וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים שגויסו למלחמה: "אמרתי שיש לי ניסיון ולמחרת הייתי על מדים"

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 15:53

הם קיבלו צווים ומיהרו לחזית, כשהם מותירים מאחוריהם לא רק משפחה אלא גם לא מעט עובדים. שמענו את המנהלים שעלו על מדים

עדן פפר. עצמי,
עדן פפר/עצמי

עדן פפר, 41, מנתניה. סמנכ"ל גלובלי לתכנון פיננסי בחברת אלמה

הרגע בו קיבלת את הקריאה למילואים:
"גויסתי בצהרי אותה שבת נוראית לגדוד שמורכב כולו מיוצאי חטיבת גבעתי. בתור חייל בסדיר וגם בשנות המילואים, רצועת עזה בכלל ויישובי העוטף היו 'הבית השני שלי'. אני מכיר היטב את הגזרה הזו ולמעשה היא מגרש הבית של הגדוד שלנו. לא היה לי ספק שהצו יגיע. אני חש סיפוק אדיר מהיכולת לתרום למאמץ הנוכחי שלנו כמדינה וכצבא. אם אצטרך להגדיר זאת במילה אחת - ציונות!".

איך החברה מסייעת לאנשי מילואים?
"צוות ההנהלה ומשאבי אנוש של החברה נמצא בקשר רציף עם כל משפחות העובדים שגויסו למילואים וגם עם העובדים שקרוביהם נמצאים במילואים, ותומך בשגרת יומם ע"י משלוחי ארוחות ורכישת ציוד במידת הצורך. עבור אותן משפחות החברה הכפילה את שווי כרטיס הסיבוס החודשי על מנת להקל במעט בהתארגנות לארוחות המשפחתיות. כמו כן, החברה יוזמת פעילות התנדבותית פנימית של עובדים למען עובדים, כאשר כל אחד ואחת יכולים להירתם לסייע למשפחות חבריהם לעבודה בצרכים שונים".

איך החברה מתגייסת לעזרת העורף והחזית?
"החברה יצאה במבצע איסוף ציוד מקרב עובדי החברה עבור חיילי צה"ל. כמו כן, החברה העניקה לכ-380 עובדיה בישראל, יום חופש על חשבונה.

בנוסף, החברה נוקטת במספר פעולות למען הבטחת רווחתם של עובדי החברה, כמו: עבודה מן הבית, אישור שהייה בבית ללא הורדת ימי חופש לעובדים שהתקשו לחזור לשגרת עבודה. כמו כן, החברה החלה בקיום מפגשים וירטואליים עם מומחים בתחומי בריאות הנפש והחוסן המנטלי על מנת לסייע לעובדים ובני משפחותיהם בהתמודדות בימים אלה".

גורל עמוס. עצמי,
גורל עמוס/עצמי

גורל עמוס, 39, מנהל מחלקת Field Integration בבזק בינלאומי, שבה כ-50 עובדים

הרגע בו קבלת את הקריאה למילואים
"בשבת השחורה בשעה 07:30 בבוקר נחשפתי לאירוע שמתגלגל במספר קבוצות. כלוחם בחוליה הפיקודית של סגן מפקד הגדוד לא היה לי ספק שהסיכוי שאוקפץ גבוה ואשתי, שכבר מתורגלת החליטה שהיא מתחילה לארגן איתי תיק למילואים. את ההרגשה בשטח קשה להעביר במילים.

מצד אחד הרגשה עוצמתית שאתה חלק ממשהו גדול, ממשהו מהותי בעל משמעות ערכית גדולה, מצד שני החשש שאתה משאיר מאחוריך לא מעט, משפחה מודאגת וגם אופרציה עסקית שאתה אמון עליה בשגרה. להיות לוחם במילואים ומנהל באזרחות זה שילוב מורכב שלפעמים מייצר לבטים רבים, אך ללא ספק השירות הוא שליחות וערך עליון שלא ניתן לוותר עליו".

איך החברה מסייעת לאנשי מילואים?
"בזמנים כאלה מבינים עד כמה בזק בינלאומי היא משפחה. מעבר להתגייסות הכללית להשלמת המשימות השוטפות והחיפוי אחד על השני בתוך המחלקה ובתוך האגף, מתחילת הלחימה החברה מספקת מענה לצרכים נקודתיים במהירות ודואגת להשלים ציוד שחסר, סיוע בדיור וכו'.

מתוך הבנה שכולנו מתמודדים עם מצב מורכב בבית ובעבודה, בזק בינלאומי קיימה מגוון הדרכות לעובדים ומנהלים בשיתוף מומחים ממכון אדלר. החברה שלחה לכל העובדים בדרום שובר דיגיטלי ע"ס 200 שקל כדי להקל על המצב, ובנוסף העובדים שגויסו ללחימה וכן בני זוג וילדי עובדים שגויסו ללחימה קיבלו הביתה חבילה מתוקה של sweetweet שרוממה את מצב הרוח ועשתה שמח, בעיקר לילדים".

איך החברה מתגייסת לעזרת העורף והחזית?
"החברה תרמה סל מוצרים ענק לעמותת "המטבח של נטלי" עבור חיילים ומפוני עוטף עזה. בנוסף, 200 רצועות לנשק ליחידת רוכב שמיים. ארגזי מזון ומוצרי היגיינה, ארוחות חמות ל-400 מפונים מעוטף עזה השוהים באולפנת רעות וצביה בפתח תקווה, מצרכים למפונים של העוטף השוהים בסלינה ת"א, צעצועים ומשחקים לילדים המאושפזים בשניידר וכן כריות ושמיכות למשפחות המפונים, כשיש בקנה עוד מגוון רחב של יוזמות ופעולות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מידן שינקמן. עצמי,
מידן שינקמן/עצמי

מידן שנקמן, 46, מקיבוץ מגל, מנהל המגזר הבטחוני במטריקס 2BSecure

הרגע בו קבלת את הקריאה למילואים
"אני פורש צה"ל. שירתתי בצבא במשך 24 שנים עד סוף שנת 2019. כשיש מצב חירום במדינה, אני לא יכול להישאר אדיש לכך. במילואים אני מוצב במנהלת התרגילים של הצבא, הגוף שאחראי על כשירות המפקדות הראשיות ומוכנות גופי התקשוב בהן.

היחידה פעילה בשגרה ועוסקת בתכנון תרגילים ותרחישים רלוונטיים. בחירום היחידה לא פעילה, כך שאנשי המילואים בה פנויים. במסגרת העבודה פניתי לגופי ביטחון והצעתי את עזרתינו כחברה בעלת יכולת מקצועית ורלוונטית בתחומי הסייבר. באחת משיחותיי הצעתי גם את עזרתי כאיש צבא בעל ניסיון תקשובי, ויום למחרת מצאתי את עצמי על מדים, מנהל לחימה תיקשובית באחת המפקדות הראשיות".

איך החברה מסייעת לאנשי מילואים?
"כ-700 עובדים במטריקס המעסיקה למעלה מ- 11,000 גוייסו או התנדבו למילואים. המנהלים נמצאים בקשר קבוע עם העובדים שבמילואים ומטפלים בכל פנייה שמתעוררת, כולל סיוע למשפחות שבעורף, על מנת להסיר דאגות מאנשי המילואים. המנהלים במטריקס יוצרים קשר אחת ליום, מציעים עזרה ואפילו נמצאים בקשר עם הבית והמשפחה לוודא שמסתדרים".

איך החברה מתגייסת לעזרת העורף והחזית?
"עם תחילת הלחימה תרמה החברה ליחידות מילואים לוחמות ככל שהיה נדרש. כמו כן החברה מתקינה מערכות ייעודיות בגופים ביטחוניים ויחידות צה"ל לתגבור וסיוע במשימות רלוונטיות בעולמות הסייבר, Data,AI ופיתוח, והקימה מרכז שליטה לרחפנים עבור פיקוד העורף והמשטרה.

בנוסף החברה והעובדים יחד תרמו דרך פורום העסקים למעלה מ 800 אלף שקל למען תושבי הדרום ועובדי החברה תרמו באותה הזדמנות ככל שיכלו. אלפי מחשבים נתרמו לטובת כיתות לימוד לתושבי העוטף, וטכנאים, עובדי מטריקס, מסייעים בהתקנות. החברה לוקחת חלק פעיל וללא תמורה בתמיכה תחת אש במערכות שו"ב של רשויות מקומיות מופגזות. יש משרדים ברחבי מטריקס שהפכו לחמ"ל עבור עמותות, בהם אוספים ציוד ומשנעים אותו".

אל"מ מיל' אורית אילון פרידמן. עמותת איל"ן,
אורית אילון-פרידמן/עמותת איל"ן

אל"מ (מיל') אורית אילון-פרידמן, 49, מיבנה, מנכ"לית עמותת איל"ן

מוטת הניהול של העמותה כוללת כ-500 עובדי עמותה וכ-500 מתנדבים. קיימים 9 מרכזי יום, תעסוקה, דיור ומרכזי ספורט נכים, קמפוס דיגיטלי וכ-25 סניפים בקהילה בפריסה ארצית.

הרגע בו קבלת את הקריאה למילואים
"השעות הראשונות חלפו בין שהות בממ"ד לצפייה במסך הטלוויזיה. יצרתי קשר מיידי עם היחידה בה אני מוצבת במילואים בחיל האוויר. דאגתי לקיים הערכת מצב עם הצוות הבכיר באיל"ן ולסכם על הפעלת קו-חם לקבלת פניות ועל מיפוי אנשי איל"ן - עובדים, חברים, מתנדבים וספורטאים מיישובי העוטף.

תוך כדי קשר עם מנהלת המרכז שלנו בדרום ועם אחת מהעובדות שהייתה נצורה בממ"ד בשדרות, הגעתי אחה"צ למטה החיל על מנת לסייע לצוותים הסדירים בהערכות ותפעול מנגנונים נרחבים העוסקים במעטפת הניתנת לניהול וטיפול בכח האדם והתפעול המנהלתי והלוגיסטי.

בשעה זו, לצד המפקדים והחיילים בשרות סדיר כבר התייצבו אנשי מילואים רבים ביניהם מפקדים רבים לצידם שירתתי בעבר. בימים שלאחר מכן הוחלט על הקמת מתחמים אליהם הגיעו משפחות שהתפנו מהישובים - עבורם יצרנו מערכת מנהלתית רחבה הכוללת לינה, הזנה, פעילות עשירה לילדים, סיוע נפשי ומנטלי ועוד".

איך הארגון מסייע לאנשי המילואים?
"אנשים עם מוגבלות פיזית, הם שווים בין שווים, אך מאחר והם חשים על בשרם את הקושי והמורכבות בחיי היום יום- המוטיבציה שלהם להיות בצד המסייע והנותן היא גבוהה; החברים הבוגרים עם מוגבלות ממרכזי היום השיקומיים של איל"ן והילדים ממרכז הדיור בירושלים הכינו כרטיסי ברכה ומארזים עם מסרים חיוביים להפצה בין חיילי המילואים בשטח. עיקר הפעילות שלנו בארגון הופנתה לסיוע לאנשים עם מוגבלות בישובים שנפגעו ובכלל הארץ".

איך הארגון מתגייס לעזרת העורף והחזית?
"אנשים עם מוגבלות חווים עצימות ברמה גבוהה ולכן עם היוודע מעשה הטרור האכזרי נפתח קו חירום עם מענה אנושי של עובדי השירות הסוציאלי של העמותה. לכן, ביצענו טרנספורמציה מיידית; טיפלנו ואנו עדיין מטפלים בפניות שנוגעות למגוון צרכים בחירום:

אספקת אביזרים רפואיים, איתור וסיוע באספקת ציוד נדרש למשל גנרטורים ואביזרים לכיסאות גלגלים ממונעים, פתיחת של שנה"ל בקמפוס איל"ן אונליין לכלל ציבור אנשים עם מוגבלות לצד עובדי העמותה, למתן מענה נגיש לצורך בשימור שגרת פעילות בחירום ושימור היכולות הפיזיות, שבהיעדר שגרת טיפולים משקמים עלולות להיות בנסיגה, ואף כתבנו והגשנו לציבור את הזכויות הרלוונטיות בעת חירום.

צריך לזכור שציבור אנשים עם מוגבלות פיזית מלכתחילה מתקשה בניידות ובעת הזאת - פי כמה, בגלל מקלטים לא נגישים, הצורך בתגובה פיזית מהירה בהישמע אזעקה - זכרו את האנשים שלנו ואל תשאירו אותם מאחור. כמו כן, עלינו לדאוג כבר היום ליום שאחרי ולגבש תכנית סיוע לאומית לאוכלוסיית אנשים עם מוגבלויות".

ד"ר ארז כחל. עצמי,
ד"ר ארז כחל/עצמי

ד"ר ארז כחל, 56, מנהל מחלקת כירורגית לב-חזה,המערך הקרדיווסקולארי ע"ש קיטנר - דוידאי, מרכז רפואי צפון (פוריה)

הרגע בו קיבלת את הקריאה למילואים
"באותה שבת ארורה ב-9 בבוקר תוך כדי שאני והבת שלי רואים את השידור הבלתי יאומן בטלוויזיה קיבלנו במקביל שנינו טלפון דחוף. אני מראש המטה של מפקדת העומק להגיע דחוף למפקדה שם כבר הבינו את עוצמת האירוע והתחלנו בנוהל גיוס חירום, והיא שמשרתת בתפקיד משמעותי קיבלה גם כן קריאה דחופה - יצאנו שנינו יחד מהבית - כל אחד לגזרתו.

המשימה המיידית הייתה לראות איך אנחנו מארגנים את כל היחידות של הפיקוד ללחימה ובשבת אחה"צ כבר נכנסנו לנוהל קרב חפוז לשתי משימות משמעותיות בלחימה. בשבוע האחרון אני עוסק בעיקר בביקורים ביחידות בשטחי הכינוס, ווידוא שהן ערוכות מבחינת כ"א וציוד ללחימה ובהבאת תוספות ציוד רפואי חשוב ליחידות שלנו שנתרם בקנדה.

בין לבין גם הספקתי להגיע למרכז רפואי צפון (פוריה) לניתוחים דחופים ומורכבים שהיה צורך שאהיה מעורב באופן אישי בניתוח. אפילו היום - במהלך ניתוח לב דחוף ניהלתי העברה של משלוח ציוד חשוב שהגיע מקנדה לנתב"ג ומשם ישירות ליחידות בשטח. עיסוק די הזוי תוך כדי שאני עושה ניתוח לב פתוח".

איך הארגון מסייע לאנשי המילואים?
"נערכים מפגשי חיזוק ותמיכה בזום, בנוסף ליוזמות לסיוע לחיילי המילואים לא רק של המרכז הרפואי - כמו איסוף ציוד ומאכלים. וכמובן שמערך השירות הסוציאלי יחד עם משאבי האנוש וההנהלה נמצאים שם עבורנו ועבור בני המשפחה".

עידן לוי. יח"צ,
עידן לוי/יח"צ

עידן לוי, 36, מכפר סבא, מנהל פיתוח אסטרטגי בכיר ברד האט

הרגע בו קיבלת את הקריאה למילואים
"מהרגע הראשון חיכיתי שהצו יגיע והייתי מוכן להתגייס. ברגע שקיבלתי אותו, הרגשתי שהגיע הזמן והלוואי שהוא היה מגיע אפילו לפני כן. בימים שבהם חיכיתי לצו, נרתמתי לסייע בהתנדבות ועשיתי חיבורים בין גורמים ואנשים שונים שיכולים לעזור לצבא. הרגשתי שאני יכול לתרום ולעשות דברים בעלי משמעות ואני שמח שניתנה לי ההזדמנות לעשות זאת. כמו שסיכמנו את זה עם חבריי: אנחנו מתאמצים ומותשים - אבל מסופקים מהתרומה".

איך החברה מסייעת לאנשי המילואים?
"רד האט שלחה מארזים מיוחדים למשפחות העובדים שנקראו לשירות מילואים. כמו כן, עובדי רד האט התנדבו להתקשר לאנשי המילואים ולמשפחות שלהם כדי לשאול לשלומם ולהציע עזרה. עצם ההתגייסות הקולקטיבית והעובדה שלאנשים שעובדים איתך אכפת, מחממים מאוד את הלב. אנחנו מקבלים חיזוק גדול מאוד מהחברה. כמו כן, ישנו קו חם המפעיל תכנית סיוע ומאויש 24/7 לתמיכה עבור העובדים ובני משפחותיהם".

איך החברה מתגייסת לעזרת העורף והחזית?
"כחברה גלובלית המספקת פתרונות קוד פתוח ומעסיקה מעל ל-19,000 עובדים ברחבי העולם, מפרוץ המלחמה רד האט מעודדת את עובדיה להשתמש בתוכנית התרומות הייעודית של החברה כדי לתרום לארגון סיוע הומניטרי לבחירתם, כאשר רד האט תכפיל כל תרומה בסך של 25 דולר או יותר, עד לסכום של 1,500 דולר לעובד לשנה.

רד האט אף המליצה לעובדיה לתמוך במד"א. בנוסף לכך, הסניף של רד האט ישראל תרם עשרות מחשבים ניידים למפוני העוטף ואת כל הציוד הממותג שברשותם, כולל מזרנים, חולצות, מטענים ניידים ועוד ואת כל המזון ומאות פחיות משקה שהיו במשרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully