וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מחיל את ההקלות בבנקים על תושבי הצפון

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 12:50

תושבים ובעלי עסקים ביישובים מפונים בצפון יהיו זכאים להקלות שמקבלים תושבי הדרום ומשפחות הנפגעים שביניהם דחיית הלוואות ומשכנתה, פטור מריבית על המינוס ועוד

בנק ישראל מחיל את מתווה הסיוע שלו על תושבי הצפון ובעלי עסקים הנמצאים באחד מהיישובים המפונים בצפון אשר פונו ידי גורם מדינתי רשמי נכון לתאריך 7.11.23, כאשר את רשימת היישובים המלאה ניתן לראות כאן.

נגיד הבנק המרכזי פרופסור אמיר ירון. רויטרס
הנגיד אמיר ירון. "להקל על תזרימי המזומנים של אוכלוסיית היעד"/רויטרס

המתווים שגובשו מאפשרים לאוכלוסיות שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות, ללא ריבית וללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות; לקבל פטור ממרבית העמלות ופטור מריבית על יתרת החובה עד לסכום של 10,000 שקל וזאת למשך שלושה חודשים.

הרחבה נוספת של המתווה, שנעשתה בתיאום עם החשב הכללי במשרד האוצר, היא הכללת ההלוואות שהועמדו באמצעות הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה כחלק מההלוואות שניתן לדחות במסגרת מתווה הסיוע שאומץ על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.

עד כה נכללו במתווה זה מי שמתגוררים או בעלי עסק שנמצא בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה; אוכלוסייה שפונתה מביתה על ידי גורם מדינתי רשמי נכון למועד ערב פרסום המתווה (קרי, מפונים מיישובי הדרום); אוכלוסיית משרתי המילואים ומגויסי צו 8; ואוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה להרוגי המלחמה או לחטופים או לנעדרים.


נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "הרחבת המתווה שפורסם היום הוא נדבך נוסף בסט הכלים הכלכליים שאנו בבנק ישראל מקדמים כדי להקל על תזרימי המזומנים של אוכלוסיית היעד, להגביר את הוודאות הפיננסית ולסייע לציבור לצלוח את התקופה המאתגרת הזו, תוך מתן דגש על משקי הבית והעסקים הקטנים. נמשיך לפעול במקביל בכל ההיבטים הכלכליים שבאחריותנו. אני רוצה להודות לפיקוח על הבנקים על הרחבת המתווה ולבנקים ולחכ"אות על הצטרפותם".

המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי: "הרחבת מתווי הסיוע והכללת תושבי הצפון שפונו מביתם בקבוצת הזכאים לסיוע המקיף שניתן במסגרת המתווים, מהווה המשך לצעדים הרבים שנקטנו מאז פרוץ המלחמה כדי לסייע ולהקל על הלקוחות. בכל המהלכים שאנו מקדמים, אנו בוחנים מהו הסיוע המיטבי והאפקטיבי ביותר שניתן לתת ללקוחות ולאור זה אנו פועלים. אני מודה לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי על הירתמותם להרחבת המתווים, ועל פעולות נוספות שהם נוקטים ביוזמתם כדי לסייע ללקוחות בתקופה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully