וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאסד"ק עלה בסיכום שבועי ב-2.7%

שירלי יום-טוב

14.3.2003 / 23:46

קומברס איבדה 1.3%; טבע הוסיפה 1.8% בעקבות המלצה חיובית של בית ההשקעות Wachovia שהחל בסיקור החברה בהמלצת "תשואת יתר"; טריון הוסיפה 3.6% לאחר הודעה על צעדי התייעלות

לאחר יום המסחר החיובי אמש, שהוכתר כמוצלח ביותר בוול סטריט עד כה במהלך 2003, ננעל יום המסחר האחרון לשבוע באופן פושר למדי, לאחר תנודתיות גבוהה במדדים לאורך היום. המסחר אמנם החל בעליות במדדים, אולם תוך מספר דקות, עברו מדדי הדאו והנאסד"ק לטריטוריה שלילית.

הנאום שנשא בוש בשעות הבוקר שעון ארה"ב, סיפק זרז חיובי למדדים למשך זמן מסוים, אולי בשל העובדה שלא הוזכר בו הנושא העיראקי. אולם, בהמשך היום השפעתו של הנאום פגה והמסחר המשיך במגמה מעורבת. הנאסד"ק נותר לבסוף ללא שינוי ברמה של 1,340 נקודות אך בסיכום שבועי עלה ב-2.7% הדאו ג'ונס הוסיף 0.5% לרמה של 7,859 נקודות על רקע רכישת מניות בלו צ'יפ. את השבוע כולו הוא סיים בעלייה של 1.5%.

הערכות שנפוצו אתמול על כך שמלחמה עם עיראק צפויה להימשך זמן קצר בלבד, היוו קטליזטור לשווקים בכל העולם, ובורסות אירופה זינקו אף הן בחדות אתמול. בוול סטריט הוסיף הנאסד"ק 61 נקודות - כ-4.8%, והדאו גונס עלה ב-3.6%, כלומר הוסיף 270 נקודות. בכל זאת, אנליסטים בוול סטריט העריכו היום כי העליות החדות שרשמו המדדים, היו בבחינת תיקון לירידות ששחקו את המדדים עוד ועוד בחודשים האחרונים, וכי עד שלא יתבהר המצב בכל הנוגע לעיראק, לא תיתכן פריצה משמעותית קדימה.

בעוד שעיראק נותרה גם היום במרכז זירת המסחר, נוספו לה גם נתוני מקרו מאכזבים. טרם פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מדד המחירים ליצרן לחודש פברואר, שהצביעו על עלייה של 1% - לעומת צפי לעלייה של 0.7% ובהשוואה לזינוק של 1.6% בחודש ינואר. העלייה הגבוהה מהצפוי הושפעה מעליית מחירי הנפט בחודש האחרון, על רקע חוסר הוודאות בעיראק.

לאחר הפתיחה התפרסמו גם נתוני מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת שיקאגו לחודש מארס, שהיו מאכזבים אף הם. הנתונים הצביעו על קריאה של 75 נקודות לעומת צפי ל-78 נקודות, וירידה מרמה של 79.9 נקודות בפברואר.

קומברס התממשה לאחר זינוק של 19%

במניות הישראליות הכבדות נרשמה מגמה חיובית. מניית קומברס (CMVT: NASDAQ) התממשה ב-1.3% למחיר של 11.2 דולר, במחזור של פי 2.5 מהממוצע לה, לאחר שזינקה אתמול ב-19% למחיר של 11.4 דולר במחזור גבוה כמעט פי 10 מהממוצע לה. זאת, על רקע הדו"חות הטובים שפירסמה החברה לרבעון הרביעי והתחזיות המעודדות להמשך. בבית ההשקעות ג'יי.פי מורגן העלו אתמול את ההמלצה למניה ל"נייטרלי" מ"משקל יתר" ובנק ההשקעות מריל לינץ' עידכן כלפי מעלה את התחזיות, אך לא שינה את המלצתו ל"נייטרלי".

דו"חות האנליסטים המכסים את החברה המשיכו לזרום, ובדו"ח של בית ההשקעות CIBC אופנהיימר הותירו האנליסטים המלצת "תשואת שוק" בציינם כי התוצאות אמנם עלו על התחזיות, וההערכה של הנהלת החברה לצמיחה ברבעון הראשון, יחד עם גידול משמעותי בצבר ההזמנות, מעודדים אף הם, אך יחד עם זאת, הם סבורים כי ייתכן שזהו שיפור עונתי בלבד. "איננו רואים שינוי מהותי בתקציב ההשקעות של ספקיות הטלקום", הם אומרים.

ביחס למטרתה של הנהלת קומברס להגיע לאיזון במהלך 2003 ברמת מכירות של 200 מיליון דולר לרבעון, אומרים האנליסטים כי הם מעריכים שנקודת האיזון תגיע רק במהלך 2004 ושהחברה תאלץ להמשיך ולצמצם את ההוצאות התפעוליות כל עוד תקציבי ההשקעות של ספקיות הטלקום מתכווצים.

האנליסט טים לוק מבית ההשקעות ליהמן ברדרס ציין כי מניית קומברס עשויה להגיע בטווח הקצר עד למחיר של 12 דולר. מחיר היעד שלו לשנה הקרובה נותר על 13 דולר והמלצתו נותרת אף היא על "תשואת שוק".

מניית אמדוקס (DOX: NYSE) , שעלתה אף היא אתמול על רקע העלאת המלצה מבית ההשקעות ג'י פי מורגן, איבדה 1.5% למחיר של 13.2 דולר.

טבע (TEVA: NASDAQ) הוסיפה 1.8% למחיר של 38.1 דולר. בית ההשקעות Wachovia החל לסקר את החברה בהמלצת "תשואת יתר" וצופה שהמניה תגיע ל-41-46 דולר תוך חצי שנה עד שנה. האנליסטים סבורים כי טבע ממוצבת היטב להשיג צמיחה בין היתר על רקע הפורטפוליו הנרחב של מוצריה והצנרת החזקה הכוללת בקשות רבות לאישורי ה-FDA. הידיעה על כך שתרופת ה-Avonex של חברת התרופות ביוג'ן, המתחרה בתרופת הקופקסון של טבע, תישא מעתה אזהרה כי היא עשויה לגרום לדיכאון, לא השפיעה על מניית טבע היום.

חברת טריון (TERN: NASDAQ) , הנסחרת לפי שווי שוק של 122 מיליון דולר ומספקת מודמים לחברות כבלים, הודיעה היום על שורת צעדי התייעלות במטרה לחסוך בעלויות החברה. טריון תפטר כ-100 מעובדי החברה - 20% - ותסגור חלק ממשרדיה. צעדים אלו צפויים לחסוך לחברה 12-15 מיליון דולר בשנה. בגין מהלכים אלו היא צפויה לרשום הוצאות חד פעמיות של 4-5 מיליון דולר ברבעון הראשון. בתגובה לצעדי ההתייעלות, הוסיפה המניה כ-3.6% למחיר של 1.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully