וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות המלחמה: 30 מיליארד שקל בשלושה שבועות

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 20:16

לפי האוצר, "ההשפעות הכלכליות של המלחמה הן דרמטיות, התוצר נפגע ב-10 מיליארד שקל"

יוגב גרדוס. דוברות האוצר, צילום מסך
גרדוס. "מי שיכול לצרוך ולשבת בבית קפה שיעשה את זה"/צילום מסך, דוברות האוצר

האוצר חשף הערב את העלויות הכבדות של המלחמה. ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס, אמר כי "ההשפעות הכלכליות של המלחמה הן דרמטיות, התוצר נפגע ב-10 מיליארד שקל, זו הערכה ראשונית. ההשפעות הפיסקאליות של המלחמה כבר עכשיו, בשלושת השבועות הראשונים, מוערכת ביותר מ-30 מיליארד שקלים. יש השפעות דרמטיות על תוצר, פיסקלית, על הבורסה, הפיחות".

לדברי גרדוס, "לממשלה, לציבור, למערכת הביטחון, יש תפקיד במיתון ההשפעה הכלכלית של המשבר. מי שיכול לצאת לעבודה שייצא לעבודה, מי שיכול ללכת לצרוך ולשבת בבית קפה שיעשה את זה, זה מניע את העסקים ונותן לעורף את האיתנות שלו במצב הזה שלא ייגמר בשבועות הקרובים".

"יש ענפים שמושפעים משמעותית - הנדל"ן עם מחסור בעובדים. משק האנרגיה שהיצע הגז שלנו צומצם ויש צורך לת לזה פתרון, יבוא ויצוא - כרגע ניתן פתרון מלא דרך ביטוחים. ענף החקלאות גם נפגע כמובן וענפים רבים אחרים. הם מקבלים מענה פרטני אבל זה לוקח זמן".

בצלאל סמוטריץ. ינון שלום יתח, עיבוד תמונה
סמוטריץ'. "למערכות המדינה לקח זמן להתאושש ולהתארגן"/עיבוד תמונה, ינון שלום יתח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "למערכות המדינה לקח זמן להתאושש ולהתארגן, אך אני רוצה להודיע באופן חד משמעי כל המערכות עובדות ונותנות מענה אמיתי. כעת הממשלה תעבוד טוב עוד יותר עם הקמת המשל"ט ומינוי הפרויקטור. יהיה יותר תיאום וקיצור תהליכים. שיהיה ברור אנחנו לא מחליפים את המשרדים אלא עובדים יחד.

האתגר שלנו הוא מקסימום שגרה בתקופה הזו. הטרור רוצה לעצור לנו את השגרה ואנחנו חייבים לקיים שגרה. חייבים ללכת לעבוד, לקיים שגרת חיים. זה נכון לנו מאד לא רק לכלכלה אלא גם לחוסן הלאומי שלנו ושל דור העתיד.

הכלכלה ישראלית חזקה, נכנסנו טוב למשבר הזה ואנחנו יודעים לתמוך את מאמצי המלחמה בחזית ובעורף, בנדיבות אבל באחריות, נשמור על גירעון סביר גם במלחמה.

אנחנו עובדים על תקציב חדש ל-2024 ונגבש שורה של רפורמות מבניות כדי להעלות את ישראל למסלול צמיחה מהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully