וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתמול הובטח שנהריה תיכלל במתווה המורחב - היום מסתבר שהיא בחוץ

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 11:50

יישובי קו העימות בצפון נאבקים על הישרדות: "היישובים שלנו חשופים לאיומים פי כמה מב"ש ואשדוד אבל כנראה שדמנו סמוק פחות מדמם"

טנק ישראלי בגבול הצפון. רויטרס
טנק ישראלי בגבול הצפון. "איך אפשר לפעול במבנה בלי ממ"ד?"/רויטרס

אתמול, במהלך דיון סוער בוועדת הכספים, הודיע היו"ר, משה גפני, שנהריה הוכנסה למתווה הפיצויים של האוצר. "אמרתי שאתה בפנים, ואמרתי את זה פומבי, אתם בפנים", אמר גפני אתמול בדיון לראש עיריית נהריה, רונן מרלי.

"נביא לכאן את נציגי פיקוד העורף. אצלך המרחק לא מהווה גורם יותר. אתה בפנים. יכולים לבוא עם כל מיני פרשנויות, לא נקבל את זה. אתה תהיה בפנים, אחרת גם אני עולה לנהריה", אמר גפני.

כמו שזה נראה כרגע, גפני יכול להתניע את האוטו ולנסוע צפונה. יו"ר פורום קו העימות וראש מועדת מטה אשר, משה דוידוביץ', שנמצא היום בדיון אומר שלמרות ההבטחות, נהריה ויישובי קו העימות, לא נכנסים למתווה המורחב.

"שוחחתי עם אמיר דהן, מנהל קרן הפיצויים", הוא אומר לוואלה! כסף, "והוא אמר לי מפורשות שאנחנו לא כלולים במתווה הפיצוי המורחב, המאפשר הגשת בקשות במסלול ירוק, שמייתר את הבירוקרטיה ואת ההמתנה לכסף, שיכולה לקחת גם שנים. נאמר לי שהמסלול הירוק מיועד ליישובי עוטף עזה. לא לנו. כאילו שאצלנו אין עכשיו מלחמה".

משה דוידוביץ', ראש פורום ישובי  קו העימות. ללא,
דוידוביץ'. "כאילו שאצלנו אין עכשיו מלחמה"/ללא

מרלי היה בטוח שהוא חוזר הביתה עם בשורה לתושבים, והתבדה. אתמול הסביר בדיון שאמנם הוא נכלל ברשימת יישובי קו העימות, במרחק של 0-9 ק"מ, אבל בגלל שלפי הנחיות פיקוד העורף, עסקים שניתן להגיע מהם למרחבים מוגנים במקרה חירום יכולים להמשיך ולפעול, אין פיצוי מורחב.

"איך האוצר מפרש את המתווה?", אמר מרלי בדיון, "מותר לי ללמוד רק במרחבים מוגנים, אז אני לא יכול להביא ילדים, רק שמונה, אז אין מה להביא. כתוצאה מכך ההורים נשארים בבית לשמור על הילדים. באוצר אומרים לי שעסקים יכולים לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בעת התגוננות, זאת אומרת להגיע תוך 15 שניות לממ"ד. איך אפעל במבנה בלי ממ"ד? איך יגיעו?".

נזכיר שתקנות מס רכוש כוללות פיצוי מלא לעסקים על אובדן ההכנסות שלהם בעקבות המלחמה. בתחילת השבוע הודיע עוזרו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כי התקנות יורחבו לעסקים בטווח של 40 ק"מ מגבול רצועת עזה, בכלל זה אשדוד ובאר שבע, להפתעת הדרג המקצועי באוצר ולמרות התנגדותו של מנכ"ל האוצר. בעקבות זאת, תבע ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, להחיל את הפיצוי גם על עירו בשל היותה מטווחת.

"היישובים שלנו חשופים פי כמה מב"ש ואשדוד לאיומים", אומר דוידוביץ', "אבל כנראה שדמנו סמוק פחות מדמם. לא יתכן שלא ניכלל במפת הפיצוי המורחב כפי שהבטיח יו"ר ועדת הכספים לרונן מרלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully