וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "כולם יודעים שיש אחראי ראשי אחד ושמו בנימין נתניהו"

6.11.2023 / 13:32

שר האוצר לשעבר טוען כי ההחלטה לא לצרף אותו לקבינט המלחמה היתה "טעות גדולה" וכי השר אליהו הוא "הזיה", קורא לתקוף בצפון, להכין תקציב חדש ולאכלס מפונים בעיר הבה"דים

ליברמן: להיכנס לעזה ולמוטט את שלטון חמאס 9.10.23/דוברות ישראל ביתנו

שר הביטחון ושר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, מזהה דפוס שקיבע ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואומץ בחום על ידי שרים וחברי כנסת: קודם יוצאים באמירה שנויה במחלוקת, אחר כך נסוגים ממנה ולבסוף מתקנים אותה וטוענים שלא הובנה או פורשה באופן הנכון.

אתמול זה קרה שוב, כשבמהלך תדרוך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעם תום הלחימה יש לבחון, אם הקריאות לסרבנות השפיעו על ההחלטה לתקוף את ישראל. "יש פה ניסיון לברוח מאחריות", אמר ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, בראיון ל- 104.5 רדיו צפון.

"כל בר דעת מבין שיש פה אחראי ראשי אחד ושמו בנימין נתניהו. אנחנו זוכרים את העדות שלו בוועדת וינוגרד ואת הנאום שלו בכנסת, בו דרש מאהוד אולמרט להסיק מסקנות. הדיבורים האלה בעיצומה של הלחימה פוגעים בכולנו", הוסיף.

גם השר למורשת ישראל, עמיחי אליהן, נקט בטקטיקת "המטאפורה", כשאמר ש"גם אטום זו אפשרות".
"השר אליהו הוא הזיה, ומי שאשם זה מי שמינה אותו לשר. הוא אומר דברים ואחר כך מסביר שלא הובן כהלכה. את ח"כ הכנסת אימאן חטיב, שהכחישה את הזוועות והטבח, צריך לסלק מהכנסת. כולם מתנהגים כמו נתניהו - אומר ובורח. מפרסם פוסט באמצע הלילה וחוזר בו. עם פרוץ המלחמה הוא ממהר להודיע, שהמזכיר הצבאי שלו עדכן אותו על המתרחש רק בשעה 6:29. זו התנהלות שאי אפשר לקבל. אנחנו בזמן מלחמה, וכולם מתאפקים, ואני מתאפק הרבה".

ליברמן מתאפק לא להגיד את כל מה שהוא חושב על התנהלות שר האוצר, ומעדיף להתמקד במה שצריך לעשות ולא במה שלא נעשה כראוי. ויש לו כמה רעיונות אופרטיביים. "למה עיר הבה"דים שיכולה לאכלס 10,000 תושבים מפונים, לא מאוכלסת. הרי לא מתקיימים עכשיו קורסים ויש שם פתרון מכובד ויפה, מתחם ענק שבנוי כמו כפר נופש, עם ברכה, מסעדות, חנויות, בתי קפה, תשלחו לשם מפונים.

"את כל הכספים הקואליציוניים, 8 מיליארד השקלים שעדיין לא הועברו לחרדים, צריך להעביר דחוף לקופת המדינה. את כל המשרדים והשרים המיותרים, שהמציאו לצרכים קואליציוניים, צריך לסגור. רוצים להשאיר אותם שרים? אין בעיה, אבל בלי ההוצאות העצומות שלהם.

"אני לא מדבר על זה שצריך להציג תקציב עדכני, לשנות את יעד הגירעון ולא פחות חשוב, להקים מנגנון חדש ויעיל, שייתן טיפול מהיר ויעיל ברשויות ובתושבים שנפגעו בעוטף ובדרום. לבוא בגישה אחרת ולא להגיע למצב הנוכחי, שהם מתלוננים שלא הגיע כסף.

"ועוד משהו. אחת ההחלטות הראשונות שהממשלה קיבלה, היתה קיצוץ בתקציב תכנית מיגון הצפון. למה לא מחזירים את הכסף שקוצץ מיד? ב-2018, כשהייתי שר ביטחון, קיבלתי את ההחלטה להעביר את התכנית בקבינט וכשהתפטרתי - ביטלו אותה. כשנכנסתי למשרד האוצר, חידשנו אותה והעברנו תקציב של 5 מיליארד שקלים לעשר שנים, ושוב הקפיאו אותה. תחזירו את הכסף ועכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, סייר בקיבוץ כפר עזה, 16 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
ליברמן בסיור בכפר עזה. "הקונספציה ששלטה לפני ה-7 באוקטובר ממשיכה לשלוט, ורוה"מ לא מוכן לשנות אותה"/אתר רשמי, ללא

ומה עם פיצוי העסקים? התכנית עוד לא אושרה בכנסת והשקל הראשון מהפיצוי יגיע אליהם רק בעוד חודשיים.
"צריך לתת לעסקים פיצוי מהיום הראשון ב-100% ומהר. יש פגיעה גם בעסקים קטנים וגם בגדולים. ומה עם הנדל"ן? רמ"י לא משווקת קרקע בכלל, שזה מקור הכנסה משמעותי למדינה, אתרי בניה עומדים נטושים, קבלנים צריכים להחזיר הלוואות בריבית גבוהה, אין מכירת רכבים, החקלאות נפגעת אנושות וכלום לא נעשה".

למרות הנכונות שלו להיכנס לממשלה, הוא עדיין בחוץ. נתניהו דחה את דרישתו היחידה, להצטרף לקבינט המלחמה. כשאני שואלת אם גם חודש אחרי פתיחת המלחמה הוא מוכן להיכנס לממשלת אחדות, הוא אומר שכן, אבל רק אם יקיימו את התנאי שהציב. "אני יכול לתרום הרבה בקבינט, ובלי תואר של שר. מבחינה אישית, אולי עדיף לי להיות בחוץ, אבל מבחינת מדינת ישראל, לנוכחות שלי בקבינט יש משמעות, מכיוון שהקונספציה ששלטה לפני ה-7 באוקטובר ממשיכה לשלוט, ורוה"מ לא מוכן לשנות אותה".

מה הקונספציה הביטחונית שלך?
"שצריך לדחות על הסף את ההכלה ולצאת להתקפה. אנחנו מגיבים בצפון ולא תוקפים. אתמול נהרג שם אזרח, חיזבאללה מתגרה בנו, יורה טילי גראד, נ"ט, הם בוחרים מתי להעלות ומתי להוריד את הלהבות. אסור לאיש חיזבאללה אחד להיות מעבר לליטני, כי אחרת אף אחד מתושבי יישובי הגדר לא יחזור לשם. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו 200 אלף פליטים יהודים בארצנו, שבכל פעם מודיעים להם שהתרומה לשהות שלהם במלון הסתיימה וצריך לגייס אחרת.

"נפגשתי פעמיים עם שר האוצר וניסיתי לתרום. נשתדל להיות קונסטרוקטיביים. ההחלטה של רוה"מ לא לצרף אותי לקבינט המלחמה המצומצם, היא טעות גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully