וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התזכיר המלא: קראו את החוק שפרסם האוצר לפיצוי המגזר העסקי

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 9:46

תזכיר החוק כולל פיצוי של עד 1.2 מיליון שקל לעסקים בהתאם לפגיעה במחזור והקלה ביציאה לחל"ת; האוצר: אין כוונה להביא את העסקים לאותה רווחיות אלא לסייע להם לשרוד את התקופה

משרד האוצר פרסם אתמול בערב (שני) את תזכיר החוק המלא לפיצוי המגזר העסקי בשל המלחמה. לקריאת התוכנית המלאה לחצו פה.

"בעקבות פעולות הלחימה המתמשכות, נפגעה למשך תקופה ממושכת הפעילות הכלכלית הסדירה של חלק מהעסקים. כתוצאה מכך ישנם עסקים שחוו ירידת מחזורים במסגרת ההתמודדות עם המצב המיוחד בעורף", נכתב בדברי ההסבר.

עוד מוסבר כי "עסק אשר נפגע באופן משמעותי כתוצאה מפעולות המלחמה והשלכותיהם על העורף יהיה זכאי לפיצוי אשר יותאם לשיעור הפגיעה שלו והוא יחושב על פי היקף הירידה במחזור שלו, גובה ההוצאות הקבועות שלו ושכר העובדים אשר משלם.

"בשונה מסבבי לחימה קודמים אשר בהם נזקי המלחמה היו מצומצמים לאזורים מסוימים, במלחמת חרבות ברזל השפעות הלחימה מורגשות בכל חלקי הארץ. על כן, לא מוצע לתת פיצוי מלא אשר ישפה לחלוטין את העסקים, ובכלל זאת יביא אותם לרווחיות דומה לרווחיות אשר ציפו לה לפני תחילת הלחימה. תחת זאת, מוצע לתת פיצוי לעסקים בשל הוצאותיהם הקבועות כאמור, ובכדי לסייע לעסקים לשרוד את התקופה הזו. כמו כן, מוצע למקד את הפיצוי לעוסקים בעלי כושר שרידות נמוך מלכתחילה, שההשפעה הכלכלית של מלחמת חרבות ברזל מטבעה קשה יותר עבורם".

רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב, ועדת הכספים 23/10/23. נועם מושקוביץ' דוברות הכנסת,
רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים בוועדת הכספים/נועם מושקוביץ' דוברות הכנסת

התוכנית כוללת מענקים ופיצוי לעסקים, לפי חישוב המתבסס על גובה ההוצאות הקבועות של העסק ועל הוצאות השכר. עסק שיראה ירידה של 20% יוכל להיכנס לתוכנית.

הפיצוי שיינתן לעסקים יהיה בגובה של עד 22% מההוצאות הקבועות של העסק ובנוסף עד 75% מהוצאות השכר. גובה המענק המקסימלי לעסק עם מחזור של עד 100 מיליון שקל בשנה יעמוד על 600 אלף שקל.

בעסק שהמחזור שלו הוא בין 100 מיליון שקל ל-300 מיליון שקל, יעמוד הפיצוי על 600 אלף שקל בתוספת 0.3% ממחזור עסקאותיו בשנת הבסיס העולה על 100 מיליון שקל.

עסקים עם מחזור מכירות של בין 300 עד 400 מיליון שקל יוכלו לקבל מענק של עד 1.2 מיליון שקל. עסקים קטנים שהכנסתם השנתית היא עד 300 אלף שקל יוכלו לקבל מענק על סמך עומק הפגיעה בהכנסות, בהיקף של עד 12 אלף שקל לחודש לכל היותר.

כן נכללות בחוק הקלות שונות בנוגע לתקופת החל"ת. כך למשל בין היתר מוצע לתקן את חוק הביטוח הלאומי כל שגם עובד שהוצא לחל"ת של שבועיים יוכל לקבל דמי אבטלה, כאשר כיום זה רלבנטי רק למי שיוצא לחודש חל"ת לפחות. כן מוצע לאפשר הוצאה לחל"ת גם בלי חובה לנצל קודם את ימי החופשה שנצברו.

הקלות נוספות בנושא החל"ת הן תקופת אכשרה של חצי שנה ולא 12 חודשים (תקופת עבודה קודמת שמאפשרת קבלת אבטלה), הקלה על כאלה שכבר ניצלו את זכאותם לאבטלה בקורונה ועל פניו לא זכאים לעוד תקופת אבטלה. כבר כיום אזרחים מעל גיל 40 זכאים להקלה זו, והחוק החדש מחיל את ההקלה גם על צעירים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully