וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: עצרו העברת מיליארד וחצי שקל למוסדות חינוך חרדיים

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 15:28

העתירה לעצירת הכספים הקואליציוניים הוגשה על ידי התנועה הדמוקרטית האזרחית באמצעות עו"ד גלעד ברנע: "במצב בו חל שינוי מהותי, רשאית ולעיתים אף חייבת הממשלה לשנות את סדרי העדיפויות"

עתירה לבג"ץ דורשת עצירת הכספים הקואליציוניים למוסדות הלימוד החרדיים: העתירה, שהוגשה היום על ידי התנועה הדמוקרטית האזרחית, מנסה לעצור הזרמת סכום של 1.558 מיליארד שקל, שאמורים לעבור לישיבות החרדיות.

לפי העותרת, שמיוצגת ע"י עו"ד גלעד ברנע, "במצב בו חל שינוי מהותי בצורכי הממשלה, כמו בעת חירום ומלחמה כזו שאנו מצויים בה כיום, רשאית ולעיתים אף חייבת הממשלה לצמצם את הוצאותיה, לשנות את סדרי העדיפויות, ובכלל זאת, לבטל או לצמצם הענקת תמיכות מאוצר המדינה למטרות ו/או גופים אחרים, חשובים פחות מבחינה לאומית בעת כזו".

בעתירה נקבע כי "תקציב התמיכות במוסדות התורניים הוגדל דרמטית כתוצאה מהוספת כספים קואליציוניים לתקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024.

לפי העתירה, "תמיכות המדינה במוסדות התורניים נעשות מזה עשרות שנים רבות, וחלק ניכר מהן משמש לתשלומי תמיכה בתלמידי הישיבות ואברכי הכוללים.

"סכומים אלו הוגדלו משמעותית באמצעות כספים קואליציוניים שמקורם בהסכם הקואליציוני שבין סיעת הליכוד לבין סיעת יהדות התורה לכינון הממשלה ה-37 וכן בהסכם הקואליציוני שבין סיעת הליכוד לבין סיעת ש"ס לכינון הממשלה ה-37.

בהסכם שבין סיעת הליכוד לבין סיעת יהדות התורה נקבע, בין היתר כך: "לאור השחיקה הגדולה בתקציב הישיבות, ערך נקודה לא יפחת מ-653 שקל (כך שישולם לבחור ערך נקודה ולאברך ישולם 1.8 ערך נקודה כאמור). תקציב הישיבות בכללותו יוכנס לבסיס התקציב וערך הנקודה יעודכן בהתאם למדד. התבחינים יתוקנו באופן שהחל משנת 2023 הניקוד לכל סוגי הבחורים לא יפחת מנקודה אחת ולכל סוגי האברכים לא יפחת מ-1.8 נקודות עבור יום שלם".

מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
מפגינים חרדים בירושלים חוסמים צומת בשל מעצר עריק, ספטמבר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף להעברות אלה, הממשלה צפויה לאשר העברת 300 מיליון שקל למורות החרדיות ו-700 מיליון שקל ליישובים בשטחים במסגרת המשרד להתיישבות בראשות אורית סטרוק.

אמש צייץ ח"כ ולדמיר ביליאק (יש עתיד): "מדוע וועדת הכספים לא תאשר את התקציבים בישיבה שלנו מחר? הייתכן כי מישהו לחץ על שר האוצר, ושר האוצר נכנע למי שנכנע, ודרש לעצור את התקציבים לרשויות בעוטף, לבתי המלון ולמפונים? מבטיח לעדכן".

בדיקה בבקשה של שר האוצר מראה כי הכספים לטובת המפונים היו צריכים לעבור, בין היתר, מהרזרבות ומתקציבי משרד החינוך ותמיכות בנושאי יהדות, כלומר כספים קואליציוניים.

פנינו למשרד האוצר והמשפטים שם טענו שמדובר בסוגיות פוליטיות. כך שבעוד שהדיון בוועדת הכספים היה ער ונאמרו בו דברים קשים מצדים של המפונים ובעלי העסקים שנפגעו קשה, התמונה המשפטית והכלכלית של הסיוע הכלכלי למפונים ולבעלי העסקים לא ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully