וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר המנכ"ל - איילת שילה-תמיר מנכ"לית הקרן לידידות

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 14:15

מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה

איילת שילה-תמיר מנכ"לית הקרן לידידות. באדיבות הקרן לידידות,
איילת שילה-תמיר מנכ"לית הקרן לידידות/באדיבות הקרן לידידות

יום שבת, 7 באוקטובר, יום לפני חזרה לפעילות השוטפת של הקרן, אנחנו מתחילים לקבל ידיעות על אזעקות ומחבלים שחצו את הגדר. אנו, בקרן לידידות נמצאים בקשר שוטף ועם הקב"טים הרבש"צים וראשי הרשויות ומחלקות הרווחה, ומסייעים להם בשגרה, ובהכנה לעתות חירום ומשבר.

מצאנו את עצמנו דואגים לשותפים שלנו, למשפחות ולמוטבים שמקבלים את הסיוע בשגרה. יצרנו קשר מיידי עם כל הגורמים שאנו עובדים איתם בשוטף, מארגוני החירום וההצלה ועד ראשי הרשויות והאנשים שבשטח, כדי להבין איפה אנחנו יכולים לסייע.

התרגשנו לשמוע מהשטח איך פעולות משותפות איתם בשגרה הצילו חיים: רכבים ואמבולנסים ממוגנים שסייעו להציל חיים ביומיים הראשונים של הקרבות, חדר הלידה הממוגן שתרמנו לבית החולים ברזילי שהמשיך לתפקד למרות שבית החולים נפגע מרקטה, עשרות אלפי מנות מזון שחולקו עם הרשויות תחת אש לקשישים נתמכי הקרן גם בשגרה ולאוכלוסייה הכללית שנכנסו לפעולה מיידית, מענקים למפונים שהגיעו למשפחות כבר בשבוע הראשון וחלוקת אלפי שכפ"צים ותיקי חובשים לארגוני הבטחון וההצלה.

התבקשנו על ידי פיקוד העורף לפתוח מרכז התרעננות לאנשי הצוות והמתנדבים במחנה שורה בו זוהו החללים. במשך שבועיים וחצי, עובדי הקרן במקביל לעבודה השוטפת יחד עם מתנדבים, הפעילו את פינת ההתרעננוD7, לתAA מקום חם למנוחה, שתיה, אוכל ואוזן קשבת למאות המתנדבים, רופאים, עובדים סוציאליים, אנשי זק"א, צבא, משטרה, המז"פ ואחרים שפעלו במסירות נפש יום ולילה לזיהוי החללים. לצערנו ליווינו גם משפחות שבחרו להמתין שם ימים ארוכים עד לקבלת הבשורה המרה. את הרגעים של החסד, האובדן והעצב שהיו שם ניקח איתנו שנים רבות קדימה.

מתחילת המלחמה ועד היום הייתה לנו בקרן לידידות הזכות לסייע בסכום כולל של מעל 50 מיליון שקלים, ובשלל פעולות, יחד עם שותפינו ובשם מאות אלפי תורמינו בעולם. אנו נמשיך ונרחיב את הסיוע לאזרחיות ואזרחי ישראל, לעשות טוב ולתת תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully