר מעניק תו איכות לאפקטיביות של עמותות וארגונים חברתיים: באינדקס תוכלו לבדוק האם העמותה אליה אתם מבקשים לתרום קיבלה "תו מידות" ולדעת בביטחון מלא כי כספי התרומה שלכם הולכים לארגון אמין, בעל רמת ניהול גבוהה ואיכותית, ארגון אפקטיבי עם חוסן תפעולי ופיננסי שנבדק בקפדנות וביסודיות ברמה גבוהה ביותר.
תרומות לחיילים, האגודה למען החייל. יחצ,
תרומות לחיילים, האגודה למען החייל/יחצ

הכותב הוא שלומי הר-לב מנכ"ל ארגון מידות - שיקוף ודרוג מלכ"רים מקבוצת SFI (www.midot.org.li)
לכל שאלה או התלבטות אתם מוזמנים לפנות אלינו להתייעץ בנושא. משרד מידות בטלפון 03-5373363 או במייל: info@midot.org.il

  • עוד באותו נושא:
  • תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully