וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת חיילי המילואים: "צריך לבקש כסף מאבא כדי לשלם שכירות"

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 11:11

קצין התותחנים נוי עוזרד העלה פוסט שבו הראה שהועברו אליו כ-5,000 שקל עבור 25 ימי לחימה: "פחות מ-10 שקלים לשעה. מנהיגי המדינה מעבירים כסף לעצמם, למגזרים שלהם ולחברים שלהם, ועלינו משתינים בקשת"

כמעט חודש עבר מאז הטבח בדרום, כאשר שעות מועטות לתוך האירוע גויסו מאות אלפי חיילים בצו 8, רובם עדיין מגויסים ונמצאים בלחימה בימים אלה.

בעקבות המלחמה רבים נאלצו לעצור את חייהם, לעזוב את המשפחה והעבודה ולהתייצב לטובת ההגנה על המדינה בשעתה הקשה ביותר.

בימים אלה מתחילים חיילי המילואים לקבל את התגמול עבור השבועות הראשונים, ומגלים כי הסכום לא מאפשר להם להמשיך לשלם את ההוצאות השוטפות שלהם, ודוחף את חלקם לתסבוכת כלכלית.

קצין התותחנים נוי עוזרד, סקסופוניסט בחייו האזרחיים, כתב אתמול בעמוד הפייסבוק שלו כי "אחרי לילה לבן של לחימה, ולפני אחד נוסף. זועם ולא נרדם מרוב כעס וחרדה. לא יכול להכיל את החרפה הזו יותר.

"215 שקל ליום מילואים. פחות מ-10 שקלים לשעה. 5,379 שקל ל-25 ימי לחימה. אבל איך משלמים שכר דירה? איך משלמים גנים לילדים? משכנתה? למה אני משלם כל כך הרבה מס, והוא הולך לכולם חוץ מאיתנו לוחמי וקציני צה"ל העצמאיים והסטודנטים?

"כמה חודשים תימשך הלחימה? לבקש כסף מאבא, או לפנות לחמ"לים האזרחיים לעזרה כלכלית? מי דואג ללוחמים וקציני החוד החי"ר והשריון שנמצאים ברגע זה ממש בעזה, נלחמים כמו אריות בחירוף נפש, ואין להם יכולת אפילו לא לכתוב פוסט?"


לדברי עוזרד, "גויסתי בצו 8 ביום שבת הנורא 7.10. מקבלים פקודה, ואני קצין תותחנים מוביל 30 לוחמים לשטחי פריסה שהשד יודע אם נפגוש בהם אויב או לא, להשיב אש תותחים כנגד מתקפת חמאס הברברית. מאז ועד רגע זה ברצף פעילות בחזית העשייה של הלחימה, ועל כך אני מפוצץ מגאווה, ואנחנו ננצח".

נוי עוזרד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קצין התותחנים נוי עוזרד."החלשתם וממשיכים להחליש את צה"ל. ואף על פי כן, אנחנו ננצח"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הוא מפרט כי זו לא הפעם הראשונה שהוא נתקל בסיטואציה: "כבר הייתי בסאגה הזאת במרץ האחרון, כתבתי מכתב לקצין מילואים ראשי ולא זכיתי למענה. למה מנהיגי המדינה מעבירים כסף לעצמם, למגזרים שלהם ולחברים שלהם, ועלינו משתינים בקשת?

"אני רוצה להגיש בג"ץ כנגד המדינה שמורידה אותנו על הברכיים - אותנו האזרחים הכי טובים, הכי תורמים, הכי לוחמים, העובדים והיוצרים. יש לזה מחיר. אתם החלשתם וממשיכים להחליש את צה"ל. אני מאשים. ואף על פי כן, אנחנו ננצח".

לפני מספר ימים הודיע משרד האוצר כי יקצה מיליארד שקל לתגמול נוסף של מילואימניקים, ובין היתר יעלה את סכום המינימום המשולם ליום, מ-215 שקל ל-300 שקל. עוד הוחלט על מענקים מסוימים שיכולים להוסיף אלפי שקלים לתשלום עבור ימי המילואים - 70 שקל עבור כל יום נוסף אחרי היום השביעי, ומענק של 2,000 שקל להורים לילדים מחת לגיל 14. המתווה כפוף לאישור הממשלה. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully