וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו למוזיקה לנצח: 250 כלי נגינה נתרמו לתושבי העוטף שבתיהם נשרפו

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 12:38

אלון חבשוש, הקים מיזם תרומות יוצא דופן לאיסוף כלי נגינה עבור תושבי העוטף חובבי מוזיקה שביתם נשרף. "ברגע שהבנתי את השפעה שיש לכלי נגינה על החברים שקיבלו אותם וראיתי את האור בעיניים שלהם, החלטתי שהיוזמה הזו לא תישאר חד פעמית - המוזיקה חייבת להימשך".

תושבי העוטף המפונים מנגנים על כלים שקיבלו כתרומה/פרטי

בתקופה של אובדן הכל, אבל ותחושה של ניתוק מוחלט, עשרות רבות של מפונים מאזור העוטף, משתפים כי חסרה להם הנגינה. הם מאמינים בכוחה של המוזיקה שאפיינה אותם קודם, הייתה חלק בלתי נפרד מחייהם ואינה מתאפשרת כעת - להוות להם סוג של עמוד תומך להישען עליו בימים של חוסר וודאות.

אלון חבשוש תושב מודיעין שעובד בימים של שגרה בחברת אמדוקס בתחום הכספים, הקים מיזם תרומות יוצא דופן בדיוק עבורם, מיזם שעוסק באיסוף כלי נגינה לתושבי העוטף שפונו מבתיהם ואיבדו בין היתר את כלי הנגינה שכל כך חסרים להם עכשיו.

לידיו של חבשוש, נמסרו רשימות שמיות מסודרות שארגנו אנשי הקיבוצים עם דרישות מדויקות ותיאור הכלי הספציפי לו זקוק כל אחד. את הרשימות הפיץ חבשוש באמצעות פוסטים בסגנון 'קול קורא' במספר קבוצות פייסבוק של נגנים וקבוצות ווטסאפ בין חברים.

כך הוא הצליח לאסוף למעלה מ-250 כלי נגינה מסוגים שונים, חלקם נתרמו וחלקם נרכשו במיוחד.

כלי הנגינה שנאספו ע"י אלון חבשוש לפני מסרה למפונים מאזור העוטף. פרטי,
כלי הנגינה שנאספו ע"י אלון חבשוש לפני מסרה למפונים מאזור העוטף/פרטי

המוזיקה חייבת להימשך

את אוסף הכלים שנתרמו מכל רחבי הארץ, כשחלקם כאמור, נרכשו מכספי תרומות שאסף חבשוש, הוא משנע ישירות לבתי המלון בים המלח, באילת ובאזור המרכז והשרון בהם שוהים המפונים.

בין מאות כלי הנגינה, נאספו גיטרות חשמליות וקלאסיות, מערכות תופים, חלילי צד וסקסופונים, קלידים, כינורות ועוד אותם קיבלו עשרות רבות של חברים מ-12 קיבוצים שונים בהם: כפר עזה, בארי, ניר עוז, נחל עוז נתיב העשרה, מפלסים, זיקים עוד.

אלון חבשוש: "המיזם הזה התחיל בקטן, חיפשתי דרך לעזור לתושבי העוטף ששרדו את הזוועות מעבר לעזרה שהם כבר מקבלים. יצרתי קשר עם חברה מקיבוץ בארי שתושביו פונו למלון בים המלח ועם חבר קיבוץ ניר עוז שתושביו פונו לאילת וקיבלתי רשימות של כ-30 כלי נגינה מסוגים שונים.

במקביל, יצאתי בקול קורא במספר קבוצות פייסבוק של נגנים וקבוצות ווטסאפ בין חברים במטרה לקושש כמה כלים. ההיענות הייתה מעבר למצופה והצלחתי להשיג את כל הכלים שהופיעו ברשימות.

ברגע שהבנתי את גודל השפעה שיש לכלי נגינה על החברים שקיבלו אותם וראיתי את האור בעיניים שלהם, החלטתי שהיוזמה הזו לא תישאר חד פעמית - שהמוזיקה חייבת להימשך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלון חבשוש,עם החברים שפונו מבתיהם בעוטף, שקיבלו כלי נגינה. פרטי,
אלון חבשוש בזמן מסירת כלי הנגינה לחברים שפונו מבתיהם בעוטף/פרטי

הנגינה כתרפיה לנפש פצועה

"התכוונתי להמשיך ולהגיע לעוד קיבוצים ולעזור לכמה שיותר חברים. בכל ביקור שלי במלונות ביקשתי פרטים של אנשי קשר נוספים וכך הגענו לסייע ל-12 קיבוצים עד כה.

את מסירת הכלים אני עושה יחד עם חברים טובים: דורון שטרובך, ארז גולדברג ודני ויטליס שנוסעים איתי יחד לבקר את המפונים, לפגוש אותם פנים אל פנים ולמסור להם את הכלים באופן אישי".

חבשוש מתאר את המפגשים בין המפונים לכלי הנגינה כמרגשים מאד: "קשה לתאר במילים כמה זה מרגש לראות את הילדים והמבוגרים שעברו את הזוועות של ה-7 באוקטובר, מקבלים את כלי הנגינה ומתחילים לנגן. זה כמו אויר נשימה עבורם וזו למעשה תרפיה לנפשם הפצועה. ההשפעה של הנגינה היא אדירה, חלק מהמפונים מנגנים לבד וחלקם חוברים למפונים אחרים השוהים בבית המלון והם מנגנים יחד".

במהלך הפגישות עם המפונים, נתקלים חבשוש וחבריו בסיפורים אישיים מרגשים: "אחת האימהות שבנה קבל מאיתנו גיטרה, ספרה בהתרגשות שבזמן שהם שהו בממ"ד שעות ארוכות, כשמחבלי החמאס מסתובבים בביתם, הבן שלה אמר שהוא מקווה שהם לא הרסו לו את הגיטרה שהוא כ"כ אוהב.

במלון אחר ספקנו כלי נגינה לשני אחים, מוזיקאים מוכשרים שביתם יחד עם כלי הנגינה המקצועיים שלהם נשרפו כליל. המשפחה שרדה במשך 12 שעות בממ"ד בזכות האח הגדול, חייל שהיה בחופשה והצליח לגבור על המחבלים".

ילד מהעוטף שהתרגש לקבל כלי נגינה שכל כך חסר לו בימים אלו. פרטי,
קשה לתאר את ההתרגשות של ילד שמקבל כלי נגינה שמהווה חלק בלתי נפרד מחייו שבשגרה"/פרטי

חוזרים לנגן על כלים שהשאירו מאחור

לראות את החברים עושים ג'מים, לראות ילדים קטנים חוזרים לנגן על הכלים שהשאירו מאחור, זה מראה שמחמם את הלב. אני עדיין מקבל בקשות רבות לכלי נגינה נוספים מחברי קיבוצים שהתפנו לביתם הארעי בבתי המלון, ואף בקשות מחברי קיבוצים ויישובים נוספים שעוד לא יצא לי לפגוש. על מנת לענות על כל או לפחות על רוב הבקשות, אנו זקוקים לתרומת כלי נגינה נוספים וכן תרומות כספיות בכדי לרכוש כלים ספציפיים שאנו לא מצליחים לאתר".

המעוניינים למסור כלי נגינה, או לתרום כסף שישמש לרכישת כלי נגינה מוזמנים ליצור קשר עם אלון חבשוש בטל': 052-6621730

אנחנו הנשק הסודי - יוזמות מרגשות וסיפורים אישיים על הכוח האזרחי הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully