וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מפגין חוסן לאור העליות בוול סטריט: נסחר ב-1.0805 דולר ליורו

רונן סרברניק

14.3.2003 / 20:51

בסיום המסחר זינק מדד הנאסד"ק בקרוב ל-5% והעליות החדות הגבירו את הביקוש לדולר; ארה"ב והאו"ם ממשיכים במגעים דיפלומטיים לגיבוש הצעת החלטה



הדולר שמר על רמתו הגבוהה ביחס ליורו על רקע העליות החדות אמש בוול סטריט ולאור הערכה גוברת כי גם אם לבסוף תתרחש מלחמה בעיראק היא תהיה קצרה מאוד. הדולר נסחר בשער של 1.0805 דולר ליורו, בדומה לשערו אמש. ביחס לין רשם הדולר היחלשות קלה ל-118.32 ין, מ-118.50 ין אמש.



המאבק הדיפלומטי בנוגע לעיראק נמשך במלוא העוז. במועצת הביטחון הסתיים הלילה ללא תוצאות עוד דיון בנושא עיראק. שגרירי ארה"ב ובריטניה אמרו למועצה כי לא יבקשו להצביע היום או מחר על הצעת ההחלטה המשותפת. הם הוסיפו כי השיחות בניסיון לגבש הצעה מוסכמת יימשכו בסוף השבוע, בתקווה שההצבעה תתקיים ביום שני.



מקורות בממשל האמריקאי הסבירו שההערכות האופטימיות שהממשל פיזר על תמיכה של שמונה מדינות בהצעה האמריקאית ועל סיכוי ממשי להשגת הרוב הדרוש במועצת הביטחון - היו כנראה שגויות. הבית הלבן הודיע אתמול אחר הצהריים רשמית, כי ההצבעה עשויה להידחות לשבוע הבא.

אתמול אמר שר החוץ של ארה"ב, קולין פאוול, כי ארה"ב שוקלת לא להעלות כלל הצעה חדשה להצבעה. "אנו עדיין מדברים עם חברי המועצה כדי לבחון את האפשרויות", אמר פאוול. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר בנאומו בשבוע שעבר כי יסכים לצאת למלחמה בעיראק, גם ללא אישור האו"ם.



עליות נאות בוול סטריט תמכו בדולר



בוול סטריט נרשמו הלילה עליות שערים חדות על רקע הידיעות הזורמות ללא הרף מן האו"ם
והתחושה שמניות רבות נמכרות כעת במחירים מפתים. בסיום המסחר זינק מדד הנאסד"ק בקרוב ל-5% כשהעליות החדות הגבירו את הביקוש לדולר.



העליות בדולר ובשוקי המניות באו חרף הודעת משרד המסחר של ארה"ב כי המכירות הקמעוניות ירדו בחודש פברואר ב-1.6%, הרבה מעבר לירידה של 0.4% שצפו כלכלנים. אך מכירות חודש ינואר תוקנו לעלייה של 0.3% מירידה של 0.9% וסייעו לרכך במקצת את המהלומה של נפילת המכירות בחודש שעבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully