וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים של שגרה: מעל למחצית מהנוסעים חזרו לתחבורה הציבורית

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 16:12

היקפי השימוש בתחבורה ציבורית מהווים אינדיקציה לתחושת ביטחון בקרב אזרחים ולכן, באופן לא מפתיע, ביום ראשון שלאחר ה-7.10, נרשמה צניחה של 72% בהשוואה ליום ראשון רגיל. על פי נתוני השימוש שמציגה כעת Moovit, בשבוע השלישי של המלחמה כבר מתגלים סימנים של חזרה לשגרה

מוביט. ShutterStock
סימנים של שגרה: מעל למחצית מהנוסעים חזרו לתחבורה הציבורית/ShutterStock

Moovit, ספקית פתרונות ניידות כשירות (MaaS) עם למעלה מ-2.5 מיליון משתמשים בישראל, חושפת היום את נתוני השימוש בתחבורה הציבורית לאורכה של מלחמת "חרבות ברזל".

במדד ניתן לראות בבירור את השפעת התחלת המלחמה, כאשר יום לאחר השבת השחורה, ביום ראשון ה-8 באוקטובר ירד מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית ב-72% ביחס ליום ראשון רגיל.

בשבוע השני ללחימה, עלה השימוש בכל יום עד שביום חמישי של אותו השבוע הגיע היקף השימוש של הנוסעים בתחבורה ציבורית לכדי 39% ביחס לרמת השימוש השגרתית מלפני ה-7.10.

וכך בהתמדה, ככל שחלפו הימים וגדל הרצון והצורך של האזרחים לחזור לימים כתיקונם עד כמה שמתאפשר, עלה השימוש בתחבורה ציבורית, בשבוע השלישי למלחמה לממוצע של כמעט 50%, ביחס לרמת השימוש טרם המלחמה.

כיום, כחודש לאחר תחילת הלחימה, ממשיכים הנוסעים לחזור לתחבורה הציבורית כשאחוז השימוש ביום ראשון האחרון כבר הכפיל את עצמו ביחס ליום הראשון של המלחמה.

moovit. יח"צ,
"היקפי הנסיעה בתחבורה ציבורית מהווים אינדיקציה לתחושת הביטחון"/יח"צ

"אינדיקציה לתחושת הביטחון"

יובב מידד, סמנכ"ל השיווק והצמיחה של Moovit: "שימוש בתחבורה הציבורית מהווה אינדיקציה לתחושת ביטחון ולחזרה לשגרה. עם תחילת המלחמה חווינו ירידה דרסטית בשימוש, אך מאז התפתחה מגמה ליניארית של חזרה הדרגתית קבועה לשימוש בתחבורה הציבורית. העלייה היציבה בשימוש מעודדת ומצביעה על היכנסות המשק והחברה לשגרת חירום זהירה".

עם זאת, לאורך זמן הלחימה ניתן לראות עלייה קבועה והדרגתית בשימוש: ביום ראשון לאחר השבת השחורה, צנח השימוש בתחבורה הציבורית ל-28% ביחס ליום ראשון רגיל (לצורך הבדיקה נלקח כנקודת ייחוס ה-10.9.23, יום ראשון שאינו חל על חג או על חול המועד).

ביום ראשון לאחר מכן (15.10.23), בשבוע השני ללחימה חלה עלייה בשימוש, ואחוז הנוסעים הגיע ל-33% מאחוז הנוסעים ביום ראשון רגיל. במהלך אותו השבוע השימוש בתחבורה הציבורית גבר בכל יום בהתמדה עד שהגיע ל-39% ביום חמישי.

גם בשבוע השלישי למלחמה נמשכה העלייה, כאשר ביום ראשון (22.10.23) עלתה התפוסה ל-46% ביחס ליום ראשון רגיל. ביום חמישי באותו השבוע (26.10.23) הגיעה התפוסה לכ-50%.

כאמור כיום, כחודש לאחר תחילת הלחימה, ממשיכים הנוסעים לחזור לתחבורה הציבורית כשאחוז השימוש עומד על למעלה מ-50%, כפול ביחס לאחוז הנוסעים עם תחילתה. בהינתן שהמצב הביטחוני לא יחמיר, קצב העלייה גם שבוע הבא צפוי להיות דומה בהתאם לשבוע שלפניו.

להנחיות פיקוד העורף להתנהלות בעת התראה בזמן נסיעה בתחבורה הציבורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully