וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התשלום יועבר בהקדם": בניר עוז יוצאים מגדרם כדי לשלם לספקים

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 12:26

רבע מתושבי הקיבוץ נרצחו או נחטפו והיתר פונו לאילת; למרות המצב הקשה בקיבוץ פנו לספקים והתנצלו על האיחור בתשלום

מלים רבות כבר נכתבו על הכישלון הגדול של המדינה בטיפול באזרחים המפונים, בהסעות, באספקת ציוד ומזון ובשורה ארוכה של צרכים דחופים אשר ידה של הממשלה קצרה מלטפל, ואת עוצמת והיקף היוזמות החברתיות שמילאו את הוואקום.

כיום, יותר משלושה שבועות מאז שהחלה המלחמה, אזרחים טרם קיבלו את הפיצוי המגיע להם, מלונות מחכים לתשלום על שיכון המפונים, ויוזמות פרטיות ממשיכות להאכיל, לצייד ולהסיע את חיילי צה"ל ואת אזרחי הדרום והצפון.

קיבוץ ניר עוז היה מאלה שחטפו את המכה הקשה ביותר - בקיבוץ, הממוקם על גבול עזה מול חאן יונס, התגוררו כ-400 אנשים וכרבע נרצחו או נחטפו במתקפת הטרור של חמאס. שאר חברי הקיבוץ פונו למלון באילת.

על אף המכה האיומה, מכתב שנשלח לספקי הקיבוץ מוכיח כי אנשיו יוצאים מגדרם על מנת לעמוד במחויבויות הקיבוץ לספקים שונים.

מכתב ניר עוז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המכתב שנשלח לספקים. עובדים מהמשרדים המאולתרים באילת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"כפי שידוע לכולם, בתאריך השבעה באוקטובר 2023, הותקף קיבוץ ניר עוז על ידי מאות מחבלים מרצועת עזה. כתוצאה מההתקפה, ניזוקו גם משרדי הנהלת חשבונות בקיבוץ, כולל שרתי התקשורת", כותבת איילת גוברמן, מנהלת החשבונות הראשית של ניר עוז.

"אנו מצרים על העיכוב שנוצר בתשלומים עד כה ועובדים סביב השעון להדביק את הפער. עדיין המערכות הממוחשבות אינן באוויר, ונעשים מאמצים להעלות את השחזורים לענן, מה שבתקווה יאפשר עבודה מהמשרדים המאולתרים שלנו במלון באילת".

גוברמן מבקשת מהספקים לשלוח העתקי חשבוניות, ומסבירה כי "למרות המצב הקשה אליו נקלענו, בלשון המעטה, אנו שמים לנגד עינינו את חשיבות התשלומים שיועברו אליכם בהקדם האפשרי תחת מגבלות המצב. בתקווה לימים טובים יותר ובהכרת תודה על ההבנה", כותבת גוברמן.


בקיבוץ, המשתרע על פני 20 אלף מ"ר, ענפי חקלאות שונים שביניהם בקר, לול, פלחה, שלחין ומטעים. כן נמצא בו מפעל הצבע וחומרי הבניין נירלט.

מי שפרסם את המכתב הוא גיל פז, ספק של הקיבוץ אשר העביר בו הרצאות בנושאי תרבות וחברה.
פז כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "בשבעה באוקטובר בבוקר התכתבתי עם חברים רבים מהעוטף והייתי בהלם ממה שהם כתבו לי. שלושה שבועות אחרי, רבע מהקיבוץ הקטן והיקר לליבי איננו - נעדרים, חטופים או מתים. פשוט בלתי נתפס", הוא מספר.

לדבריו, "האנשים שאני מכיר לשמחתי הרבה - בסדר. כמה שאפשר להיות בסדר. מה שמת בהם כבר לא יחזור לעולם, אבל הם חיים. והיום אני מקבל מייל מעורר השראה פשוט מאיילת מנהלת החשבונות בו היא מתנצלת על עיכוב בתשלום. לא האמנתי למראה עיניי. היא מתנצלת ומסבירה איך הם עובדים מסביב לשעון להחזיר את המערכת לפעול אחרי ששרפו להם את הקיבוץ, ובתוכו גם המשרד שלה.

"כתבתי להם בפרטי תודה עצומה על המייל הזה ושהם פשוט אדירים ושאלתי, כמו כל יום מאז האסון, לשלומם. התשובה היתה 'זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות, בוא ניפגש בהמשך לעוד הרצאה, ואני צריכה לנתק כי יש אזעקה'. ואנחנו בדרך לעוד לוויה. מה שהאנשים הטובים האלה עברו ועוברים הוא פשוט בלתי נתפס. קיבוץ ניר עוז - אני אתכם לפני, תוך כדי ואחרי האסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully