וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע 4 למלחמה: הענפים שנפגעו ב-70% ואלו שהתאוששו כמעט לחלוטין

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 1:08

נמשכת מגמת ההתאוששות בהוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי: בשבוע ה-4 למלחמה ההוצאות של הישראלים היו נמוכות רק ב-12.4% מהיקף ההוצאות בשבוע ממוצע במהלך שנת 2023

אישה מחזיקה כרטיס אשראי. ShutterStock
שבוע 4 למלחמה: הענפים שנפגעו ב-70% ואלו שהתאוששו כמעט לחלוטין/ShutterStock

מנתוני חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי בשבוע הרביעי של מלחמת "חרבות ברזל" (29 עד 4 בנובמבר) נמשכה מגמת ההתאוששות בפעילות המשק ונרשמה עלייה של 6.1% בסך ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי לעומת השבוע השלישי של המלחמה.

סך ההוצאות בשבוע ה-4 של המלחמה הגיעו לסכום של 7.965 מיליארד שקל, מדובר על עלייה של 1.47 מיליארד שקל לעומת השבוע הראשון של המלחמה בו היקף ההוצאות עמד על 6.496 מיליארד שקל, העלייה היא בשיעור של 22.7%.

במהלך השבוע ה-3 של המלחמה סך ההוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי הגיע לסכום של 7.512 מיליארד שקל, בשבוע ה-2 של המלחמה ההוצאות עמדו על 6.939 מיליארד שקל. היקף ההוצאות בשבוע ממוצע מתחילת שנת 2023 עומד על 9.096 מיליארד שקל.

טלי הולנברג, סמנכ"לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא: "אנחנו ממשיכים לראות התאוששות בפעילות העסקית במשק ועלייה בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי על רקע הרחבת שגרת המלחמה והחזרה לפעילות תחת תנאים של מערכת החינוך ושוק העבודה. ההוצאות בענפי הצריכה המרכזיים של המשק המשיכו לצמוח גם בשבוע ה-4 של המלחמה כך לדוגמא ענף המסעדות, המזון המהיר ובתי הקפה וענף החשמל והאלקטרוניקה נמוכים רק ב-28% מנתוני ההוצאות מתחילת השנה".

מבט על הנתונים שהציגה שבא, מראה כי הענפים שכמעט וחזרו למכירות כפי שהן בימי שיגרה (עם ירידה של 4%-2.5% בלבד) הם: ציוד ומזון לחיות, מכולות, רשתות שיווק, מעדניות, קצביות וכדומה.

הענפים שנפגעו קשה וגם בשבוע הרביעי למלחמה מוכרים פחות בעשרות אחוזים (עד 72% פחות בהשוואה לשבוע ממוצע) הם עסקים בתחומי הנסיעות, המלונאות, האירוח, תעופה, בידור ופנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully