וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במיגון האישי: "נשים קונות גז פלפל, גברים קונים אלות"

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 13:48

על רקע האירועים בדרום וחשש מחדירות מחבלים, חלה עלייה חדה בביקוש לאביזרי מיגון - החל מדלתות וחלונות פלדה, דרך נשק קר ועד ערכת הימלטות מהקומה שמינית

דלת רב בריח לממ"ד. יח"צ,
דלת של רב בריח לממ"ד/יח"צ

"מאז מתקפת חמאס ותחילת מלחמת חרבות ברזל אנשים מרגישים איזשהו אובדן ביטחון במרחב האישי ומחפשים את אמצעי המיגון הטובים ביותר. האירוע הזה העיר את כל נושא הביטחון הביתי, העיר את המודעות של כל אדם ואדם במדינת ישראל לדבר הזה", אומר עידן זו-ארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח.

"מאז תחילת הלחימה אנו עדים לעליה דרמטית בביקושים, של פי 20, לדלתות ממ"ד. אנחנו מקבלים פניות מכל רחבי הארץ. העליה המשמעותית היא בדלתות ממ"ד, אך ניכרת גם עליה בביקוש לחלונות ממ"ד וגם לדלתות כניסה, שמגינות בסופו של דבר בשלב הראשון, אם מישהו רוצה לפרוץ לבית".

חשיבות הימצאות ממ"ד בבית עלתה לכותרות בעקבות מתקפת חמאס האכזרית על תושבי העוטף, לא רק בגלל שממ"ד מספק את המענה הטוב ביותר נגד איום רקטות וטילים. חלק מהאנשים שהסתתרו שעות ארוכות בממ"ד ונלחמו בכל כוחם על מנת למנוע את פתיחת הדלת שהפרידה בינם לבין המרצחים, גם הצליחו להינצל.

"המפעל שלנו נמצא באזור התעשייה הדרומי של אשקלון, על גבול עזה, תחת הטילים", אומר זו-ארץ. "חסרים כרגע עובדים, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד, כי אנחנו מחויבים ללקוחות שלנו. רוב הפניות כרגע הן כאמור בנוגע לדלתות ממ"ד. חלק מהפניות נוגעות לתיקונים לדלתות הממ"ד, וחלק מהפניות זה רכישה של דלתות חדשות או החלפה.

לרב בריח יש מתקינים של החברה, ויש מתקינים עצמאיים שמתמחים במוצרי החברה. מאחר ויש כרגע סיטואציה של קושי בידיים עובדות ומחסור במתקינים, אספנו את כל מי שזמין ויצרנו סיירת מתקינים, שעדיין לא מצליחה להשתלט על כל הקריאות שהן בכמויות בלתי רגילות. אבל אנחנו נותנים את המענה הטוב בשוק לאור המגבלות.

אנחנו מנסים לתת מענה לאלפי הפניות, אבל יש תורים, אנשים צריכים להתאזר בסבלנות, ולא תמיד יש סבלנות. כואב לי להגיד את זה, אבל עכשיו יש פאניקה. אלה לא רכישות של 'בסדר, נחכה'. אנשים מרגישים שיש אובדן ביטחון אישי, וזה מייצר התנהגות מאוד לחוצה".

עידן זו ארץ מנכ"ל רב בריח. אייל טואג,
עידן זו ארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח/אייל טואג

איך באמת מתנהלים לאור המצב?
"אנשים צריכים להבין שאנחנו גם מפעל שנמצא באשקלון וגם יש מחסור בידיים עובדות. אנחנו עושים את המקסימום, אבל עדיין לא תמיד אפשר לתת מענה מידי לאלפי לקוחות. אנחנו לא נותנים כרגע התחייבות לזמני אספקה בגלל אי-וודאות, אלא אומרים: 'תזמינו מיד, כדי שננסה לספק כמה שיותר מהר, כי לא יודעים מה יהיה'. אנחנו עובדים מאוד קשה. העברנו מסר לכל העובדים שלנו ואמרנו שההתייצבות שלהם בעבודה זה צו 8 שלהם.

יש חיילים שצו 8 שלהם זה לקחת נשק ולהילחם, ואצל אחרים זה להגיע לעבודה ולבנות מוצרים מצילי חיים. יש לנו עובדים משדרות שפונו למקומות שונים בארץ; יש כאלה שהמשפחות שלהם פונו, אבל הם נשארו באזור וממשיכים להגיע לעבודה. יש כאלה שנוסעים לעבודה תחת אזעקות, ואותי זה מאוד מרגש.

אנחנו עכשיו בסדר גודל של 50% מהתפוקות, ועושים כל מאמץ להגדיל אותן עם סיוע אפסי ממדינת ישראל. לא קיבלנו לא מנגנון פיצויים, אפילו שומר בשער עם נשק לא קיבלנו. יצרנו כיתת כוננות על בסיס העובדים. מי שיש לו נשק, בא עם הנשק וככה אנחנו דואגים לעצמנו".

לדברי זו-ארץ, הביקוש הרב לא גרם לחברה להעלות מחירים: "המחירונים הרשמיים של רב בריח לא השתנו, וגם פנינו ללקוחות שלנו שמוכרים הלאה ואמרנו בצורה חדה שאנחנו מבקשים מהם לא לשנות את המחירים", הוא אומר. "העברנו מחירון ברור והפצנו אותו בכל הרשתות החברתיות. המחירון נמצא גם באתר שלנו, כדי שאנשים ידעו שהם מקבלים את המחיר הנכון וההוגן עבור המוצרים שלנו. לא שינינו את המחיר בשקל. העלויות שלנו עלו, אבל אנחנו מתוך מחויבות שומרים על מחירים הוגנים וסופגים את עליות המחיר".

ברשת צצו כל מיני פתרונות לנעילת דלת הממ"ד מבפנים. חשבתם גם על מוצר כזה?
"יש עם הפתרונות האלה בעיה רצינית. זה אמנם פותר את הבעיה של מחבלים שרוצים להיכנס מבחוץ, אבל במידה ויש טיל ויש פצועים בממ"ד, אז כוחות הביטחון לא יכולים לפתוח את הדלת מבחוץ. גם אנחנו, תוך שבוע מתחילת המלחמה, הכנו מוצר שסוגר את הממ"ד מבפנים, אבל החלטנו שלא יוצאים איתו לשוק עד שלא מתייעצים עם פיקוד העורף. אנחנו רוצים להתייעץ עם פיקוד העורף לגבי ביטחון הפתרון הזה. ככל שיהיה אישור מפיקוד העורף, נצא עם מוצר כזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רן נאור, מנכ"ל אורטק. טל גבעוני,
רן נאור, מנכ"ל אורטק/טל גבעוני

חלופה לממ"ד

להבדיל ממי שיכול להזמין דלת ממ"ד, לרבים מאתנו אין בכלל ממ"ד בבית. "לכ-2.5 מיליון תושבים, 28% מאזרחי ישראל, אין מיגון מפני טילים, בבית או קרוב אליו", אומר רן נאור, מנכ"ל אורטק מערכות מיגון. "לחלקים גדולים באוכלוסייה אין ממ"דים, בייחוד בדירות שנבנו לפני שנת 1992. החוסר במיגון הוא בעיה רצינית מאוד. מסלול האישור המואץ יסייע אמנם בבניית ממ"דים, אבל לא כולם יוכלו להיעזר בו בשל מגבלות בניה".

אורטק מערכות מיגון נותנת בין היתר פתרונות לאנשים שאין להם ממ"ד בבית, אך בכל זאת רוצים לשפר את המיגון בביתם. "החברה שלנו מתמחה במיגון ושיפור מיגון במבנים ומתקנים קיימים", אומר נאור. "לחברה יש שיטה מאושרת על ידי פיקוד העורף להפוך חדר בבניין קיים לחדר מוגן כחלופה לממ"ד כשלא ניתן לעשות ממ"ד. השיטה הזו נותנת מענה להדף, מותקנת בימים ספורים בלי לפנות את הבית ובשיטה לא מסובכת. הטכנולוגיה שלנו גם שקופה לחלוטין מבחינת שידור וקליטה. במלחמה האחרונה הוכח כמה שהטלפון הסלולארי היה מכשיר קריטי בחיי אדם".

איך אתם ממגנים את החדר?
"אלה בעצם לוחות של חומרים מרוכבים (חומרים בטכנולוגיות מתקדמות וקלות משקל) שמותקנים במעטפת פנים של החדר הקיים ובעצם מחפים על הקירות הקיימים כדי למנוע מהם באירוע הדף לקרוס לחלל הסגור של החדר. השיטה שלנו יודעת לתת מענה חלקי - שלא התבקשנו לו - גם לרסס. הלוחות האלה מחופים בגבס ומי שנכנס לחדר לא רואה בעצם שזה חדר ממוגן. אנחנו גם מחליפים את החלון והדלת של החדר לחלון ודלת של ממ"ד תקני".

ההתעניינות למיגון מסוג זה, מציין נאור, "עלתה בצורה מטורפת בימים אלה, אבל יש קושי גדול מאוד לאזרחים רבים לממש זאת מבחינה פיננסית, מפני שכל השיטות נעות בין 90-140 אלף שקל לחדר ממוצע של כ-9 מ"ר. לרוב האנשים אין את היכולות האלה, והמדינה לא עוזרת בכך. תחשבי גם, מי אין לו ממ"דים? לרוב אלה אוכלוסיות מוחלשות. לאחוז גדול מאוד באוכלוסייה יש, כאמור, קושי פיננסי לממש את זה. בנוסף לכך, יש פה גם עניין של מנטליות. עם ישראל הוא עם שחי במנטליות של 'אחזקת שבר' ולא של אחזקה מונעת.

אף אחד לא משקיע בשוטף, אלא מחכה שיהיה שבר ואז 'עכשיו תבוא למגן לי'. היו אנשים שקיבלו בימי שגרה הצעות מחיר, שהתעניינו, ושהתחננתי בפניהם 'בואו נעשה, יש זמן עכשיו, רגוע עכשיו, תהיו ערוכים למערכה הבאה'. אמרו: 'תן לי לחשוב, תן לי לחשוב'.

להבדיל מהמנטליות האמריקאית, שבה לקוח מתעניין כדי לרכוש ממך או מחברה אחרת, הלקוח הישראלי מתעניין בשביל להגיד לאשתו שהוא התעניין. זו מנטליות של עם, מנטליות של ממשלה. עכשיו, כשיש טילים באוויר, יש אלפי פניות ביום. אבל מי יכול לייצר לך עכשיו? יש ביקוש פסיכי, אין עובדים, יש הזמנות שמחכות בתור.

עכשיו יש עומסים, עובדים שלנו נמצאים בצווי 8. בימים כתיקונם, מרגע ההזמנה תוך חודש הלוחות האלה מורכבים בבתים. עכשיו קשה להתחייב למועד ספציפי".

יוני וקסמן יו"ר ריקושט. נטע גפני,
יוני וקסמן, יו"ר ריקושט/נטע גפני

פלפלים וגרזנים

בימים אלה ניכרת עליה לא רק בביקוש למוצרים הקשורים במיגון הבית, אלא גם בציוד להגנה עצמית. "הלהיט התורן כרגע אצלנו הוא גז פלפל. זה מוצר שמכירתו בדרך כלל עולה בתקופות של אי-שקט וטרור. אבל עכשיו הגידול הוא בהחלט יוצא דופן. עכשיו כל המדינה נמצאת בטראומה", אומר יוני וקסמן, יו"ר ריקושט.

"יש עליה בעשרות אחוזים ברכישות, כאשר עיקר הבעיה היא באספקה, כי כל מלאי שמגיע פשוט נחטף. המלאים מתחדשים כל הזמן".

טל אזולאי אלפין סטייל. יח"צ,
טל אזולאי, בעלי אלפיין-סטייל/יח"צ

"גם אצלנו רואים רכישות רבות, בעיקר של נשים, של גז פלפל להגנה עצמית", אומר טל אזולאי, בעלי רשת "אלפיין סטייל". "יש כל מיני צורות: קטן, גדול וגם גז פלפל המגיע בצורת אקדח שיורה ממרחק של כ-4 מטר. זה מוצר איכותי שמגיע משוויץ, הוא יקר יותר (כ-350 שקלים), אבל רבים קונים אותו כי בעזרתו אפשר לנטרל בן אדם מכמה מטרים". גם גברים, מציין אזולאי, רוכשים מוצרים להגנה עצמית.

"גברים קונים הרבה סכינים, אולרים, הרבה אלות בייסבול מאלומיניום, או אלות נפתחות. יש גם שוקרים. אם בשוטף אנחנו מוכרים כמה מוצרים בודדים כאלה לחודש, אז כיום רואים עליה של 100%-200% במוצרים שקשורים בהגנה עצמית.

אני לא רוצה להלחיץ ולומר שהיו גם שקנו אצלנו גרזנים וחרבות סמוראים. אבל הם היו המיעוט. בגדול, הרשת שלנו מתמקדת בציוד טיפוס הרים, ציוד סנפלינג. עכשיו ראינו גם בקשות של אנשים רבים, לאו דווקא מומחים בתחום, לרכוש ערכות סנפלינג לירידה מחלון הדירה.

אנחנו לא רוצים לעודד אנשים ללא ניסיון להשתמש בכך, אבל כדי לתת מענה מידי לפניות הרבות שקיבלנו, הרכבנו ערכת חירום להיחלצות מממ"ד, מחלון, המיועדת לבניינים עד 8 קומות. היום, אחרי מה שקרה בעוטף, הכל פתוח, הכל יכול לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully