וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תקנו דולרים ואל תברחו מהבורסה אם אתם חושבים שישראל תנצח"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 16:35

ימי המלחמה הביאו לירידה במדדי הבורסה ופיחות בשקל. לדברי המומחה יוסי פרנק: "בהנחה שלא תהיה רפורמה, ואולי גם לא תהיה ממשלה, צפויה ירידה דרמטית בשער"

בימים האחרונים חזר הדולר לשפיות יחסי. אחרי שנשק לשער של 4.08 שקלים, הוא צנח לכיוון ה-3.992 והצפי הוא להתחזקות נוספת של השקל מחר. האם זאת הזדמנות לקנות דולרים, לפני שהמטבע האמריקאי ימריא שוב מעבר לאופק ארבעת השקלים?

יוסי פרנק, מנכ"ל "אנרג'י פייננס לניהול סיכונים" אומר שהתשובה שלילית. למרות החרדה מפני העתיד, לא כדאי לרוץ ולקנות דולרים, כי אם לא יהיה תסריט בלהות של מלחמה אזורית או מלחמת עולם, הוא ישוב לנקודת האיזון והייחוס שקבע נגיד בנק ישראל, סביב ה-3.4 שקלים לדולר.

דולר מול שקל. ראובן קסטרו
שער הדולר. "הגופים הגדולים חושבים שהמלחמה לא תתרחב ללבנון ותסתיים בניצחון של ישראל"/ראובן קסטרו

"אל תקנו דולרים ואל תברחו מהבורסה, אם אתם חושבים שמדינת ישראל תשרוד את המערכה הזאת", אומר פרנק לוואלה. "השקל נמצא במגמת התחזקות כבר למעלה מ-15 שנים, מכיוון שנכנסים לארץ יותר דולרים מאשר יוצאים. הנגיד בעצמו אמר שנקודת האיזון היא 3.4 שקלים לדולר ובגלל הרפורמה המשפטית הוא הגיע ל-3.85 שקלים.

"המלחמה העלתה אותו שלב נוסף. אמרו שאם ניכנס לעזה הוא יעלה ל-4.2 שקל, אם המלחמה תתרחב לאיוש הוא יגיע ל-4.5 שקל, אם תיפתח מלחמה גם בלבנון הוא יטפס ל-5 שקלים ואם תפתח מלחמה עולמית הדולר יזנק לשער של 6 שקלים, כשהכל יכול לקרות אחרי ה-7 באוטובר.

"הגופים הגדולים חושבים שהמלחמה לא תתרחב ללבנון אלא תישאר רק בעזה, ולא משנה כמה זמן היא תימשך, היא תסתיים בניצחון של ישראל. במלחמת לבנון השניה, שארכה מספר רב של שבועות, כבר אחרי שלושה ימים הדולר התחיל לרדת כי היה ברור שהמערכה תיגמר לטובת ישראל. בהנחה שלא תהיה רפורמה, ואולי גם לא תהיה ממשלה, צפויה ירידה דרמטית בשער הדולר שתחזיר אותו לנקודת האיזון".

מכיוון ששוק המט"ח צופה פני עתיד, יש סיכוי שהירידה הדרמטית הזאת תגיע עוד לפני סיום המערכה?
"הסבירות לכך לא גבוהה. היא תקרה כשהשוק יחליט שאין רפורמה, כי היא זו שגרמה לפיחות החד".

נדמה שההתערבות של נגיד בנק ישראל עושה את שלה - הדולר נחלש.
"צריך לדייק. הנגיד פרסם תכנית התערבות מעולה, של מכירת 30 מיליארד דולר, אבל אנחנו נגלה עוד 4-5 ימים, שההתערבות שלו היתה כל כך נמוכה, ולכן הדולר טיפס ל-4.08. התכנית הזאת היתה יכולה להועיל למשל, כי המרת כמות גדולה כל כך של דולרים, שנקנו במחיר נמוך מאוד ונמכרים בשער גבוה, היתה יכולה להעשיר את קופת המדינה בכמה מיליארדים טובים שאנחנו כל כך זקוקים להם עכשיו.

"זה הזוי בעיני, שהנגיד לא ניצל את השער הגבוה ולא עשה מעשה. הוא היה זה שאמר שסכומי המט"ח העצומים שהוא צובר מיועדים לשעת חירום, ובאיזה שעה אנחנו נמצאים עכשיו, אם לא בחירום? צריך גם לקחת בחשבון שהוא התכוון למכור רק 15% מסך המט"ח שיש בידיו ובאמת שאני מתקשה להאמין למה זה לא קורה".

לפי הניתוח שלך, הממשלה היתה צריכה ללחוץ על הנגיד למכור דולרים ואתמול, כדי להזרים כסף לקופת המדינה.
"אבל אין ממשלה. הדבר האחרון שנתניהו צריך עכשיו, זה לצאת נגד מי שנחשב למבוגר האחראי היחידי בשטח".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully