וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורובסקי נגד מבקר המדינה: "ידע על הכשלים ולא עשה דבר"

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 18:12

המועמד לראשות עיריית חיפה והניצב בדימוס יוצא נגד מבקר המדינה: "המבקר ידע שביטלו את המשמר האזרחי ואת כיתות הכוננות ולא עשה כלום במשך ארבע שנים"

מבקר המדינה בצפון הארץ. מימין - תא"ל במיל' איתן דהן, מנהל חטיבת הביטחון במשרד מבקר המדינה. באמצע בני בן מובחר ראש מועצת מבואות חרמון. משמאל מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. יח"צ,
מבקר המדינה (משמאל) בסיור ביישובי הצפון/יח"צ

ליעקב בורובסקי, שרץ לראשות עיריית חיפה, יש רזומה עשיר: הוא ניצב בדימוס משטרה, שכיהן כמפקד מחוז צפון, הוא עורך דין בהכשרתו ושימש כיועץ במשרד מפקד המדינה. כשהוא רואה את צוותי המבקר עורכים סיורים מתוקשרים בצפון ובדרום, ומעלים כשלים וסוגיות לא מטופלות בעורף, הוא יוצא מדעתו.

"מבקר המדינה כשל בתפקידו ב-4 השנים האחרונות בכל הנושא של חטיבת הביטחון", אמר בראיון ל- 104.5 fm, רדיו צפון. "הוא לא פרסם שום דו"ח על עניין המוכנות, לא פרסם שום דו"ח על מה שראינו ב-7.10. מבקר המדינה על פי חוק הוא הנציג שלנו היחידי של אזרחי המדינה שיש לו כלים לפקח על כל מערכות הביטחון.

"יצחק בריק, הוא האדם היחיד במדינה שיש לו אפשרות לתכלל את גופי המודיעין והביטחון - את צה"ל, המוסד, השב"כ? הוא יודע להבדיל בין מה זה תרחיש ייחוס למה זה כשל מודיעיני? פה לא היה כשל מודיעיני, היה פה כשל קונספטואלי בתרחיש הייחוס.

"ונרד עוד מדרגה לעורף, מבקר המדינה יודע שביטלו את המשמר האזרחי ואת כיתות הכוננות, כי הוא מדווח על הכל, והוא לא עושה דבר וחצי דבר? הוא לא מוציא דו"ח, הוא לא זועק, הוא לא אומר העורף נפגע, הוא לא אומר כלום.

"עכשיו, אחרי שנמתחת עליו ביקורת מאוד קשה, הוא החליט פתאום לקיים ועדת ביקורת במהלך המלחמה, עושה מבצע יחצני, לוקח איתו 2 או 3 אנשים ועושה ביקורת תוך כדי מלחמה. נהדר.

"הוא מצטלם בבית פגוע באשקלון יחד עם עובדת משרד שהיא בכלל לא מחטיבת הביטחון, ועושים לה ראיון. לו הייתי עכשיו בתקשורת הייתי אומר למבקר המדינה וכל מי שבא מטעמו 'תצביעו לי על דו"ח אחד, דו"ח ביניים, משהו!'. לא תמצאי כזה דבר כי מבקר המדינה גזר על עצמו בניגוד לחוק לא לפרסם דו"חות אלא רק להמליץ לגופים".

יעקב בורובסקי 6 באוגוסט 2007. ראובן קסטרו
בורובסקי. "המבקר גזר על עצמו לא לפרסם דו"חות אלא רק להמליץ"/ראובן קסטרו

על הטענה כי משרד מבקר המדינה יכול לכתוב דו"חות אבל אין לו יכולת להפיל עיצומים או לפתוח חקירות והוא ממליץ בלבד, השיב: "למבקר המדינה יש את מלוא הסמכויות, הוא יכול להדיח אנשים וגם הדיח אנשים כמו צביקה שלום, שהיה יו"ר רשות שדות התעופה, אלי לנדאו - שהיה מועמד להיות יו"ר רשות השידור, מנכ"ל התעשייה האווירית ורשימות אינסופיות. אבל המבקר הנוכחי לא עשה את זה, הוא לא רוצה לעשות את זה.

"זה לא שהוא לא מדיח, הוא אומר שהוא רק ממליץ כדי לא לחייב את הגוף והוא עובד בניגוד לחוק כדי לא לכתוב דו"ח מעקב אחרי ליקויים, דרישה מהממשלה לשיפור. הוא מופקד על יעילות, על מנהל תקין, טוהר מידות, חיסכון. יש לו מאה אנשים שנועדו לבקר את מערכת הביטחון, והיום הוא מצטלם וחושב שבדרך הזאת אפשר לסמא ולטמטם את הציבור.

"עכשיו אנחנו במלחמה אז הוא צריך לעשות את עבודתו ולתקן תוך כדי תנועה כדי להציל חיי אדם, אבל בסוף המלחמה הוא יעמוד עם רשימה ארוכה מאוד של אנשים שיצטרכו לתת דין וחשבון לציבור על המעשים שלא נעשו ועל המחדלים ועל העובדה שהתריעו והוא לא עשה את מה שהיה צריך לעשות".

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "בורובסקי מטעה ביודעין. הוא כבר ניסה את כוחו בעתירות לבג"ץ נגד צווי הגנה על חושפי שחיתויות שנתן המבקר אנגלמן. באופן לא מפתיע בורובסקי היה בצד שלחם בחושפי שחיתות והמבקר אנגלמן שהגן עליהם. בג"ץ, אגב, התבטא בחריפות נגד פועלו ואף קבע הוצאות לאחת הרשויות.

"לעצם הטענה, המבקר אנגלמן פירסם דוחות רבים בנושאי בטחון כולל הרגישים ביותר. כלל הדוחות כוללים ליקויים נוקבים ומשמעותיים והטלת אחריות על הדרגים המיניסטריאליים - כולל רה"מ - ועל גורמי הצבא הבכירים.

"בין יתר הדו"חות: "ההיערכות הלאומית להגנה מפני איום רחפנים", "מרכיבי ביטחון ביישובי העימות ובפיקודים המרחביים", "תוכנית מסוימת לבניין הכוח", "ניהול מידע ביומטרי בצה"ל והגנת הסייבר עליו", "היבטים בבניין הכוח של מערך השיריון", "ספינות הטילים בהגנה על המרחב הימי בלחימה", "עמידה ביעדי תר"ש גדעון", "תנאי מחייה ותשתיות ללוחמים בשירות חובה ובמילואים", "היערכות הרשויות המקומיות לטיפול בנפגעי חרדה בשעת חירום", "התקשרות משרד רה"מ עם מתאם לטיפול בשבויים ובנעדרים", "השיטור ואכיפת החוק בערים מעורבות באירועי שומר החומות ובעת שגרה".

"דוחות נוספים בעלי חיסיון מלא מועברים לראש הממשלה, לשר הבטחון, ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה וליו"ר ועדת חוץ ובטחון. עימם, אך לאחרונה, קיים המבקר פגישה בו הציג את כלל הדוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully