וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתפרה של קיבוץ בארי נהרסה כליל, נערה אחת הקימה אותה מחדש

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 12:10

המתפרה שפעלה בקיבוץ בארי נהרסה כליל בתקיפה הטרור שהתרחשה ב-7 לאוקטובר. אודי כספי, מדריכה בתנועת נוער העובד והלומד, הקימה אותה מחדש במלון שמהווה להם כעת בית. את המתפרה מפעילה קבוצה של נערות, אליהן הצטרפו נשות הגיל השלישי שזו הייתה עבודתן בבארי

המתפרה שפעלה בקיבוץ בארי נהרסה כליל והוקמה. פרטי,
המתפרה של קיבוץ בארי נהרסה כליל, נערה אחת הקימה אותה מחדש/פרטי

המתפרה של קיבוץ בארי נהרסה כליל בתקיפה המזעזעת שהתרחשה בשבת שחורה. ביוזמה מרגשת של אודי כספי, מדריכה בתנועת נוער העובד והלומד, היא הוקמה מחדש ופועלת מהמקום שהיום מהווה עבורם בית, מלון דייוויד ריזורט בים המלח, אליו פונו המשפחות. את המתפרה החדשה מפעילות קבוצה של נערות ונשים מבוגרות וקשישות שעבדו במתפרה בבארי.

אודי כספי נרתמה למשימה והצליחה לגייס תרומות של 12 מכונות תפירה! במקום מתקיימות סדנאות תפירה ובכך מצליחים גם אם לשעות ספורות בלבד, להפיג את העצב והכאב העצום שהמפונים שרויים בו.

המתפרה שפעלה בקיבוץ בארי נהרסה כליל והוקמה 
 מחדש במלון המפונים בים המלח.. פרטי,
"מפגש יצירתי יענה על הצרכים שלנו", אומרת אודי כספי מקימת המתפרה החדשה/פרטי

"מפגש יצירתי יענה על הצרכים שלנו"

אודי כספי מספרת על היוזמה: "הגעתי להדריך את קהילת קיבוץ בארי שפונתה למלון דיויד בים המלח לפני כשבועיים. במעט הימים שלי פה הבנתי שיש צורך בתיקון הבגדים שמגיעים מהתרומות, אני יודעת לתפור אז השאלתי מכונה וישבתי לתקן פה, כשכמה נערות ניגשו אליי ורצו ללמוד גם, עלה לי רעיון לפתוח מתפרה קטנה.

הרגשתי שיש צורך במפגש יצירתי וזה יכול לענות על כלל הצרכים. התחלתי לחפש תרומות, ולקראת אמצע היום הראשון הגיעו כבר 3 מכונות ראשונות.

יהל ושירה, 2 חניכות מדהימות נדהמות מזה שהן יוכלו לתפור במקביל בלי לחכות אחת לשנייה, שואלות שוב עד מתי אשאר. אני מבטיחה להן שמחר אהיה מהבוקר ונעשה עוד פרויקטים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המתפרה שפעלה בקיבוץ בארי נהרסה כליל והוקמה. פרטי,
עושות כבוד לסבתות שתפרו ונרצחו, נערות מקיבוץ בארי מפעילות את המתפרה שנהרסה/פרטי

כבוד לסבתות שתפרו ונרצחו

"פתאום זו נהיית פינה מכובדת, חברתי לשולחן הלק ג'ל (המקום שהכי מושך אליו את הנערות שאני מחפשת), נהיה מזמין, זו לא רק אני אתפור וחניכות בעיקר יסתכלו, כולן משתתפות. יש מקום ללמוד ולשאול. במהלך היום מגיעות עוד 5 חניכות, כבר יש איפה לשבת, חלקן שואלות אם אפשר שאלמד אותן - אני עונה בהתרגשות שברור ובשביל זה הבאתי את המכונות.

והנה, מגיעה עוד אספקה של מכונות, כבר יש לנו 12! אני פורקת ומנסה לסדר, תוך כדי מלמדת את קרן, חניכה נוספת, את יסודות המכונה . חניכה ניגשת אליי ומספרת לי שסבתא שלה שנרצחה תפרה גם, היא מרגישה שזה יחלוק לה כבוד ללמוד לתפור" מוסיפה אודי.

המתפרה שפעלה בקיבוץ בארי נהרסה כליל והוקמה 
 מחדש במלון המפונים בים המלח.. פרטי,
המתפרה שפעלה בקיבוץ בארי נהרסה כליל והוקמה/פרטי

מתפרה רב דורית שמזמינה לשיחה

וככה נרקמה לה יוזמה יפה: "ביום השלישי כבר קבעתי עם שש החניכות שדיברתי איתן שמחר בבוקר אנחנו לומדות לתפור - מה שהן רוצות, נחשוב ונלמד. וככה קמה לה מתפרה באמצע מלון - כזאת שאי אפשר להתעלם ממנה.

המתפרה שלנו שמזמינה לשיחה. היא מתפרה רב דורית שמביאה איתה שגרה ודורשת מאיתנו יצירתיות. כל היופי של להעז ללמוד וליצור וביחד בתוך כל הטירוף הזה עושה לי כל כך טוב על הלב".

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully